System informacji parkingowej
System Informacji Parkingowej SINP służy do przekazywania informacji o dostępności parkingów w odpowiednich strefach miasta. System na podstawie informacji dostarczonej przez urządzenia zliczające pojazdy na parkingach będzie określać liczbę dostępnych miejsc i przekazywać odpowiednie informacje do tablic i znaków wyświetlających.
Tablice służą do przedstawienia informacji o dostępności szeregu (nie więcej niż sześciu) parkingów. Są wykonane jako wielowierszowe tablice aktywne w technologii LED. Podłączone są do najbliższego węzła zasilająco-telekomunikacyjnego (LWT) systemu TRISTAR. Są umieszczone na dojazdach do obszaru – dzielnicy i mają za zadanie ułatwić zaplanowanie wyboru parkingu przez kierującego.
Znaki służą do przedstawienia informacji o dostępności pojedynczego parkingu. Wykonane w technologii LED. Podłączone są do najbliższego węzła zasilająco-telekomunikacyjnego (LWT) systemu TRISTAR. Są umieszczone w pobliżu parkingu i mają za zadanie poinformować o celowości kierowania się na dany parking.
System ten gromadzi aktualne dane dotyczące dostępności parkingów w centralnej bazie danych w celu umożliwienia wykorzystania ich przez pozostałe podsystemy. W szczególności przez moduł informacji medialnej WWW.
System będzie gromadził dane z parkingów: 7 w Gdańsku, 4 w Sopocie, 4 w Gdyni. System będzie wykorzystywał następującą liczbę tablic i znaków: w Gdańsku 18, w Sopocie 9, w Gdyni 9.
System zarządzania bezpieczeństwem
Celem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Ruchu Drogowego SZBR jest nadzór nad ruchem drogowym oraz kształtowanie bezpiecznych zachowań kierowców poprzez zdyscyplinowanie kierujących do przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Zasadniczym elementem systemu SZBR jest moduł automatycznego nadzoru nad zachowaniami kierowców. Moduł ten wykorzystuje automatyczne urządzenia wykrywające i rejestrujące wykroczenia drogowe polegające na przekraczaniu prędkości chwilowej, prędkości średniej na odcinku drogi, przejeżdżaniu na czerwonym świetle, poruszaniu się nieuprawnionych pojazdów po zabronionych odcinkach drogi i w obszarach objętych ograniczeniami dostępu. System wykorzystuje kamery wizyjne wysokiej rozdzielczości wyposażone w funkcję automatycznego rozpoznawania numerów rejestracyjnych ARNR (ang. ANPR). Moduł ten umożliwia gromadzenie w bazie danych informacji o pojazdach popełniających wykroczenia wraz z sekwencją zdjęć dokumentujących wykroczenie. Na podstawie zgromadzonych danych system wspomaga wysyłanie kompletu danych o wykroczeniu do centralnego ośrodka nadzoru nad ruchem drogowym (umożliwiając dyscyplinowanie uczestników ruchu popełniających wykroczenia drogowe).
System SZBR współpracuje z modułem identyfikacji pojazdów którego zadaniem jest gromadzenie w centralnej bazie danych informacji o przejeżdżających pojazdach. Informacja zawierająca zakodowany numer rejestracyjny pojazdu, miejsce i znacznik czasowy, zapisana w bazie danych będzie dostępna dla innych modułów wchodzących w skład ZSZR TRISTAR m.in. w celu określenie czasu podróży pojazdów na różnych odcinkach sieci drogowej.
Moduł identyfikacji pojazdów będzie umożliwiał automatyczne wyszukiwanie w sieci pojazdów poszukiwanych na podstawie rozsyłanego do wszystkich kamer ANPR numeru rejestracyjnego poszukiwanego pojazdu.
System zarządzania bezpieczeństwem obejmuje następującą liczbę rejestratorów wykroczeń (oraz kamer ANPR): w Gdańsku 31, w Sopocie 6, w Gdyni 22.
System informacji dla pasażerów transportu zbiorowego
System Informacji dla Pasażerów Transportu Zbiorowego (SIPT) służy do przekazywania pasażerom pojazdów transportu zbiorowego informacji o rzeczywistych czasach odjazdu pojazdów oraz o warunkach podróży środkami transportu zbiorowego w aglomeracji poprzez:
- informację na elektronicznych tablicach informacji pasażerskiej na przystankach,
- informację za pośrednictwem terminali informacji pasażerskiej dostępnych w punktach węzłowych sieci oraz w centrach handlowych i urzędach,
- serwis WWW umożliwiający planowanie podróży, dostępny poprzez Internet.
System realizuje zadania na podstawie porównania aktualnej pozycji pojazdu komunikacji zbiorowej z rozkładem jazdy z uwzględnieniem sytuacji ruchowej w sieci. Zadaniem systemu SIPT jest zapewnienie pasażerom oczekującym na przystankach transportu zbiorowego informacji przekazywanej na bieżąco o czasie pozostałym do odjazdu z przystanku pojazdów wszystkich linii przejeżdżających przez ten przystanek. Jednym z najbardziej efektywnych systemów informowania podróżnych o możliwościach poruszania się po mieście za pomocą transportu zbiorowego jest umieszczenie wszystkich stale aktualizowanych, niezbędnych informacji na stronie internetowej, zarządzanej przez centra zarządzania oraz w terminalach informacji pasażerskiej TRIP. Informacje zamieszczone zarówno na stronie WWW oraz w terminalu będą obejmować wszystkie środki i linie transportu zbiorowego (autobusy, trolejbusy, tramwaje oraz SKM) w obrębie Gdańska, Sopotu i Gdyni. System wykorzystuje urządzenia lokalizacyjne GPS i transmisję GPRS we wszystkich pojazdach tj. ok. 400 w Gdańsku i 350 w Gdyni.
System informacji dla pasażerów obejmuje następującą liczbę tablic informacyjnych na przystankach: w Gdańsku 37, w Sopocie 4, w Gdyni 30.