Targi Intertraffic to nie tylko hale pełne stoisk wystawców i zwiedzających. To również bardzo bogaty program seminariów, paneli dyskusyjnych i pokazów dotyczących m.in. inteligentnej mobilności.

Dziś, trzeciego dnia targów, odbędzie się aż kilkadziesiąt seminariów, prezentacji i dyskusji.

Jedno ze spotkań będzie dotyczyło parkingów jako centrów zintegrowanych usług w zakresie mobilności. Ze względu na gwałtowną urbanizację, wzrost liczby ludności i natężenia ruchu, miasta muszą oferować mieszkańcom szeroki wachlarz możliwości uzupełniających indywidualny transport. Dlatego parkingi powinny być lokalizowane w miejscach, w których można przesiadać się na inne środki transportu. W przyszłości powinny to być prawdziwe ośrodki usług mobilnych, skupiających parkingi P&R, stacje car sharing, parkingi rowerowe, wypożyczalnie rowerów oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Można będzie się też dowiedzieć o planowanym na ulicach Amsterdamu badaniu. Założono, że lepiej, gdy występuje kilka pojedynczych zatorów w różnych częściach miasta, niż jeden długi, rozprzestrzeniający się niekontrolowanie korek. To pozwoli na szybsze rozładowanie zatorów i uspokoi, a także poprawi płynność ruchu. Kierowcy musieliby np. nieco dłużej postać na niektórych światłach, aby później móc jechać dalej bez większych utrudnień. Pierwszy etap badania składałby się z dwóch elementów: wykorzystania informacji o warunkach podróży z urządzeń zamontowanych w samochodach oraz z urządzeń postawionych wzdłuż dróg. Konsorcja, które mają świadczyć te usługi, uruchomią je jeszcze w tym roku, gdy będą mieć więcej niż 30 tys. uczestników badania.

Kolejne seminarium będzie dotyczyło korzyści odniesionych z wymiany danych między samochodami i sygnalizacją świetlną. Wizje rozwoju motoryzacji nie pozostawiają złudzeń: wszystko, co możliwe zostanie zautomatyzowane. Daje to również możliwość wprowadzania innowacji w zarządzaniu ruchem. Holenderski rząd bada te zależności, a współpraca między Nissanem, uniwersytetami i prowincją Noord-Holland daje możliwość połączenia badań naukowych, automatyzacji samochodów i zarządzania ruchem.

Z kolei dyskusje panelowe zostaną zdominowane przez kwestie automatyzacji samochodów, które mają stać się inteligentne, ekologiczne i bezpieczne. Wizje przyszłej mobilności to: mniej stresu, żadnych nieprzewidzianych opóźnień spowodowanych korkami, mniejszy wpływ na środowisko oraz ograniczenie liczby wypadków. Samochody, które wiedzą, jaką trasę wybrać, aby uniknąć zatorów, automatycznie hamują i przyspieszają, a nawet kierują. To przyszłość, ale czy taka odległa?

Źródło: Intertraffic Amsterdam 2014 (intertraffic.com)

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.