- 1. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... kontraktach był taki zapis. Niestety w wielu wypadkach stosowano emulsję asfaltową do połączenia w spoinach technologicznych. Jednak emulsja nie sprawdza się jako materiał skutecznie uszczelniający spoinę, ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2012
- 2. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... modyfikowane gumą/emulsje asfaltowe”. Seminarium odbyło się w dniach 22-23 marca br. w podwarszawskim Miedzeszynie. Rozdrobniona guma ze zużytych opon samochodowych jest szczególnym modyfikatorem, ponieważ ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 3. Technologie budowy dróg o zmniejszonej emisji gazów cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Zmniejszenie lepkości lepiszcza można uzyskać: zwiększając temperaturę, wytwarzając emulsję asfaltu w wodzie, upłynniając asfalt rozpuszczalnikiem organicznym, spieniając asfalt, dodając substancje ...
- Utworzone: 04 październik 2011
- 4. WMA – ekologia i rozsądek
- (Drogi i mosty)
- ... olejów roślinnych, wodę (emulsje asfaltowe) czy rozpuszczalniki organiczne (ten środek uznawany jest za mniej ekologiczny). Druga grupa technologii jest bardziej zróżnicowana i polega na modyfikacji procesu ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2011
- 5. Technologie mieszanek wytwarzanych na ciepło (WMA) cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... mineralnych, czy dodatków chemicznych. Również wykorzystują one proces spieniania, bądź różnego rodzaju emulsje oraz lepiszcza pochodzenia roślinnego o niskiej lepkości. Nieco rzadziej stosowane są technologie ...
- Utworzone: 19 kwiecień 2011
- 6. Kationowe emulsje asfaltowe pomiędzy WT a NA
- (Prawo)
- ... wersja wymagań, a więc WT-3 „Kationowe emulsje asfaltowe na drogach publicznych”, została opublikowana jako dokument rekomendowany przez Ministra Infrastruktury. Równocześnie w PKN trwały prace nad załącznikiem ...
- Utworzone: 09 grudzień 2010
- 7. Nowe wymagania techniczne cz. II
- (Prawo)
- ... czekało już od zeszłego roku. Czy spełniają one ich oczekiwania? - WT-3, WT-4 i WT-5 były dokumentami opracowywanymi równolegle z WT-1 i WT-2. W przypadku WT-3 „Kationowe emulsje asfaltowe na drogach ...
- Utworzone: 07 grudzień 2010
- 8. Technologia asfaltu spienionego
- (Drogi i mosty)
- ... wytwarzać mieszankę oraz umożliwią jej wbudowywanie w drogę. Obecnie powszechnie wykorzystywane w drogownictwie są emulsje asfaltowe. Niestety, nie spełniają one istotnego z punktu widzenia współczesnego ...
- Utworzone: 26 październik 2010
- 9. WT szansą na usprawnienie budowy dróg
- (Drogi i mosty)
- ... Nawierzchnie asfaltowe”, „WT-3 Kationowe emulsje asfaltowe”. Już zostały zaopiniowane i wkrótce się ukażą kolejne dwa rodzaje wytycznych – „WT-4 Mieszanki niezwiązane” i „WT-5 Mieszanki związane”. Wytyczne ...
- Utworzone: 03 listopad 2009
- 10. Ulica w zgodzie z wymogami
- (Drogi i mosty)
- ... Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń”, „WT -2 Nawierzchnie asfaltowe”, „WT-3 Kationowe emulsje asfaltowe”. Na ostatnim posiedzeniu Komisji zostały zaopiniowane kolejne ...
- Utworzone: 24 wrzesień 2009
- 11. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... dobrym skutkiem. Jako lepiszcze zastosowano emulsję asfaltową szybkorozpadową, modyfikowaną polimerem, geowłókninę wyprodukował Instytut Włókiennictwa w Łodzi, odcinek wykonał pod nadzorem autorskim Katedry ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009
- 12. PKD o regułach technicznych
- (Drogi i mosty)
- ... mrozoochronne - WT, warstwy odcinające - WT, warstwy odsączające - WT), Podbudowy (niezwiązane WT, związane WT), Nawierzchnie: gruntowe - WT (kruszywa), asfaltowe - WT (kruszywa, asfalty, emulsje, mieszanki) ...
- Utworzone: 26 maj 2009
- 13. Wymagania techniczne do stosowania na drogach publicznych
- (Drogi i mosty)
- ... Ministra Infrastruktury 26 lutego 2009 r. „WT-3 Emulsje asfaltowe 2009 Wymagania techniczne - Kationowe emulsje asfaltowe na drogach publicznych” (WT-3 Emulsje asfaltowe 2009) wdrażają zapisy normy PN-EN ...
- Utworzone: 17 marzec 2009
- 14. Ekologiczne i ekonomiczne technologie drogowe
- (Drogi i mosty)
- Asfalt jest surowcem naturalnym, a więc sam w sobie jest materiałem ekologicznym, który nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Stwierdzenie to nie oznacza, że w budownictwie drogowym całkowicie wyeliminowano ...
- Utworzone: 26 luty 2009