- 1. Przekrój 2+1 dla bezpieczeństwa
- (Drogi i mosty)
- ... lub powierzchnie wyłączone z ruchu. Obserwacje wykazały, że najgorzej działa oznakowanie poziome – powierzchnie wyłączone z ruchu. W wielu przypadkach kierowcy kontynuują na nich wyprzedzanie, czego nie ...
- Utworzone: 17 maj 2019
- 2. Metodyczne podejście do uspokajania ruchu (II) Strefowanie prędkości i środki uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... środki uspokojenia ruchu można podzielić na kilka grup: Środki kontroli prędkości: bramy wjazdowe do miast i stref prędkości, ronda, mini ronda, wyniesione wyspy centralne, wyniesione powierzchnie ...
- Utworzone: 29 lipiec 2013
- 3. Oznakowanie poziome – stosować, czy nie i w jakim zakresie?
- (Inżynieria ruchu)
- ... gdyż wynika z nich jednoznacznie, że obowiązek stosowania oznakowania poziomego nie dotyczy np. skrzyżowań (strzałki kierunkowe, linie zatrzymania, powierzchnie wyłączone z ruchu itp.) oraz przejść dla ...
- Utworzone: 28 lipiec 2011
- 4. Urządzenia brd: podział funkcjonalny (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... pasów dla pojazdów komunikacji zbiorowej, wyznaczenia toru jazdy pojazdów, zawężonych pasów ruchu, wyznaczania krawędzi jezdni, oraz przeciwdziałania niepożądanemu wjeżdżaniu na powierzchnie wyłączone ...
- Utworzone: 25 luty 2011
- 5. Mini ronda – głos w dyskusji o ich oznakowaniu i stosowaniu
- (Drogi i mosty)
- ... skrzyżowań z naruszeniem linii podwójnej ciągłej, powierzchni wyłączonej z ruchu czy powierzchni wybrukowanej? Często powierzchnie wyłączone z ruchu, czy też tzw. „wybruki” projektuje się na skrzyżowaniach ...
- Utworzone: 29 lipiec 2010
- 6. Przejście dla pieszych – bezpieczne miejsce? cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... powierzchnie wyłączone z ruchu tylko poprzez zastosowanie znaków poziomych, wówczas przejścia wyznacza się także poprzez te powierzchnie. W takim przypadku wyznaczenie przejścia osobno przez każdy z pasów ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2009
- 7. Trwałe i kompleksowe brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... oznakowania poziomego grubowarstwowego. Linię krawędziową prawą oraz powierzchnie wyłączone z ruchu zaleca się wykonać jako wibroakustyczne. Nowe znaki pionowe należy ustawić w odległości określonej ...
- Utworzone: 10 luty 2006
- 8. Przekrój 2+1 dla bezpieczeństwa
- (Komentarze)
- Pozwole sobie jeszcze na jedna dygresje. Autorem pomyslu na szwedzkie 2+1 jest Claes Tingvall.To swiatowej klasy BRDowiec .Prosze poczytac o nim bo tego jest sporo.To on tez min byl jednym z tworcow Wizji ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2019
- 9. Przekrój 2+1 dla bezpieczeństwa
- (Komentarze)
- Artykul nie mowi o Szwecji ani Wizji Zero ale temat 2+1 nierozerwalnie sie z tym laczy. To Szwedzi zastosowali na masowa skale 2+1 z bariera linowa.To Szwecja ma tych ddog najweicej i to Szwecja jako ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2019
- 10. Przekrój 2+1 dla bezpieczeństwa
- (Komentarze)
- ... niż 750 m z różnych rozwiązań stosowanych przy zakończeniu dodatkowych pasów: wysp, separatorów, barier lub powierzchnie wyłączonych z ruchu, najgorzej działa oznakowanie poziome – powierzchnie wyłączone ...
- Utworzone: 28 maj 2019