Wkrótce zostanie udostępniona do ruchu obwodnica Olecka. To jedna z obwodnic o przekroju pasów 2+1, czyli zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Otwarcie dla ruchu obwodnicy Olecka będzie warunkowe, ponieważ nie zostały zakończone jeszcze wszystkie prace na drogach serwisowych, przy umocnieniu rowów i skarp oraz przebudowie urządzeń melioracyjnych. Nie zostało też jeszcze podłączone oświetlenie drogi. Do czasu zakończenia prac wykończeniowych będzie obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu (70 km/h).

Obwodnica Olecka jest drogą klasy GP o przekroju 2+1. W Polsce kierowcy mają do dyspozycji obecnie około 60 km dróg z układem pasów 2+1. Ich liczba wkrótce szybko się zwiększy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła bowiem prace nad wdrożeniem zastosowania tego rozwiązania na sieci dróg krajowych. Przekrój 2+1-pasowy to przekrój drogi, który wyposażony jest naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu co umożliwia sprawne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Przekrój ten z uwagi na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz jego efektywność wpasowuje się pomiędzy drogę dwujezdniową, a dwupasową drogę dwukierunkową. Drogi w przekroju 2+1-pasowym zapewniają zdecydowanie wyższy poziom swobody ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w odniesieniu do dwupasowych dróg dwukierunkowych, zwłaszcza, gdy odbywa się nimi wyłącznie ruch pojazdów samochodowych.

Obwodnica pod Oleckiem połączona została z istniejącym układem komunikacyjnym poprzez skrzyżowania i sieć dróg dojazdowych. W ciągu drogi wybudowano sześć wiaduktów i dwie estakady. Obwodnica o długości 7,6 km omija miasto od strony zachodniej. Trasa oddala się od istniejącej drogi nr 65 w kierunku zachodnim na wysokości miejscowości Sedranki, przecina linię kolejową Gołdap - Olecko i dalej drogę wojewódzką na wysokości miejscowości Jaśki. Następnie trasa omija Zielonówek od strony wschodniej i biegnie wzdłuż ściany lasu na wysokości miejscowości Rosochackie. Dalej, przed Kukowem obwodnica włącza się ponownie w istniejącą drogę nr 65.

Źródło: Drogi Zaufania

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.