BRA bydgoski rower aglomeracyjny560 nowych rowerów, stacje ulokowane także w Fordonie, na Bartodziejach, Górzyskowie, Glinkach i przede wszystkim elastyczna umowa dająca możliwość rozbudowy systemu o jeszcze więcej stacji. Tak udało się zmienić Bydgoski Rower Aglomeracyjny, który 31 marca rozpoczął kolejny sezon.

 

- Bydgoszcz staje się miastem coraz bardziej przyjaznym dla rowerzystów – mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - Zdecydowaliśmy się na budowę kolejnych ścieżek, tworzymy parkingi dla jednośladów, wszystkie pomysły konsultujemy ze środowiskami rowerowymi. Dzięki Bydgoskiemu Rowerowi Aglomeracyjnemu coraz więcej osób może korzystać z tej infrastruktury. Korzystając z rowerów część podróży, szczególnie na krótkich dystansach, można odbyć szybciej niż samochodem. Są niezastąpione szczególnie w centrum miasta. Ułatwiają dotarcie na przystanki, a w weekendy wiele osób korzysta z nich dla rekreacji.

Bydgoski Rower Aglomeracyjny stał się od razu wyjątkowo popularnym środkiem transportu. W ciągu 3 lat funkcjonowania systemu jednoślady były wypożyczane 1,4 miliona razy. Na funkcjonowanie miejskiego roweru Bydgoszcz zagwarantowała na najbliższe 3 lata do 8,2 mln zł. System będzie funkcjonować zawsze od wiosny do jesieni (do końca listopada).

Więcej stacji
Najwięcej, bo aż 12 nowych stacji pojawiło się w Fordonie. Trzy z nich zlokalizowane są w obrębie przystanków linii tramwajowej (Korfantego, Andersa, Wolna). Kolejne powstały na Rynku w Starym Fordonie, przy ul. Jarużyńskiej na os. Tatrzańskim, przy ul. Skarżyńskiego na os. Szybowników, przy ul. Bołtucia na os. Bohaterów, przy ul. Teski na os. Przylesiu, przy UTP na ul. Kaliskiego, przy ul. Brzechwy na os. Bajka oraz Swobodnej na os. Nad Wisłą. Stacje powstały też na Górzyskowie (Gnieźnieńska-Gołębia), Glinkach (Boya-Żeleńskiego – Komuny Paryskiej), Bartodziejach (Kołobrzeska-Koszalińska) i w rejonie ronda Kujawskiego, które w najbliższych latach zmieni się w jeden z ważniejszych węzłów komunikacyjnych.

Nowe lokalizacje zostały skonsultowane ze środowiskami rowerowymi oraz zespołem ds. polityki rowerowej miasta Bydgoszczy. Warto podkreślić, że zamówienie skonstruowano w sposób pozwalający na znaczną rozbudowę systemu w trakcie trwania umowy. Umożliwi to stworzenie nowych stacji na Czyżkówku i Osowej Górze po zakończeniu trwającej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej. Planowane jest dalsze funkcjonowanie stacji sponsorskich przy Atosie na Okolu i sklepie IKEA w Brdyujściu. Nowy system BRA w tym roku tworzyć będą 51 stacje (plus sponsorskie) oraz 560 nowych pojazdów.

Nowoczesne rozwiązania
Wszystkie rowery są zupełnie nowe. Dodatkowo 225 jednośladów jest wyposażonych w tzw. wałek Cardana. W nowym sezonie zmieniła się kolorystyka stacji oraz niektórych elementów rowerów takich jak koszyki.

20 minut za darmo
20 minut jazdy Bydgoski Rowerem Aglomeracyjnym jest nadal bezpłatne. Z kolei godzina jazdy kosztuje złotówkę. By korzystać z systemu konieczne jest zarejestrowanie się na stronie internetowej www.bra.org.pl. Wymaga to akceptacji regulaminu oraz wpłacenia 10 zł (jednorazowa, bezzwrotna opłata inicjalna) na osobisty rachunek klienta. Po rejestracji nadawany jest LOGIN i PIN (są wysyłane e-mailem i SMS-em). Opłata za korzystanie z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego jest pobierana automatycznie z osobistego rachunku klienta.

Źródło: UM Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.