Rowerowe połączenie Nowej Huty z centrum Krakowa, Wiślana Trasa Rowerowa i budowa drogi dla rowerów na ulicach: Kamieńskiego, Grota Roweckiego i Ofiar Dąbia – to tylko niektóre ustalenia po posiedzeniach Zespołu roboczego ds. wyników referendum w zakresie ścieżek rowerowych, powołanego przez prezydenta Krakowa.

Komisja ustaliła, że trasy rowerowe będą budowane od centrum do zewnątrz miasta. Ustalono, że bardzo ważne dla rozwoju ruchu rowerowego są kładki: w ciągu ul. Kamieńskiego, nad ul. Tischnera – połączenie Łagiewnickiej z Turowicza, kładka równoległa do Stopnia Wodnego Dąbie czy kładka na Dębnikach.

Według przyjętego harmonogramu w Krakowie w przyszłym roku powstanie prawie 13 km ścieżek rowerowych. W latach kolejnych – aż do 2019 – od 20 do 30 km ścieżek.

Zespół jednogłośnie przyjął rekomendację do Wieloletniego Planu Finansowego na lata 2015-2019 na samodzielne inwestycje rowerowe (ok. 112 km dróg rowerowych i ok. 1700 m kładek) w wysokości 145 mln zł, czyli średnio 29 mln zł rocznie.

Źródło: UM Kraków

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.