- 1. Zmiany w gdańskiej SPP
- (Inżynieria ruchu)
- ... oraz narządu wzroku. Nowe sektory w Strefie Płatnego Parkowania Na wniosek Rad Dzielnic do SPP włączone zostaną obszary w dzielnicach Wrzeszcz Dolny oraz Przymorze Małe. Pobór opłat na poszczególnych ...
- Utworzone: 28 luty 2020
- 2. Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Gdańsku
- (Inżynieria ruchu)
- ... jak i neurologicznej oraz narządu wzroku. Na wniosek Rad Dzielnic do SPP włączone zostaną obszary w dzielnicach Wrzeszcz Dolny oraz Przymorze Małe. Pobór opłat na poszczególnych ulicach w tych sektorach ...
- Utworzone: 07 luty 2020
- 3. 37 miast chce wdrażać plan zrównoważonej mobilności miejskiej
- (Mobilność)
- ... Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz Subregion Centralny Województwa Śląskiego. Miasta i obszary funkcjonalne wybrano na podstawie takich kryteriów jak: liczba mieszkańców, doświadczenie w tematyce mobilności, specyfika ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2019
- 4. Warszawa: ponad 500 km dróg rowerowych
- (Drogi i mosty)
- ... obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi. Umożliwi postanie spacerowego ciągu pomiędzy ul. Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Zostanie również włączony w istniejący i planowany ...
- Utworzone: 24 sierpień 2017
- 5. ZIT: 40 mln euro dla Elbląga i subregionu
- (Drogi i mosty)
- ... - Już w sierpniu w ramach ZIT składać będziemy wniosek na budowę linii tramwajowej przez ulicę 12 Lutego - deklarował prezydent Wróblewski. W ZIT określono następujące obszary wsparcia: 1. Wspieranie ...
- Utworzone: 26 lipiec 2016
- 6. S10 priorytetem dla kujawsko-pomorskiego
- (Drogi i mosty)
- ... ciężarowym drogą krajową nr 10 oraz przebiegającą w większości przez obszary zabudowane drogą krajową nr 80. Budowa trasy S10 oznacza również stworzenie dogodnego połączenia części województwa ...
- Utworzone: 03 marzec 2016
- 7. Metodologia wyznaczania obszarów funkcjonalnych i ich granice
- (Prawo)
- ... funkcjonalnych, o których mowa w art. 49b pkt 1, 3 i 4. Obszary funkcjonalne są narzędziem polityki przestrzennej państwa ukierunkowanej terytorialnie. Dążenie do ujednolicenia podejścia do ich wyznaczania ...
- Utworzone: 01 grudzień 2014
- 8. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 2)
- (Drogi i mosty)
- ... polityki będą przede wszystkim miasta oraz tzw. obszary funkcjonalne, a także tereny wiejskie oraz ośrodki turystyczne. To są obszary o różnych specyfikach, zatem tam będą kierowane odmienne działania. ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2014
- 9. Nowe zasady planowania przestrzennego
- (Prawo)
- ... stosowanych oznaczeń, nazewnictwa, standardów oraz sposobu dokumentowania prac planistycznych oraz uwzględnia obszary funkcjonalne, wprowadzone do systemu planowania przestrzennego ustawą z 24 stycznia ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2014
- 10. W ramach projektu CH4LLENGE Kraków wdraża metodologię SUMP cz. II
- (Mobilność)
- ... i ponadlokalnym, związki funkcjonalne z otoczeniem i obszary problemowe na styku z gminami sąsiednimi. Studium jest ważnym elementem strategicznej wizji rozwoju przestrzennego miasta. - W zakresie systemu ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2014
- 11. Miejska polityka transportowa
- (Mobilność)
- ... implementacji polityki transportowej realizowany na podstawie strategii przygotowanej przez związek ZIT. Łączy on miasta wojewódzkie, regionalne, subregionalne ich obszary funkcjonalne. W ramach tego wybór ...
- Utworzone: 08 kwiecień 2014
- 12. Metodyczne podejście do uspokajania ruchu (II) Strefowanie prędkości i środki uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... gęstą sieć obsługującą znaczne obszary zabudowy, w tym centra miast i miejscowości. Na drogach dojazdowych obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ograniczenia prędkości na drogach dojazdowych mają ...
- Utworzone: 29 lipiec 2013
- 13. Uspokojenie ruchu – cele i założenia
- (Inżynieria ruchu)
- ... poprzez zniechęcanie kierowców do przejeżdżania przez miejscowości wybrane obszary za pomocą środków uspokojenia ruchu lub nawet poprzez fizyczne uniemożliwienie wjazdu. Poprawa jakości przestrzeni publicznej ...
- Utworzone: 17 kwiecień 2013
- 14. Czechy: identyfikacja korytarzy migracyjnych dużych zwierząt
- (Ochrona środowiska)
- ... obszary o min. powierzchni co najmniej 1000 ha. Ta sieć powinna zapewnić warunki istnienia charakterystycznych ekosystemów z pełną różnorodnością gatunkową bioty w ramach określonego regionu biogeograficznego. ...
- Utworzone: 30 sierpień 2012
- 15. Komunikacja publiczna w kontekście rozwoju przestrzennego miasta cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... miastami konieczność budowy potężnych arterii komunikacyjnych, prowadzących z centrów na peryferie, stanowiących jednak jednocześnie o specyficznym podziale miasta na obszary po obu stronach arterii. Suburbanizacja ...
- Utworzone: 05 kwiecień 2012
- 16. Analizy modelowe w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... do [M], jeśli w tej strefie są znaczące potencjały ruchu związanego z pracą i usługami; prognoza na zasadach indywidualnych dla danej aglomeracji; - Obszary [M] i [C]: typowe dla podróży miejskich; prognoza ...
- Utworzone: 18 lipiec 2011
- 17. Planowanie przestrzenne a klimat akustyczny miasta (II)
- (Ochrona środowiska)
- ... danego obszaru. W ramach osiedli tworzy się obszary koncentracji usług związane z projektowaną na poziomie Studium policentryczną strukturą przestrzenną miasta. Wykorzystuje się również konfigurację zabudowy, ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2011
- 18. Konflikt dróg i przyrody jest do opanowania cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... generują tzw. funkcjonalne obszary miejskie, a więc aglomeracje, w których koncentrują się procesy urbanizacyjne, gospodarcze, społeczne, a także konsumpcja dóbr. Te obszary ponadto w coraz większym stopniu ...
- Utworzone: 20 styczeń 2011
- 19. Nowe przepisy techniczne dla barier drogowych
- (Prawo)
- ... których należy wziąć pod uwagę klasę lub rodzaj drogi, jej lokalizację, ukształtowanie, parametry ruchu drogowego, możliwość narażenia konstrukcji, potencjalnie zagrożone obszary i przeszkody zlokalizowane ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2010
- 20. Carska Droga – dylematy projektu (II. Problemy inżynierskie)
- (Ochrona środowiska)
- ... przedsięwzięcia najbardziej korzystnym dla środowiska, ale także dla lokalnych społeczności, dla których wyznaczone obszary ochronne są dużą prestiżową wartością, ale także stwarzają określone trudności ...
- Utworzone: 12 styczeń 2010
- 21. Struktura i funkcje korytarzy ekologicznych
- (Ochrona środowiska)
- ... doliny, obszary leśne, pasma górskie. Formy antropogeniczne wymieniane najczęściej w literaturze to sztuczne cieki, zadrzewienia, aleje, a także urządzenia specjalne jak przejścia dla zwierząt [5, 15, ...
- Utworzone: 06 listopad 2009
- 22. System zarządzania ruchem – cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... z oprogramowaniem systemowym Cross Man (96 z CrosBox) i 72 z oprogramowaniem systemowym Cross Vis. Obszar miasta podzielono na 4 podobszary (rys.4). Na 59 skrzyżowaniach nadawany jest pełny priorytet dla ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2009
- 23. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... wszystkich wymienionych na wstępie celów użytkowania tej przestrzeni. Dlatego główne obszary śródmiejskie będą tematem moich dalszych rozważań. Człowiek korzysta z przestrzeni ulicznej bezpośrednio (jako ...
- Utworzone: 12 marzec 2009
- 24. Holenderska praktyka projektowa
- (Inżynieria ruchu)
- ... bezpieczna sieć drogowa: Należy tworzyć tak duże jak to jest możliwe połączone obszary mieszkaniowe. Należy minimalizować część podróży odbywających się po relatywnie niebezpiecznych drogach. Podróże powinny ...
- Utworzone: 16 luty 2006
- 25. Trwałe i kompleksowe brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... w województwie małopolskim, obejmuje powiaty olkuski i krakowski, gminy Olkusz i Jerzmanowice–Przeginia oraz przebiega przez obszary zabudowane wsi: Sieniczno, Kogutek, Zederman, Przeginia, Gotkowice i ...
- Utworzone: 10 luty 2006