- 1. Drogowe bariery na górskich drogach
- (Inżynieria ruchu)
- ... odbiegających od zasad stosowania podanych w normatywach. Jakie parametry drogi decydują o szczególnych warunkach pracy drogowych barier ochronnych? Niewątpliwie jednym z podstawowych parametrów drogi ...
- Utworzone: 23 marzec 2011
- 2. Urządzenia brd: warunki stosowania (I)
- (Inżynieria ruchu)
- ... drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. Nr 65, poz.411), zostało uregulowane stosowanie drogowych barier ochronnych zgodnie z normą PN-EN 1317 pt.: ”Systemy ograniczające drogę” (norma ...
- Utworzone: 24 luty 2011
- 3. Zmiany w przepisach z zakresu drogownictwa (IV) Nowe przepisy techniczne
- (Prawo)
- ... dniu 15 lipca 2009 r. Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego zatwierdził normę PN-EN 1317 „Systemy ograniczające drogę” , która wprowadziła do katalogu Polskich Norm zharmonizowaną normę EN 1317-5:2007+A1:2008. ...
- Utworzone: 16 grudzień 2010
- 4. Bariera dla drogowych barier
- (Prawo)
- We wdrażaniu norm istotne są dwie daty. Pierwsza wskazuje, od kiedy dana norma jest dostępna w naszym kraju, druga wyznacza koniec okresu harmonizacji, a więc termin, w którym muszą być wycofane wszystkie ...
- Utworzone: 04 maj 2010
- 5. Zarządzenie w sprawie barier ochronnych podpisane
- (Prawo)
- ... drogach krajowych są zgodne z normą PN-EN 1317 pt.: ”Systemy ograniczające drogę”. Norma ta określa kryteria badań zderzeniowych i metody badań, którym powinny być poddane systemy ograniczające drogę, ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2010
- 6. O rok za późno
- (Prawo)
- ... po macoszemu. Nie wzięto w ogóle pod uwagę braku ich przygotowania do tych zmian. Nie dysponują badaniami systemów ograniczających drogę zgodnie z normą PN-EN 1317. W zasadzie na dzisiaj nie ma żadnej ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2010
- 7. Nowe przepisy techniczne dla barier drogowych
- (Prawo)
- ... Norma ta została zatwierdzona przez Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego 15 lipca 2009 r. Oznacza to, że aprobaty techniczne na te wyroby ważne były do końca zeszłego roku. Wydanie nowych przepisów ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2010
- 8. Wizja „0” w krajowych i europejskich normatywach – ochrona motocyklistów (IV)
- (Inżynieria ruchu)
- Wprowadzając wizję „0” należy podejmować działania zmierzające do eliminowania zagrożeń wszystkich uczestników ruchu. I tak problemem, który dopiero w Polsce zaczyna być widoczny jest wzrost natężenia ...
- Utworzone: 26 październik 2009
- 9. Kryteria oceny ofert w zadaniach brd
- (Drogi i mosty)
- ... specyfikacji technicznych, norm międzynarodowych, innych technicznych systemów odniesienia ustanowionych przez europejskie organy normalizacyjne lub też w przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy ...
- Utworzone: 04 grudzień 2008
- 10. Parametry bezpieczeństwa
- (Inżynieria ruchu)
- ... ta mierzona jest parametrami, które opisane są w normach. Te parametry opisują w jakiś sposób doskonałość wyrobu i jego odporność na uderzenia. Opisują również potencjalne skutki tego, co może stać się ...
- Utworzone: 23 wrzesień 2008
- 11. Crash-testy bezpiecznych konstrukcji wsporczych
- (Inżynieria ruchu)
- ... ciężkość wypadku dla pasażera. Oblicza się ją zgodnie z normą [2]. Wartości graniczne wskaźnika w zależności od prędkości pojazdu w czasie testu nie powinny przekraczać od 1 do 1,4. THIV – teoretyczna ...
- Utworzone: 22 kwiecień 2008