edroga166- W pierwszym kwartale tego roku w Trójmieście ruszy pilotaż car sharingu przy dworcach kolejowych - zapowiedział Mirosław Antonowicz, członek Zarządu PKP S.A.

 

W Warszawie już po raz drugi odbył się Kongres Rozwoju Kolei - Przyszłość i Perspektywy, podczas którego przedstawiciele przedsiębiorstw z branży kolejowej, w tym spółek Grupy PKP, instytucji państwowych, a także szkolnictwa i nauki rozmawiali o kierunkach dalszego rozwoju transportu kolejowego w Polsce.

Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A., mówił m.in. o projektach tzw. ostatniej mili, łączących kolej i drogi. Mają to być m.in. car sharing, bike sharing (wynajem samochodów lub rowerów na minuty) oraz parkingi dla pasażerów.

- Chcemy uruchomić pilotaż car sharingu w pierwszym kwartale tego roku - w Trójmieście, na około sto aut - poinformował Mirosław Antonowicz.

Z kolei do bike sharingu wytypowane zostały w pilotażu trzy dworce w różnych klasach, m.in. dworzec w Garwolinie. W trakcie przygotowań jest też projekt uruchomienia wypożyczalni rowerów elektrycznych na Mierzei Helskiej. - Klient, który przyjedzie koleją do Władysławowa, dla zdrowia będzie mógł wrócić na Hel rowerem o tradycyjnym napędzie albo rowerem elektrycznym - zapowiedział Mirosław Antonowicz.

Trzecim elementem realizowanym w ramach ostatniej mili są przydworcowe parkingi. - Jeśli klient chce własnym samochodem przyjechać na dworzec, kolej będzie mu oferować zarządzany samodzielnie parking. Taki projekt uruchamiamy przy dworcu w Tarnowie - poinformował członek Zarządu PKP S.A.

Podkreślił też, że takie innowacje są niezbędne do rozwoju kolei. - Bez zapewnienia klientowi usługi, którą nazywamy "door-to-door", zarówno w przewozach osób, jak i w przewozach towarów, nie będziemy mogli oferować pełnej kompleksowej obsługi - zaznaczył Antonowicz.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.