- 1. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 2)
- (Drogi i mosty)
- ... to poprawia się nam jakość życia. Chodzi o to, żeby istniała możliwość wyboru, a więc by powstawała infrastruktura rowerowa – podsumowuje Marcin Hyła ze Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów. Rower stał się ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2014
- 2. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 1)
- (Drogi i mosty)
- ... zwłaszcza gości z zagranicy, jak również dalsza współpraca wszystkich zainteresowanych rozwojem ruchu rowerowego. Potrzeba rowerowych regulacji Marcin Hyła, prezes stowarzyszenia Miasta ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2014
- 3. Projektowanie infrastruktury rowerowej (III) Organizacja ruchu rowerowego
- (Drogi i mosty)
- ... Istnieje znacznie więcej sposobów na ułatwianie ruchu rowerowego niż tylko budowa dróg rowerowych – podkreśla Marcin Hyła. Tadeusz Kopta tłumaczy, że według zasad projektowania dla prędkości mniejszych ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2013
- 4. Projektowanie infrastruktury rowerowej (II) Odmienność rowerzysty i jego pojazdu
- (Drogi i mosty)
- ... potrzeby użytkownika, które są całkowicie odmienne od tych, jakie ma kierowca samochodu - podkreśla Marcin Hyła. Odmienność wynika z tego, że rowerzysta jest równocześnie kierującym pojazdem i ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2013
- 5. Projektowanie infrastruktury rowerowej (I) Zachodni wzorzec
- (Drogi i mosty)
- - Projektowanie infrastruktury rowerowej musi być nakierowane na jej użytkowników; bez zrozumienia potrzeb i specyfiki rowerzystów nie uzyskamy dobrej infrastruktury rowerowej – zaznacza Marcin Hyła ze ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2013
- 6. Opinia w sprawie ustalania pierwszeństwa na przejazdach dla rowerzystów w świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym z 1 kwietnia 2011 r.
- (Prawo)
- ... Marcin Hyła, mgr inż. Bartłomiej Lustofin - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Departament Studiów Warszawa, Wydział Studiów w Krakowie, Zespół ds. Ścieżek (Dróg) Rowerowych; Warszawa-Kraków, ...
- Utworzone: 01 październik 2012
- 7. Bezkonkurencyjny rower
- (Drogi i mosty)
- ... zakresie czasu podróży, autorzy opracowania: dr inż. Tadeusz Kopta, mgr Aleksander Buczyński, Marcin Hyła, mgr inż. Bartłomiej Lustofin - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Departament Studiów ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2012
- 8. Właściwe miejsce rowerzysty w przestrzeni publicznej cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... później (już pod koniec pierwszej dekady XXI w.) tak ładnie odkrył Marcin Hyła w swoim artykule zmieszczonym na stronie Zielonego Mazowsza. W ten sposób powstał, z udziałem środków finansowych PHARE, ...
- Utworzone: 06 lipiec 2012
- 9. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów w latach 2008-2011 cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... pozostała bez zmian względem okresu 2006-2008. Źródło: „Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów w latach 2008-2011”, autorzy opracowania: dr inż. Tadeusz Kopta, mgr Aleksander Buczyński, Marcin ...
- Utworzone: 02 maj 2012
- 10. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów w latach 2008-2011 cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... rowerzystów w latach 2008-2011”, autorzy opracowania: dr inż. Tadeusz Kopta, mgr Aleksander Buczyński, Marcin Hyła, mgr inż. Bartłomiej Lustofin, konsultacja: dr Michał Beim; Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2012
- 11. Ruch rowerowy pod prąd ulic jednokierunkowych (II) Wnioski i uwagi
- (Prawo)
- ... uczestników ruchu, kolizje, wypadki) reagować, odpowiednio zmieniając organizację ruchu. Marcin Hyła, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. konsultacja: dr Jeremi Rychlewski, Politechnika Poznańska Materiał stanowiący ...
- Utworzone: 18 kwiecień 2011
- 12. Ruch rowerowy pod prąd ulic jednokierunkowych (I) Przepisy szczegółowe
- (Prawo)
- ... derogat legi priori wskazuje, że rozporządzenie z 2003 roku uchyla moc obowiązującą aktu z 1999 w przedmiotowym zakresie i wiążące są obecnie przepisy rozporządzenia z 2003 roku. Marcin Hyła, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ...
- Utworzone: 15 kwiecień 2011
- 13. Infrastruktura rowerowa „niewidzialna”
- (Inżynieria ruchu)
- ... kraju dróg rowerowych wręcz pogarsza bezpieczeństwo ruchu drogowego – mówi Marcin Hyła, reprezentujący sieć organizacji skupionych w „Miastach dla rowerów”. – Budowa wydzielonych dróg rowerowych przyjmowana ...
- Utworzone: 23 luty 2011
- 14. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006–2008 (studium) cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Za konieczne uważamy uporządkowanie systemu ewidencji i poprawę dokładności danych. mgr inż. Aleksander Buczyński - autor opracowania mgr inż. Marcin Hyła, Bartłomiej Lustofin – współpraca ...
- Utworzone: 29 wrzesień 2010
- 15. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006–2008 (studium) cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... mgr inż. Aleksander Buczyński - autor opracowania mgr inż. Marcin Hyła, Bartłomiej Lustofin – współpraca dr inż. Tadeusz Kopta - kierownik Zespołu mgr inż. Grzegorz Obara - naczelnik Wydziału Studiów ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2010
- 16. Dwa kółka, pieszy i górka
- (Inżynieria ruchu)
- ... rowerowa. Oczywiście jako przypadek wyjątkowy. W opracowaniu „Trochę dobrych rad dla projektantów ścieżek rowerowych” Marcin Hyła przestrzega, że nachylenie podłużne niwelety nigdy nie może przekraczać ...
- Utworzone: 23 lipiec 2009
- 17. Projektowanie infrastruktury rowerowej (I) Zachodni wzorzec
- (Komentarze)
- Kto to jest Marcin Hyła ? Jest inżynierem ? ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2013
- 18. Projektowanie infrastruktury rowerowej (II) Odmienność rowerzysty i jego pojazdu
- (Komentarze)
- "Projektowanie infrastruktury rowerowej jest dość skomplikowanym zadaniem. " - rozumiem, że autor artykułu Pan Marcin Hyła jest doświadczonym inżynierem - projektantem drogowym. Czy mógłby zatem zaprezentowa ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2013