Drogi i mosty

Wideodetekcja i monitoring wizyjnyUrządzenia detekcji stają się nierozłącznym elementem infrastruktury drogowej. Miejscami, gdzie bezpośrednio służą badaniom ruchu są nowoczesne sygnalizacje świetlne. Bez względu czy sterowniki drogowej sygnalizacji świetlnej pracują w trybie izolowanym, czy są elementem skomplikowanego systemu zarządzania ruchem, zadaniem detekcji jest dostarczanie danych o sytuacji na drodze.

Od prawidłowego i niezawodnego działania czujników zależy dynamika sterowania. Prostym przykładem, a jednocześnie bardzo pomocnym przy kierowaniu ruchem w miejscach prowadzenia robót, może być zastosowanie systemów detekcji przy urządzeniach służących do wahadłowego sterowania ruchem drogowym.

Klub zawodowców- W trakcie Zjazdu Drogowców Miejskich w Łodzi w 1989 roku przysłuchiwałem się obradom sekcji inżynierów ruchu. Podziwiałem tych ludzi. O dawna znali się doskonale. A ja w tym środowisku byłem zupełnym nowicjuszem – z okazji jubileuszu 20-lecia Klubu Inżynierii Ruchu rozmawiamy z Tomaszem Borowskim, prezesem Zarządu Stowarzyszenia KLIR.

- Pierwsze spotkanie z ideą Klubu Inżynierii Ruchu…?

- Rok 1989. To był rok, w którym – można powiedzieć – wróciłem do branży sterowania ruchem. Wtedy na Zjeździe Drogowców Miejskich w Łodzi pojawiłem się z pierwszym egzemplarzem sterownika MSR… Podczas wycieczki technicznej zbierano deklaracje uczestników zjazdu zainteresowanych powołaniem Klubu Inżynierii Ruchu.

Miasta ograniczą zlecenia dla firmDziurawe budżety samorządów. Na bieżące i majątkowe wydatki może zabraknąć nawet 5,8 mld zł

Prezydent Poznania Ryszard Grobleny w swoim blogu wystosował do mieszkańców emocjonalny apel o wyrozumiałość - informuje Rzeczpospolita. W tym roku w kasie Poznania zabraknąć może w wariancie optymistycznym 100 mln zł, a pesymistycznym – 250 mln zł. Przez pięć kolejnych lat luka sięgnie 500 – 600 mln zł. Prezydent ostrzega, że trzeba zacisnąć pasa, co nie obędzie się bez bólu.

Scalone drogowe finanseBank Gospodarstwa Krajowego wspomoże Krajowy Fundusz Drogowy i tym samym utrzymany zostanie harmonogram realizacji inwestycji na EURO 2012.

Od 8 czerwca 2009 r. obowiązuje ustawa z 22 maja 2009 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 86, poz. 720). Znowelizowana ustawa tworzy spójny system finansowania budowy dróg krajowych (z wyłączeniem dróg krajowych w miastach na prawach powiatu).

KLIR z przyczynkiem do pewnej historiiW stanie wojennym zburzono stołeczną strukturę inżynierii ruchu. Również w innych miastach kraju zdeprecjonowano status miejskich inżynierów ruchu. - I tak w latach 80. ludzie się rozpierzchli. Potem szukali się i to właśnie dało klimat do integracji środowiska inżynierów ruchu – przypomina Jacek Dobiecki.

W latach 80. w ramach Komisji Doradczej Drogownictwa Miejskiego, jaką powołał Zygmunt Użdalewicz w okresie swojej pracy w Ministerstwie Administracji i Gospodarki Przestrzennej, działała podkomisja inżynierii ruchu. Ponadto w SITK funkcjonowała Główna Komisja Inżynierii Ruchu. - Ale były to organizacje tylko dla niewielkiej, wybranej grupy osób – przypomina Zygmunt Użdalewicz.

Polsko-chińskie rozmowy o PKP Cargo, torach i drogachCezary Grabarczyk, minister infrastruktury, zachęca Chińczyków do inwestowania w polską kolej i budowę dróg

– Rozmowy dotyczą intensyfikacji stosunków gospodarczych, m.in. możliwości budowania u nas linii kolejowych i dróg – mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury. – Zachęcamy również Chińczyków do podjęcia współpracy w transporcie morskim i lotniczym.

Rzeczpospolita poinformowała, że dwudniowe spotkanie w Pekinie kończy się dzisiaj. Polska delegacja, w której skład oprócz szefa resortu infrastruktury weszli przedstawiciele PKP i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, chce zachęcić chińskie firmy do wejścia na polski rynek.