- 1. Nie tylko antyki – klasyczna motoryzacja w Polsce
- (Mobilność)
- ... III zyskał złą sławę ze względu na swoją popularność. Tanie, stosunkowo bezproblemowe auto, które na dodatek jest niemieckie (opinia o jakości niemieckich samochodów dalej bardzo podbija ich wartość) ...
- Utworzone: 12 styczeń 2015
- 2. Nawierzchnie „tecRoad”
- (Drogi i mosty)
- ... używanymi polimeroasfaltami. Uzyskane wyniki świadczą, że dodatek gumy w ilości 10% m/m do asfaltu zapewnia efektywną modyfikację lepiszcza o właściwościach podobnych do polimeroasfaltu modyfikowanego ...
- Utworzone: 31 październik 2012
- 3. MMGA trwałe, ciche i przyjazne środowisku
- (Drogi i mosty)
- ... dodatek pochodzący z produkcji ropy naftowej oraz plastyfikator pochodzenia roślinnego. Na Politechnice Warszawskiej zostało stworzone nowatorskie, laboratoryjne stanowisko do modyfikacji asfaltu gumą. ...
- Utworzone: 10 styczeń 2012
- 4. Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... Na przykład określone przez AzDOT (Arizona) wymagane warunki modyfikacji w technologii „wet process” to: dodatek gumy w ilości 20% (m/m), temperatura lepiszcza asfaltowego podczas dozowania miału gumowego ...
- Utworzone: 07 listopad 2011
- 5. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... cennych właściwości gumy. Jej właściwości zdecydowanie lepiej wykorzystuje się, gdy posłuży jako dodatek do lepiszcza – dodaje prof. Jerzy Piłat. Lepiszcze gumowo-asfaltowe jest to materiał powstały w ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 6. Polski test asfaltu porowatego
- (Drogi i mosty)
- ... co naprawdę obniża hałas jest odpowiednia tekstura, szczególnie przy nawierzchniach o zamkniętej strukturze, i sama porowatość nawierzchni. Guma jako dodatek modyfikujący lepiszcze jest doskonała do nawierzchni ...
- Utworzone: 14 październik 2010
- 7. Drogi ciche, bo porowate
- (Drogi i mosty)
- ... czy dodatek gumy, przy czym trzeba mieć świadomość tego, że nie będzie to trwałość, jaką uzyskuje się w powszechnie stosowanej SMA. Niemniej, wobec skali problemu hałasu komunikacyjnego, musimy podjąć ...
- Utworzone: 04 październik 2010
- 8. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wyników literaturowych (Ziaja 2007) można stwierdzić, że koncentrat gumowy jako dodatek modyfikujący pozwala na obniżenie poziomu hałasu generowanego przez pojazdy na polskich drogach oraz umożliwia wprowadzenie ...
- Utworzone: 26 luty 2010
- 9. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... niewielki odsetek odpadów gumowych zostaje w należyty sposób zagospodarowany. Te wartościowe produkty mogą znaleźć zastosowanie w wielu branżach, a w szczególności w budownictwie drogowym. Dodatek w postaci ...
- Utworzone: 25 luty 2010
- 10. Czy polskie drogi będą ekologiczne i ekonomiczne?
- (Drogi i mosty)
- ... dodatek do mieszanek. Rozwiązanie jest więc bardzo proste. W naszych wymaganiach technicznych ten materiał jest dopuszczony, jako pełnowartościowy dodatek do mieszanek. Mało tego, może stanowić nawet 20-30 ...
- Utworzone: 03 grudzień 2009