Drogi i mosty

Biura projektowe: nastał czas ostrej konkurencjiKryzys spowodował wstrzymanie wielu inwestycji przemysłowych, konieczność ponownej analizy i wyboru korzystniejszej opcji ich przyszłej realizacji. Gorsza koniunktura w sektorze budowlanym spowodowała zaostrzenie konkurencji – napisał Nowy Przemysł.

Wstrzymanie wielu inwestycji i brak decyzji o rozpoczęciu nowych spowodowały, że nawet najwięksi zmuszeni zostali do poszukiwania nowych zleceń, decydując się często na projekty jeszcze kilkanaście miesięcy temu leżące poza ich obszarem zainteresowania. Brak dużych zleceń to zagęszczenie list potencjalnych wykonawców – podkreśla Nowy Przemysł.

Polska w czołówce drogowych nakładówPod względem wielkości nakładów na infrastrukturę drogową niekwestionowanym liderem w 2007 roku była Francja. Polska w tym rankingu znalazła się na piątej pozycji, za Niemcami, Hiszpanią i Wielką Brytanią.

Nakłady na infrastrukturę drogową w naszym kraju były jednak w wysokości niespełna jednej czwartej środków jakie w 2007 roku wydatkowała Francja oraz niespełna połową tego co wydała Hiszpania. Z kolei pod względem wielkości nakładów w przeliczeniu na kilometr na drugiej pozycji znalazła się Polska wraz ze Słowenią i Wielką Brytanią. Liderem w tej kategorii była Portugalia.

Beta znikaNapis „beta” na naszym portalu został już zdjęty. Co to oznacza? Właśnie ukończyliśmy prace nad jego nowym wyglądem i funkcjonalnością.

Prace nad nową wersją portalu rozpoczęliśmy wiosną tego roku, natomiast od połowy lipca kontynuowaliśmy je jakby na „żywym organizmie”, czyli udostępniliśmy go w Internecie, dając Państwu możliwość śledzenia zachodzących zmian i ich komentowania oraz zgłaszania uwag i sugestii. Za wszystkie opinie serdecznie dziękujemy!

Reklama, ale W miastach kierowcy są intensywnie atakowani reklamami. Znaki drogowe na tle reklamowanych atrakcyjnych produktów wypadają blado, ich czytelność jest znacznie ograniczona… Reklamowy miszmasz na ulicach polskich miast staje się poważnym problemem.

Zarządcom dróg nie jest łatwo zapanować nad reklamowym chaosem, mimo posiadania ustawowych narzędzi regulujących procedury zajęcia pasa drogowego w celu umieszczenia w nim urządzeń reklamowych. Prawo do nie udzielenia zgody przez zarządcę drogi na umieszczenie reklamy w pasie drogowym często spotyka się z niezrozumieniem, a też krytyką podmiotów o to wnioskujących.

Brakuje pieniędzy na remont dróg, bo poszły na autostradyMałe i średnie firmy drogowe liczyły w tym roku na liczne kontrakty remontowe. Teraz borykają się z kłopotami finansowymi. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skoncentrowała się bowiem na budowie autostrad i dróg ekspresowych – napisał „Dziennik”.

Tegoroczny plan GDDKiA zakładał przebudowę 892 km dróg krajowych za blisko 2,3 mld zł. Tymczasem dotąd wyremontowano niespełna 100 km. GDDKiA zapewnia jednak, że plan ten zostanie zrealizowany.

Racje ekranowania drógNa pojawiające się obecnie pytanie o to, ile w Polsce zostanie wybudowanych ekranów akustycznych, odpowiedź nasuwa się taka: tyle, ile mierzy sieć dróg w kraju. Dlaczego? Właśnie, tu tkwi problem, który już dotknął wielu zarządców dróg, a na pewno wkrótce żadnego z nich nie oszczędzi. Chodzi o ochronę przed hałasem i wynikający z tego obowiązek tworzenia dla niej programów. A co to oznacza? Głównie budowę ekranów.