- 1. Rozwój systemu zarządzania transportem publicznym w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... rozwój usług z zakresu inteligentnych systemów transportowych (ITS). W tym zadaniu mieści się efektywniejsza obsługa pasażerów komunikacji zbiorowej i redukcja zatłoczenia w ruchu ulicznym. Efektem projektu ...
- Utworzone: 20 sierpień 2013
- 2. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. III
- (Ochrona środowiska)
- W procedurze prognozowania wpływów dynamicznych na obiekty odbierające drgania istotną rolę odgrywają dane o oddziaływaniu prognozowanego źródła drgań na otoczenie. W przypadku drgań pochodzenia komunikacyjnego ...
- Utworzone: 11 październik 2012
- 3. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchu (redukcja czasu traconego); uprzywilejowanie w ruchu pojazdów transportu publicznego, prowadzące do wzrostu średniej prędkości i w efekcie do redukcji czasu podróży; szybkie reagowanie na zdarzenia ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2011
- 4. Badania wpływu rond na redukcję hałasu cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... przypadku ekranów akustycznych) nastąpiła bardzo znacząca redukcja hałasu na wskutek przebudowy skrzyżowania na rondo. Kolejnym budynkiem znajdującym się bezpośrednio przy skrzyżowaniu był budynek przedszkola ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2011
- 5. Wdrażanie systemów zarządzania ruchem w polskich miastach cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... one nawet 17%. Średnio ten czas redukcji jest szacowany na ok. 11%. Piotr Krukowski podaje, że na przykład w Atenach redukcja czasów przejazdu dla transportu publicznego waha się pomiędzy 12 a 19%, w ...
- Utworzone: 13 maj 2011
- 6. Wdrażanie systemów zarządzania ruchem w polskich miastach cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- W polskich miastach coraz powszechniej funkcjonują obszarowe systemy zarządzania ruchem. Podstawową korzyścią dla kierowców z wprowadzenia takiego systemu jest redukcja czasów przejazdu. Piotr Krukowski ...
- Utworzone: 12 maj 2011
- 7. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... W przypadku zastosowania maty o przyjętych w obliczeniach parametrach sztywności dynamicznej i tłumienia oraz o grubości 25 mm prognozowana redukcja drgań w żadnym paśmie częstotliwości nie jest ...
- Utworzone: 08 październik 2010
- 8. Ronda na polskich drogach
- (Drogi i mosty)
- ... W przypadku rond szczególnie kontrowersyjnie odbierana była redukcja prędkości. To początkowo natrafiało na duże niezrozumienie, wywołujące w opinii społecznej krytykę wręcz domagającą się odbierania projektantom ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2010
- 9. Wpływ planów mobilności na zmianę zachowań komunikacyjnych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... podróżowania transportem publicznym (dodatkowa linia komunikacyjna pomiędzy wszystkimi kampusami uczelni, redukcja czasu przejazdu pomiędzy Osiedlem Akademickim, a kampusem przy ul. Warszawskiej) oraz ...
- Utworzone: 21 styczeń 2010
- 10. ITS w ograniczaniu hałasu drogowego – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... pojazdów ciężarowych na odcinku drogi w pobliżu dzielnicy mieszkaniowej w nocy. Poniżej przedstawiono jak redukcja z potoku ruchu pojazdów ciężkich wpływa na redukcję hałasu (tab. 5). Tab. 4. ...
- Utworzone: 23 czerwiec 2009