edroga236W Glowie już działa nowe Miejsce Obsługi Rowerzystów - jeden z wielu nowoczesnych punktów, które powstają w ramach realizowanego przez województwo projektu „Zintegrowana sieć tras rowerowych w Małopolsce”. Wszystko z myślą o mieszkańcach Małopolski i turystach, którzy coraz chętniej przesiadają się na rowery.  

MOR w Glowie (w powiecie tarnowskim) wyposażony został w wiatę, która zabezpieczy rowerzystów przed deszczem i słońcem, stojak na 6 rowerów, stół, 4 ławki oraz grill. Przygotowano również tablice informacyjne z mapą turystyczną, które pozwolą sprawdzić, na jakim etapie trasy znajdują się podróżujący cykliści. W punkcie turyści będą mogli również wpisać się do księgi pamiątkowej. Nawierzchnia w tym miejscu została utwardzona, a teren wokół zaaranżowano tak, by wśród zieleni, w jak najprzyjemniejszych warunkach móc odpocząć podczas rowerowej wycieczki. Niebawem pojawi się tam również toaleta przenośna i hybrydowa latarnia (solarno-wiatrowa) nie wymagająca zasilania.

- Budowa sieci tras rowerowych to jeden z ważniejszych prowadzonych przez nas obecnie projektów. To wyjście naprzeciw potrzebom Małopolan i turystów. Trasy zaprojektowano tak, by cały region można było objechać wzdłuż i wszerz właśnie na dwóch kółkach. Są dedykowane wszystkim: sportowcom, amatorom, całym rodzinom. A Miejsca Obsługi Rowerzystów mają im pozwolić na chwilę odpoczynku podczas rowerowych wypraw – mówi marszałek Jacek Krupa.

Docelowo, do końca lipca 2017 powstanie jeszcze 6 podobnych punktów na odcinku Drwinia – Szczucin (Ispina, Popędzyna, Kopacze Wielkie, Ujście Jezuickie, Pawłów, Szczucin) przy Wiślanej Trasie Rowerowej. Łączny koszt powstania wszystkich MORów to 987 tys. zł.

***

Tylko w 2016 roku oddano do dyspozycji rowerzystów trzy odcinkitras rowerowych: 14 km VeloDunajec: Ostrów – Biskupice Radłowskie, 91 km odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej: Drwinia – Szczucin oraz 84 km odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej: Brzeszcze – Skawina. Plany Województwa Małopolskiego dotyczące projektu VeloMałopolska zakładają, że w najbliższych latach w regionie powstanie sieć ok. 1000 km dobrze przygotowanych, oznakowanych i tworzących zintegrowaną całość tras rowerowych, które pozwolą rowerowym pasjonatom dotrzeć do najpiękniejszych przyrodniczo i najciekawszych turystycznie miejsc w województwie. Trasy te połączą najważniejsze miasta oraz stacje kolejowe w Małopolsce i sięgać będą aż do granic województwa, umożliwiając kontynuację podróży na terenie sąsiadujących regionów.

W rezultacie powstanie 8 głównych tras rowerowych, tworzących gęstą sieć pokrywającą całe województwo. Północ i południe Małopolski łączyć będą m.in. dwie najdłuższe z zaprojektowanych tras: ponad 260-kilometrowy odcinek europejskiej trasy rowerowej – EuroVelo 11 oraz ponad 250-kilometrowa trasa VeloDunajec biegnąca doliną rzeki Dunajec. Jednym z najważniejszych szlaków stanie się 200-kilometrowa Wiślana Trasa Rowerowa od Brzeszcz do Szczucina. Szczucina. Zachodnie i wschodnie granice Małopolski połączy także ok. 200-kilometrowy odcinek europejskiej trasy rowerowej EuroVelo 4 – trasy przecinającej Francję, Belgię, Niemcy, Czechy, Polskę i Ukrainę.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.