W ubiegłym tygodniu rozpoczęła się druga edycja kampanii społecznej na rzecz ograniczania nadmiernej prędkości oraz zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu pn. „10 mniej. Zwolnij!”

Emisja kampanii w stacjach telewizyjnych i radiowych trwać będzie aż do Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych, który przypada na 16 listopada br.

W tegorocznej edycji zaprezentowany zostanie nowy spot pokazujący różnicę pomiędzy skutkami jazdy z prędkością 60 km/h i 50km/h w momencie, gdy na drodze dochodzi do niebezpiecznego zdarzenia i konieczności hamowania. Ekspertem tłumaczącym sytuację i konsekwencje wynikające z różnicy prędkości jest policjant, biegły sądowy - młodszy aspirant Robert Opas z Komendy Stołecznej Policji. Kampanię uzupełniać będą także 2 spoty znane z ubiegłorocznej edycji.

Jak komentuje Maciej Mosiej, Sekretarz Krajowej Rady BRD: „Dwa największe problemy bezpieczeństwa na drogach w Polsce to ogromna liczba ofiar wśród niechronionych uczestników ruchu, szczególnie pieszych oraz rozmiary zjawiska rozwijania nadmiernej prędkości przez większość kierowców na polskich drogach. Oba problemy zostały uznane za priorytety w Programie Realizacyjnym na lata 2014-2015 powstałym do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Rozpoczynająca się w czerwcu druga odsłona kampanii „10 mniej. Zwolnij!” jest jednym ze sposobów na zmianę niebezpiecznych zachowań wielu kierowców. Jeśli uda się zmniejszyć średnią prędkość pojazdów przekraczających prędkość, to będziemy na najlepszej drodze do ograniczenia liczby ofiar”.

Źródło: KRBRD

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.