- 1. Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... kołków. Przepust nad suchym ciekiem w km 121+907,10 Stan jednootworowego przepustu o przekroju prostokątnym 4,0x1,0 m nad suchym ciekiem bez nazwy, który znajdował się w tym miejscu określano jako zły, ...
- Utworzone: 19 styczeń 2012
- 2. Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... bezpieczne lewoskręty, czytelne oznakowanie skrzyżowań, zmiany przekroju pasów na 2+1 na podjazdach. Stare skrzyżowanie ulicy Lubelskiej i drogi krajowej nr 17 w miejscowości Piaski, było skrzyżowaniem ...
- Utworzone: 18 styczeń 2012
- 3. Przygotowanie inwestycji drogowej w aspekcie prawa wodnego i ochrony środowiska cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... podpór ażurowych przez płaszczyznę boczną rozumie się płaszczyznę wyznaczoną przez elementy podpory. §34 ust. 2 odnosi się do rzeki żeglownej. W przypadku mostu na dużej rzece przekrój koryta rzeki jest ...
- Utworzone: 27 kwiecień 2011
- 4. Przygotowanie inwestycji drogowej w aspekcie prawa wodnego i ochrony środowiska cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... mostów i przepustów, przekroje dolinowe w przekroju mostowym (z obiektem mostowym), powyżej i ponizej mostu, z naniesionymi zwierciadłami wód charakterystycznych oraz rysunki techniczne projektowanych ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2011
- 5. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
- (Drogi i mosty)
- Zastosowanie komórkowych systemów ograniczających może dać wymierne korzyści techniczne i ekonomiczne w zależności od lokalizacji i warunków terenowych. Techniczno-ekonomiczne aspekty zastosowań systemów ...
- Utworzone: 27 sierpień 2010
- 6. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... roślinności pod estakadą ew. jej odtworzenie przez nowe nasadzenia. e) Przejście dolne duże (fot. 4) Przejście w formie wiaduktu pod drogą (w nasypie drogowym) o przekroju prostokątnym lub eliptycznym. ...
- Utworzone: 23 marzec 2010
- 7. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
- (Drogi i mosty)
- ... przekrój geologiczno-inżynierski podłużny A – A/ i przekrój geologiczno-inżynierski poprzeczny. Koncepcja zabezpieczenia drogi powiatowej na obszarze osuwiska w Gorzkowie Osuwisko średnie czynne wystąpiło ...
- Utworzone: 07 grudzień 2009
- 8. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... istnieje do dziś. W przekroju pionowym różnica poziomów pomiędzy poziomem terenu na styku budynku szkolnego i poziomem jezdni drogi wynosiła około 4 m. Po drugiej stronie drogi lokalnej biegnie potok, ...
- Utworzone: 02 grudzień 2009
- 9. Odwodnienia inwestycji liniowych w aspekcie ochrony środowiska - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... nachylenie skarp rowów opływowych i trójkątnych powoduje, że w marę napełniania się przekroju rowu wodą jej prędkość nie wzrasta tak szybko, jak w rowach trapezowych. Powoduje to mniejszą potrzebę umacniania ...
- Utworzone: 29 styczeń 2009
- 10. Równania równowagi cieków żwirodennych
- (Drogi i mosty)
- ... Projekty regulacyjne polegają na zmianie profilu i przekroju cieku na uproszczony stały profil i przekrój kanału regulacyjnego o zazwyczaj skróconej trasie. Ich realizacja nie tylko całkowicie niszczy ...
- Utworzone: 20 listopad 2008
- 11. Przejścia dla zwierząt w praktyce - cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... przejścia w formie wiaduktu pod drogą (w nasypie drogowym) o przekroju prostokątnym lub eliptycznym. Budowa takich przejść jest zalecana przede wszystkim dla przemieszczania się dużych ssaków kopytnych. ...
- Utworzone: 25 październik 2007