Dziś (9 stycznia) w południe planowane jest wprowadzenie zmian organizacji ruchu w związku z budową kieleckiej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S7.

Wykonawca planuje przełożenie ruchu z jezdni zachodniej na wschodnią na fragmencie o długości około 5 kilometrów, miedzy węzłem Jaworznia a węzłem Chęciny. Podobna zmiana organizacji ruchu planowana jest także w przyszłym tygodniu. Na wschodnią jezdnię będzie można wtedy zjeżdżać już przed węzłem w Jaworzni (jadąc od Warszawy). Zmiany mają na celu ułatwienie zmotoryzowanym pokonywania budowanej obwodnicy, ponieważ zlikwidowana zostanie część tymczasowych „przewiązek” między jezdniami, a proste odcinki będą wydłużone.

Obwodnica mimo budowy jest przejezdna. Ruch w obu kierunkach odbywa się, od węzła w Wiśniówce do węzła w Kostomłotach, jezdnią wschodnią. Jadąc od Warszawy w obrębie węzła w Kostomłotach zjeżdżamy na jezdnię zachodnią, a za węzłem wracamy na wschodnią. Na zachodnią jezdnię można zjechać ponownie w Górkach Szczukowskich. Po zmianie organizacji ruchu na jezdnię wschodnią zjeżdżać będzie można ponownie za węzłem Jaworzni i dojeżdżać nią do Chęcin.

Zakończenie budowy obwodnicy Kielc planowane jest w maju br. Aktualnie na całej wschodniej jezdni obwodnicy (z wyjątkiem krótkich fragmentów w obrębie węzła w Kostomłotach i węzła w Chęcinach) ułożona jest ostatnia warstwa ścieralna nawierzchni. Ostatnia warstwa nawierzchni ułożona jest także na niektórych fragmentach jezdni zachodniej. Wykonawca będzie kontynuował układanie ostatniej warstwy nawierzchni na pozostałych odcinkach jezdni zachodniej w miarę poprawiania się warunków atmosferycznych. Gotowe są konstrukcje wszystkich obiektów mostowych wybudowanych w ramach inwestycji. Po większości z nich – usytuowanych wzdłuż obwodnicy i nad obwodnicą (np. wiadukt wzdłuż drogi do Zagnańska, wiadukty w Jaworzni i Chęcinach) odbywa się ruch. Na niektórych wiaduktach prowadzone są prace wykończeniowe. Wykonawca równolegle kontynuuje roboty np. przy montażu barier i ekranów, stawianiu konstrukcji dla oznakowania, urządzeniach odwadniających i elektrycznych.

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego. Budowa ekspresowej obwodnicy rozpoczęła się w 2010 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest w tym roku.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to około 837 mln złotych. Maksymalna kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to 629 mln złotych.

Źródło: GDDKiA O/Kielce

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.