edroga234Województwo kujawsko-pomorskie jest trzecim najlepszym w kraju pod względem łącznej długości ścieżek rowerowych wzdłuż dróg (i stale tę sieć rozwija). Należy też do regionów o najgęstszej sieci kolejowej. Konsekwentnie inwestuje również w pasażerską komunikację zbiorową.  

- Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu to dobry moment do refleksji na temat systemu komunikacji i naszych indywidualnych wyborów w tej sferze – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – W Kujawsko-Pomorskiem coraz chętniej przesiadamy się na rowery. Zarząd województwa, którym kieruję, wspiera ten trend za pomocą polityki inwestycyjnej.

W Kujawsko-Pomorskiem jest ponad 900 kilometrów ścieżek rowerowych o znaczeniu komunikacyjnym (bez turystycznych szlaków rowerowych) i stale powstają nowe. W jednym tylko 2014 roku oddano do użytku 130 kilometrów bezpiecznych dróg dla rowerzystów.  

Miejska komunikacja publiczna to obecnie ponad 1 600 kilometrów linii autobusowych i blisko 130 kilometrów linii tramwajowych, obsługiwanych przez ponad 700 pojazdów. Tramwaje – bardziej niż autobusy przyjazne środowisku - kursują w Bydgoszczy, Toruniu i Grudziądzu. Ten segment transportu był rozbudowywany i modernizowany dzięki europejskim środkom pomocowym poprzedniej perspektywy. Największym przedsięwzięciem była budowa 10-kilometrowej linii tramwajowej łączącej bydgoską dzielnicę Fordon z centrum miasta.

Kujawsko-Pomorskie to oczywiście także drogi kołowe (17 tysięcy kilometrów, w tym 165 km autostrady i 35 km w standardzie drogi ekspresowej) i jeżdżące po nich samochody (sporo ponad milion, czyli ponad 500 na każdy 1000 mieszkańców). Nie oznacza to niestety, że są to sprawne i bezpieczne maszyny. Blisko 80 proc. ma więcej niż 10 lat, co czwarty 16-20 lat, trzylatki to mniej niż 4 procent.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.