Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 17 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Płytki ostrzegawcze na przejściu dla pieszych
(Inżynieria ruchu)
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zastosował nowe rozwiązanie techniczne na przejściu dla pieszych przy cmentarzu na ul. Ściegiennego, ułatwiające orientację i pokonanie przejścia przez osoby słabowidzące ...
Utworzone: 26 listopad 2019
2. Poznań: przejścia dla pieszych z sygnalizacją akustyczną
(Inżynieria ruchu)
...  Sygnalizacja akustyczna to ułatwienie przede wszystkim dla osób z dysfunkcjami wzroku. Dzięki niej niewidomi i niedowidzący mogą łatwiej dotrzeć do sygnalizatora i bezpiecznie pokonać przejście dla pieszych. ...
Utworzone: 05 sierpień 2019
3. Urządzenia dla niewidomych na łódzkim dworcu
(Mobilność)
W prawie 30 miejscach użyteczności publicznej w Łodzi od kilku miesięcy działają specjalne urządzenia pomagające poruszać się po nich osobom z dysfunkcjami wzroku. W ubiegłym tygodniu w ten sam sposób ...
Utworzone: 18 marzec 2019
4. Podziel się przestrzenią z osobami niewidomymi
(Mobilność)
... na rozbudzenie zmysłów, które zazwyczaj pozostają w uśpieniu – słuchu, węchu, dotyku, a nawet smaku. Niewidomi przewodnicy, w wyciemnionych pomieszczeniach wiernie odwzorowujących scenerie z realnego życia, ...
Utworzone: 09 październik 2018
5. Światło i dźwięk, czyli sygnalizacja na poznańskich ulicach
(Inżynieria ruchu)
Sygnał naprowadzający na sygnalizator i przyciski o rozszerzonej funkcjonalności to najważniejsze cechy sygnalizatorów akustycznych, instalowanych w wybranych miejscach w Poznaniu. W najbliższym czasie ...
Utworzone: 23 lipiec 2018
6. Największa inwestycja w historii powiatu poznańskiego
(Drogi i mosty)
... niewidomi będą wiedzieli, że zbliżają się do jezdni. Koszt przebudowy drogi z Kleszczewa do Zalasewa to ponad 24 mln zł. Około 16 mln zł dołoży Unia Europejska w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu ...
Utworzone: 26 wrzesień 2017
7. Przebudowa drogi z Kleszczewa do Zalasewa coraz bliżej
(Drogi i mosty)
... Dodatkowo przy przejściach i na przystankach pojawią się wypustki, dzięki którym niewidomi będą wiedzieli, że zbliżają się do jezdni. - Nowa droga będzie bezpieczna, funkcjonalna i estetyczna – ...
Utworzone: 31 lipiec 2017
8. Komunikacja miejska dla niepełnosprawnych
(Mobilność)
... uniwersytet rozpoczął projekt, w którym, dzięki specjalnemu oprogramowaniu do smartfonów, niewidomi będą powiadamiani o lokalizacji przystanków, trasach i szacunkowym czasie przejazdu. ...
Utworzone: 06 sierpień 2015
9. Projektowanie dla wszystkich (II) Prawne respektowanie potrzeb
(Drogi i mosty)
...  - W tym przypadku ścierają się potrzeby dwóch grup osób niepełnosprawnych: z jednej strony są to osoby poruszające się na wózkach, z drugiej – niewidomi. Osoby na wózkach oczekują, by na ich trasach nie ...
Utworzone: 11 lipiec 2012
10. Dostępność w strategii rozwoju komunikacji miejskiej cz. I
(Inżynieria ruchu)
... do specjalnej rampy. Należy również pamiętać o tym, by przyciski i kasowniki były umieszczone na właściwej wysokości, czyli nie za wysoko. Niewidomi i niesłyszący w podróży Niewidomi i słabowidzący ...
Utworzone: 04 czerwiec 2012
11. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIb)
(Drogi i mosty)
Jak osoby niewidome i słabowidzące mogą bezpiecznie poruszać się w przestrzeni publicznej? Oto zalecenia jakie przygotował Polski Związek Niewidomych. Powstały one jako efekt projektu „Chcemy zobaczyć ...
Utworzone: 29 grudzień 2010
12. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIa)
(Drogi i mosty)
Jak osoby niewidome i słabowidzące mogą bezpiecznie poruszać się w przestrzeni publicznej? Oto zalecenia jakie przygotował Polski Związek Niewidomych. Powstały one jako efekt projektu „Chcemy zobaczyć ...
Utworzone: 28 grudzień 2010
13. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (II)
(Drogi i mosty)
... wzdłuż krawężnika związane jest z nasłuchiwaniem kierunku poruszania się samochodów, rozpoznawanie niektórych elementów np. wiaty przystankowej, niewidomi zawdzięczają zjawisku wykorzystywanym przy echolokacji ...
Utworzone: 27 grudzień 2010
14. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (I)
(Drogi i mosty)
... i przeciwdziałaniu ich dyskryminacji. Cykl artykułów „Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej” publikowany w dniach 23, 27, 28, 29 grudnia br., to obszerny wyciąg z broszury PZN, adresowany do ...
Utworzone: 23 grudzień 2010
15. Ulice dla niewidomych i niedowidzących
(Inżynieria ruchu)
... dźwięk nazywany klekotem bociana, ten bowiem niewidomi uznali za najlepiej dla nich słyszalny w kakofonii ulicznych odgłosów. W przypadku sygnału zielonego i czerwonego nadawany jest w odmiennych tempach, ...
Utworzone: 25 listopad 2010
16. Przejście dla pieszych – bezpieczne miejsce? cz. II
(Inżynieria ruchu)
... mniej zwinnie. W tej grupie duży udział stanowią osoby z zaburzeniami widzenia, tj. niewidomi, słabowidzący i daltoniści oraz osoby starsze, u których nastąpiło osłabienie narządu wzroku. Z myślą o tych ...
Utworzone: 11 wrzesień 2009
17. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIa)
(Komentarze)
... numery autobusów”. Cykl artykułów „Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej”, opublikowany w 2010 roku, to obszerny wyciąg z broszury PZN. ...
Utworzone: 14 maj 2019

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023