Mobilność

IMG 2198W dniach 16-22 września obchodzony jest Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu pod hasłem „Zrównoważony Transport. Silna Gospodarka”. Zróżnicowane formy mobilności pożądane są przede wszystkim w miastach, stąd one są głównymi organizatorami corocznej kampanii. W ciągu tych kliku dni odbędzie się wiele różnych akcji, spotkań, warsztatów i rajdów, ale konieczne są także pewne działania w zakresie organizacji ruchu (wymaga ich Unia Europejska). Już od wielu lat w obchody włącza się Kraków. Co przygotowano tym razem?

dom mat lemaPopularyzacja wśród dzieci i młodzieży znajomości przepisów o ruchu drogowym, propagowanie kulturalnego i bezpiecznego zachowania na drodze, a także zwiększenie świadomości zagrożeń w ruchu drogowym - to główne z założeń „Porozumienia o współpracy w zakresie organizowania i przeprowadzania edukacyjnych turniejów bezpieczeństwa w ruchu drogowym”.

edroga565Gdańsk od lat uznawany jest za rowerową stolicę Polski. Sieć tras rowerowych w mieście zbliża się już do 600 km długości. Ale to wcale nie koniec - w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie ruszają przetargi na dwie kolejne rowerowe inwestycje.

etztW dniach 16-22 września, już od 2002 roku, obchodzony jest Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (ETZT). To największe wydarzenie poświęcone lokalnej promocji ekologicznej mobilności. Punktem kulminacyjnym jest Dzień Bez Samochodu, przypadający tradycyjnie na 22 września. W czasie ETZT władze lokalne zachęcają mieszkańców do wsparcia zrównoważonych strategii transportu. Hasłem przewodnim tegorocznej kampanii jest „Inteligentny transport. Silna gospodarka”.

poland 910497 960 720Warszawska Polityka Mobilności to dokument strategiczny wyznaczający cele i sposoby nowego, aktywnego sposobu zarządzania komunikacją w mieście. Po konsultacjach społecznych, które potrwają do 10 października, zostanie przyjęty zarządzeniem prezydenta  Warszawy.

edroga279Współczesne, rozwijające się miasta, przyjazne mieszkańcom i zapewniające odpowiednią jakość życia, muszą zapewniać sprawny, ale przede wszystkim bezpieczny transport. Szacuje się, że na świecie co minutę na miejskich ulicach ginie człowiek. Miliony ofiar, zabitych i rannych, to ogromne straty społeczne i ekonomiczne. Aż 8 na 10 ofiar śmiertelnych w miastach to niechronieni użytkownicy dróg: rowerzyści i piesi. Jeśli ta forma mobilności będzie postrzegana jako niebezpieczna, wysiłki skierowane na promowanie pieszych i rowerowych podróży są skazane na niepowodzenie. Tylko bezpieczne ulice zachęcą do zrównoważonej mobilności.