- 1. Łódź wspiera niewidomych
- (Mobilność)
- ... poruszać się po ulicy i np. dotrzeć do urzędu, by załatwić sprawę. - Dla osoby widzącej przejście 200 metrów ulicy to spacer. Dla osoby niewidomej czy słabowidzącej - szczególnie takiej, która ...
- Utworzone: 09 grudzień 2019
- 2. Płytki ostrzegawcze na przejściu dla pieszych
- (Inżynieria ruchu)
- Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zastosował nowe rozwiązanie techniczne na przejściu dla pieszych przy cmentarzu na ul. Ściegiennego, ułatwiające orientację i pokonanie przejścia przez osoby słabowidzące ...
- Utworzone: 26 listopad 2019
- 3. Lubelscy seniorzy pojadą komunikacją miejską za darmo
- (Mobilność)
- ... swobodę w dotarciu do celu – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin. Zapisy uchwały nie wprowadzają ograniczeń ze względu na miejsce zamieszkania. Ulga obejmować będzie wszystkie osoby, które ukończyły ...
- Utworzone: 26 luty 2019
- 4. Wyspa Młyńska dla niepełnosprawnych
- (Mobilność)
- ... osoby niewidome lub niedowidzące do pola gdzie oczekuję się na autobus lub tramwaj. Z kolei przejścia dla pieszych wyposażane są w płytki ostrzegawcze oraz naprowadzające osobę niepełnosprawną na oś ...
- Utworzone: 24 maj 2017
- 5. Dostępność transportu publicznego (II) Wiedeńskie i londyńskie przemiany
- (Inżynieria ruchu)
- ... ich niepełnosprawności: motorycznej (osoby starsze, słabo poruszające się i na wózkach), wzrokowej (osoby słabowidzące, niewidome) i słuchowej (osoby słabosłyszące, niesłyszące). Wszyscy uczestnicy przeprowadzonych ...
- Utworzone: 11 grudzień 2012
- 6. Dostępność transportu publicznego (I) Projektowanie dla wszystkich
- (Inżynieria ruchu)
- ... tylko osoby niewidome, ale także osoby słabowidzące ze względu na niedające się skorygować wady. Przykładami dysfunkcji wzroku są: całkowita ślepota, jedynie poczucie światła, zaburzenie widzenia centralnego, ...
- Utworzone: 10 grudzień 2012
- 7. Projektowanie dla wszystkich (II) Prawne respektowanie potrzeb
- (Drogi i mosty)
- ... państwa było krokiem milowym. Na ich bowiem podstawie osoby niepełnosprawne, czujące się dyskryminowane przez zarządców przestrzeni, mogły domagać się zadośćuczynienia i domagać się odszkodowań. To właśnie ...
- Utworzone: 11 lipiec 2012
- 8. Dostępność w strategii rozwoju komunikacji miejskiej cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... – inne dla osoby z niepełnosprawnością motoryczną, a inne dla tej z uszkodzeniem wzroku i słuchu. Bariery, które najbardziej przeszkadzają używającym wózka inwalidzkiego i które mogą skutecznie zniechęcić ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2012
- 9. Bezpieczniej na przystankach
- (Archiwum1)
- Dzięki modernizacji nawierzchni osoby niewidome i słabo widzące będą mogły bezpieczniej poczuć się na bydgoskich przystankach. Jako pierwszy przebudowano przystanek w pobliżu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego ...
- Utworzone: 15 maj 2012
- 10. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIb)
- (Drogi i mosty)
- Jak osoby niewidome i słabowidzące mogą bezpiecznie poruszać się w przestrzeni publicznej? Oto zalecenia jakie przygotował Polski Związek Niewidomych. Powstały one jako efekt projektu „Chcemy zobaczyć ...
- Utworzone: 29 grudzień 2010
- 11. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIa)
- (Drogi i mosty)
- Jak osoby niewidome i słabowidzące mogą bezpiecznie poruszać się w przestrzeni publicznej? Oto zalecenia jakie przygotował Polski Związek Niewidomych. Powstały one jako efekt projektu „Chcemy zobaczyć ...
- Utworzone: 28 grudzień 2010
- 12. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (II)
- (Drogi i mosty)
- ... W rzeczywistości osoby niewidome w znaczącej części poruszając się posługują się połączeniem bodźców słuchowych i dotykowych. Dlaczego oznaczenia dźwiękowe w komunikacji miejskiej? Przemieszczanie się ...
- Utworzone: 27 grudzień 2010
- 13. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (I)
- (Drogi i mosty)
- „Osoby niewidome i słabowidzące w przestrzeni publicznej - zalecenia, przepisy, dobre praktyki” to publikacja Polskiego Związku Niewidomych, która jest efektem projektu „Chcemy zobaczyć żółte pasy, usłyszeć ...
- Utworzone: 23 grudzień 2010
- 14. Ulice dla niewidomych i niedowidzących
- (Inżynieria ruchu)
- Sytuacja osób niewidzących i słabowidzących w przestrzeni publicznej, a szczególnie w ruchu drogowym, jest dość specyficzna. Osoby te cierpią na schorzenia, które w różnym stopniu funkcjonalnie je ograniczają ...
- Utworzone: 25 listopad 2010
- 15. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... śmiertelnych ofiar wypadków w Polsce (31% piesi – najwięcej w Unii Europejskiej, 11% rowerzyści). O ile wśród kierujących samochodami i motocyklami najpoważniejszy problem w bezpieczeństwie stanowią osoby ...
- Utworzone: 17 marzec 2009
- 16. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIa)
- (Komentarze)
- „Osoby niewidome i słabowidzące w przestrzeni publicznej - zalecenia, przepisy, dobre praktyki” to publikacja Polskiego Związku Niewidomych, która jest efektem projektu „Chcemy zobaczyć żółte pasy, usłyszeć ...
- Utworzone: 14 maj 2019