- 1. Remixing Plus na polskich drogach - Geneza (I)
- (Drogi i mosty)
- ... drogowym. Nieustanny rozkwit motoryzacji i transportu kołowego sprawiły również, że technologia remontów drogowych wymagała rozwoju i udoskonalenia. Głównym celem recyklowania ...
- Utworzone: 04 styczeń 2017
- 2. Optymalizacja a technika i technologia
- (Drogi i mosty)
- Na konferencji „Dialog się opłaca: od Białej Księgi Branży Drogowej do optymalizacji budowy dróg”, która odbyła się podczas Targów AUTOSTRADA-POLSKA w Kielcach, dr hab. ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2016
- 3. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... atmosferyczne. Nie można bowiem poważnie traktować sformułowanej tezy, według której technologia dobrana jest w sposób odpowiedni, tylko że nasze warunki klimatyczne, a zwłaszcza tegoroczna zima oraz lodowate ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 4. Problem spękań niskotemperaturowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... podczas mroźnych zim? Magazyn Autostrady 10/2006. [3] Sybilski D. Pękania nawierzchni bitumicznych w niskich temperaturach. Drogownictwo 6/1999. [4] Błażejowski K. Styk St. Technologia warstw asfaltowych. ...
- Utworzone: 20 kwiecień 2012
- 5. Drogownictwo dla ekologii
- (Ochrona środowiska)
- ... profesorem Politechniki Lubelskiej. - Czy faktycznie w technologiach nawierzchniowych tkwią potencjalne duże możliwości ochrony środowiska? - Problem jest natury dwoistej. Dlatego, że z jednej strony ...
- Utworzone: 03 październik 2011
- 6. Kationowe emulsje asfaltowe pomiędzy WT a NA
- (Prawo)
- ... płynące z obecnej sytuacji? Pierwszy dotyczy konieczności opracowania wmagań technicznych w nowej formule, tj. jako poradnika dla projektantów, inwestorów i wykonawców robót w technologiach emulsyjnych. ...
- Utworzone: 09 grudzień 2010
- 7. Mieszanki z destruktem asfaltowym
- (Drogi i mosty)
- ... jednolity nowy kolor? Pamiętajmy, że inaczej mieszamy dwa „czyste” lepiszcza, a inaczej będą się łączyć lepiszcza w mieszance – w obecności kruszyw, wypełniacza itd. Technologie na zimno W technologiach ...
- Utworzone: 18 listopad 2010
- 8. Drogi z destruktu
- (Ochrona środowiska)
- ... *** Zdaniem dr inż. Bohdana Dołżyckiego rozwiązaniem, które w przyszłości stanie się powszechne przy budowie dróg będzie recykling na gorąco. Jednak technologia ta wymaga ostrożności i racjonalnego podejścia ...
- Utworzone: 17 listopad 2010
- 9. Technologia asfaltu spienionego
- (Drogi i mosty)
- ... asfaltu, wówczas uzyskujemy gorsze parametry eksploatacyjne materiału, na przykład z tego powodu nawierzchnia może się koleinować. W tradycyjnych technologiach, zwłaszcza asfaltu na gorąco, nie jesteśmy ...
- Utworzone: 26 październik 2010
- 10. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- - Głównymi czynnikami stymulującymi rozwój recyklingu materiałów drogowych w ostatnich latach są: brak odpowiednich źródeł kruszyw oraz terenów do składowania odpadów. Za tą technologią przemawiają także ...
- Utworzone: 10 marzec 2010
- 11. Carska Droga – dylematy projektu (II. Problemy inżynierskie)
- (Ochrona środowiska)
- ... pośrednio. Przedsięwzięcie Biebrzańska Via Turistica nie ma wariantu alternatywnego zarówno w trasie przebiegu, parametrach, jak i stosowanych technologiach robót. Dylematy inżyniersko-administracyjne ...
- Utworzone: 12 styczeń 2010
- 12. Głęboki recykling nawierzchni mineralno - bitumicznych
- (Drogi i mosty)
- ... kosztem, zwiększając wyraźnie nośność i trwałość konstrukcji. Technologia „envtech”, inaczej zwana MCEN-l, umożliwia na miejscu wykorzystanie na zimno w 100% zdegradowane materiały do utworzenia scalonej ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2009
- 13. Ulice trwałe i estetyczne
- (Drogi i mosty)
- ... na trwałe i efektywne technologie. Od blisko 8 lat w Katowicach do przebudowy ciągów ulicznych stosowana jest technologia Bitufor. W ten sposób przebudowano już 80 ulic. Wśród nich są drogi nawet o obciążeniu ...
- Utworzone: 07 kwiecień 2009