W zielonogórskim oddziale GDDKiA otwarto oferty w przetargu na budowę drugich jezdni obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego (11,6 km) i Międzyrzecza (6,3 km) w ciągu drogi ekspresowej S3.
Łącznie wpłynęło 21 ofert, w tym 11 na obwodnicę Międzyrzecza i 10 na obwodnicę Gorzowa Wielkopolskiego.
Najtańszą propozycję budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza złożyło konsorcjum OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A. z Hiszpanii i OHL ŽS, A.S. z Czech. Oferta opiewa na kwotę ponad 95 mln zł.
Z kolei najdroższa z ofert została złożona przez konsorcjum BUNTE POLSKA SP. Z O.O., JOHAN BUNTE BAUUNTERNEHMUNG GmbH i PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT MOSTOWYCH „MOSTY-ŁÓDŹ” S.A. (ponad 138 mln zł).
Dla drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego najmniejszy koszt budowy zaproponowało konsorcjum OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A., OHL ŽS, A.S., CONSTRUCCIONES RUBAU S.A. i RUBAU POLSKA SP. Z O.O. Konsorcjum wyceniło prace na ponad 268 mln zł.
W tym przetargu najdroższa oferta, w wysokości około 372,5 mln zł, wpłynęła od włoskiej firmy ASTALDI S.P.A.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą brane pod uwagę: cena (90 proc.), termin wykonania (5 proc.) oraz okres gwarancji (5 proc.).
Obecnie w realizacji jest odcinek od Gorzowa Wielkopolskiego do Międzyrzecza, którego oddanie do użytku planowane jest na 15 maja 2014 r.
Źródło: GDDKiA O/Zielona Góra