Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach zakończyło wdrażanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i pasażerowie miejskich autobusów mogą już niego korzystać.
- Po raz pierwszy pasażer będzie miał bezpośrednią i aktualną informacje czy dany autobus już odjechał, czy jest opóźniony i to nie stojąc i czekając na przystanku, ale w domu, w pracy, na spotkaniu, czy na zakupach, itd. Obsługa systemu przez pasażera jest bardzo prosta, nie trzeba dodatkowego programu do jego obsługi. Wystarczy do tego tylko telefon komórkowy – mówi Andrzej Kowol, prezes PKM.
Z systemu będzie można skorzystać na trzy sposoby: poprzez stronę www.tychy.kiedyprzyjedzie.pl, z serwisu mobilnego na telefonie lub tablecie oraz serwisu sms.
Ułatwienia dla pasażerów to nie jedyne zalety nowego sytemu, dzięki niemu pełną informację o aktualnej sytuacji w komunikacji miejskiej będzie miał dyspozytor.
- To znakomite narzędzie do zarządzania flotą autobusów. System pomaga dyspozytorowi nadzorować ruch pojazdów, dostarcza danych o aktualnej sytuacji na drodze, uwzględniając opóźnienia, awarie, objazdy – dodaje Andrzej Kowol.
Mapa jest aktualizowana co kilkanaście sekund, więc informację zarówno pasażer, jak i dyspozytor mają na bieżąco. Program generuje też sporo danych statystycznych, które analizują m.in. czas przejazdu autobusów.
Źródło: UM Tychy