Znanych jest coraz więcej szczegółów dotyczących budowy tunelu średnicowego między dworcami Fabrycznym i Kaliskim. Jak będzie wyglądała jego centralna stacja Łódź-Śródmieście?
Miasto jest w ciągłej współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz wykonawcą tunelu średnicowego w Łodzi, przede wszystkim w zakresie właściwości funkcjonalnych przystanków Łódź Śródmieście i Łódź Polesie. W chwili obecnej trwają ostateczne uzgodnienia dotyczące rozwiązań funkcjonalnych przystanków, a na kolejnym etapie będą poruszane kwestie wyglądu wyjść ze stacji oraz zagospodarowania ich otoczenia.
- Do podziemnej stacji Śródmieście będą prowadziły dwa zejścia – od strony ul. Zachodniej i od strony ul. Wólczańskiej. Pomiędzy nimi zaaranżowany ma zostać parking rowerowy. Centralny przystanek łódzkiego metra będzie połączony z komunikacją miejską. Tramwaje w obu relacjach – jadące zarówno na zachód i na wschód – będą się tutaj zatrzymywały, a nie tak jak jest to dzisiaj po dwóch stronach al. Kościuszki – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Na ul. Wólczańskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Zieloną, powstanie strefa kiss&ride, czyli miejsce, gdzie będzie można zatrzymać się samochodem na krótki czas podczas podwożenia kogoś na stację Śródmieście. Druga strefa kiss&ride jest planowana na al. Kościuszki, na wysokości siedziby Poczty Polskiej.
Temat zagospodarowania przestrzeni wokół przystanków jest jeszcze tematem otwartym, dlatego też tak ważny jest głos łodzian, w jaki sposób widzieliby przestrzeń wokół stacji. Czy chcą, aby wyjścia nawiązywały wyglądem do stajni jednorożców, dworca Fabrycznego, a może powinny się zupełnie wyróżniać na ich tle?
Zachęcamy do zabierania głosu w tej sprawie za pomocą platformy Vox Populi, gdzie w piątek uruchomimy ankietę na temat przystanku Łódź-Śródmieście.
Źródło: UM Łódź