Od 18 listopada użytkownicy systemu viaTOLL mogą korzystać z bezpłatnego narzędzia mobilnego dostępnego dla urządzeń z systemem Android oraz iOS. Dzięki aplikacji można między innymi sprawdzać stan salda, doładować konto i wyszukiwać Miejsca Obsługi Klienta.
Badania pokazały szerokie wykorzystanie przez kierowców oraz firmy transportowe urządzeń mobilnych. Dlatego GDDKiA, wraz operatorem systemu, zdecydowali o rozpoczęciu prac nad specjalną aplikacją, przeznaczoną do zarządzania kontem w ramach systemu viaTOLL. W ostatnim czasie
oprogramowanie pomyślnie przeszło szereg testów i od 18 listopada zostało oficjalnie udostępnione na platformie dystrybucji dla urządzeń z systemem operacyjnym Android – Google Play oraz iOS – Apple iTunes.
Aplikacja będzie oferować następujące funkcjonalności:
- dostęp do informacji o stanie salda konta przedpłaconego (w tym anonimowego konta viaAUTO),
- możliwość doładowania konta przy pomocy karty płatniczej lub flotowej,
- wytyczanie trasy do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta,
- zestawienie podstawowych informacji o umowie.
Podczas projektowania jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę było bezpieczeństwo danych użytkownika, dlatego aplikacja jest zgodna ze standardami bankowymi. Dodatkowo została wyposażona w szereg funkcjonalności, które mają zapewniać najwyższy poziom. Programiści zastosowali między innymi mechanizm automatycznego wylogowania po ustalonym czasie, szyfrowane połącznie SSL oraz blokowanie na 30 min. po 20 nieudanych próbach logowania.
Obecnie aplikacja mobilna viaTOLL jest dostępna dla urządzeń z systemem Android (min. wersja 2.3) oraz iOS (wersja min. 7.0). Można z niej korzystać zarówno na smartfonach, jak i tabletach, ponieważ automatycznie dostosowuje wygląd do wielkości ekranu urządzenia. Równolegle prowadzone są prace nad wersją dla urządzeń z systemem Windows. Powstanie darmowej aplikacji mobilnej viaTOLL to z jednej strony odpowiedź na oczekiwania użytkowników systemu, a z drugiej reakcja na zmieniające się trendy rynkowe.
Źródło: viaTOLL