Do tuneli podziemnej kolei na Woli wjechały już pierwsze pociągi testowe. To znak, że budowa tego odcinka jest na finiszu. Nie oznacza to jednak zakończenia prac przy rozbudowie II linii metra. Budowa dwóch kolejnych stacji jest już mocno zaawansowana.
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Prace przy budowie korpusów obu podziemnych przystanków systematycznie postępują. Niedawno zakończył się jeden z etapów prac. Budowniczowie przebudowali kolidujące z przyszłym przystankiem instalacje podziemne. Teraz ruch na ul. Górczewskiej, na wysokości Urzędu Dzielnicy Bemowo, odbywa się jezdnią północną. Nieprzerwanie trwają również prace związane z głębieniem ścian szczelinowych.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Realizacja tego wartego prawie miliard złotych projektu potrwa do listopada 2021 roku.
Źródło: UM Warszawa