Jeszcze w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę drogi ekspresowej S5 z Wrocławia do Korzeńska. Ogłoszenie I etapu dwustopniowego przetargu GDDKiA planuje na koniec czerwca.
Dolnośląski odcinek trasy S5 będzie miał 50 km długości. Jego prognozowany koszt to około 2,5 mld zł. Początek budowy planuje się na początek 2014 roku, zakończenie na przełom 2016/2017 roku.
W ciągu drogi powstanie wiele obiektów inżynieryjnych, w tym 12 mostów, 35 wiaduktów, przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i ekologiczne. W ramach budowy drogi ekspresowej S5 zaprojektowane zostało powiązanie z istniejącą siecią drogową poprzez węzeł „Żmigródek”(skrzyżowanie z DK nr 5), „Żmigród” (skrzyżowanie DW nr 339), „Krościna” (skrzyżowanie z DP nr 1350D), węzeł „Prusice”(skrzyżowanie z DP nr 1346D), „Trzebnica” (skrzyżowanie z DW nr 340), „Kryniczno” (skrzyżowanie z DK nr 5) oraz węzeł „Wrocław Północ” (połączenie z układem komunikacyjnym miasta).
Na odcinku drogi ekspresowej S5 zlokalizowane będą dwie pary miejsc obsługi podróżnych - „Morzęcino Wschód - Zachód” oraz „Wisznia Mała Wschód - Zachód”.
Droga ekspresowa S5 zapewni powiązanie Dolnego Śląska z krajowym układem drogowym Wielkopolski i Polski północnej, a także – poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) i Wschodnią Obwodnicę Wrocławia - z południowym i zachodnim rejonem naszego województwa i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami. Poprawią się również warunki przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego pomiędzy Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem co umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż trasy.
Źródło: Dolnośląski Urząd Wojewódzki