- 1. Analiza porównawcza konstrukcji z balsy
- (Drogi i mosty)
- ... Na podstawie wyników zaobserwowano, że największe przemieszczenia występują dla słupków. W przypadku pierwszej postaci znaczne deformacje ...
- Utworzone: 05 lipiec 2019
- 2. Remixing Plus na polskich drogach - Zastosowanie (III)
- (Drogi i mosty)
- ... oraz odporność na deformacje. Dodana mieszanka powinna zawierać dobrej klasy kruszywa łamane. Polecane w tym wypadku są na przykład grysy lub piaski łamane. Ważną rolę odgrywa też rodzaj lepiszcza, które ...
- Utworzone: 09 styczeń 2017
- 3. Remixing Plus na polskich drogach - Geneza (I)
- (Drogi i mosty)
- ... skład istniejącej warstwy ścieralnej, poprawiając jej szorstkość, usuwając deformację oraz spękania, ale również przykrywa warstwę poddaną recyklingowi zupełnie nową. Ma to istotne znaczenie i jes ...
- Utworzone: 04 styczeń 2017
- 4. Nowy odcinek DW 728 już otwarty
- (Drogi i mosty)
- ... zwiększa odporność drogi na deformacje trwałe, co ma znaczący wpływ na poprawę parametrów konstrukcji nawierzchni drogi - dodaje. Zaletą tej technologii jest również to, że wykonuje się ...
- Utworzone: 18 grudzień 2015
- 5. Długowieczne nawierzchnie asfaltowe
- (Drogi i mosty)
- ... stosuje się materiały sztywne. Warstwa wiążąca jest odporna na deformacje (koleiny). Istotna w konstrukcji nawierzchni długowiecznej jest też warstwa ścieralna. Musi być ona szczelna, odporna na koleinowanie ...
- Utworzone: 15 grudzień 2014
- 6. Drogi betonowe? Drogowe racje i reakcje
- (Drogi i mosty)
- ... naukowe i przedsiębiorstwa wykonawcze dopracowały tak technologie asfaltowe, aby w efekcie uzyskiwać nawierzchnie trwałe oraz odporne na deformacje. Użytkownicy zatem korzystają z możliwości komfortowego ...
- Utworzone: 26 listopad 2014
- 7. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... znana na całym świecie i potwierdzona wieloma badaniami. Wyjątek stanowią asfalty lane, w których odporność na deformacje lepko-plastyczne jest zapewniana przez wysoką kohezję mastyksu (twardego asfaltu ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 8. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... bowiem nośna, jest odporna na deformacje. Jeśli nawet te pęknięcia przeniosłyby się na warstwę ścieralną, to jeżdżąc autostradą kierowcy w żaden sposób tego nie odczują, nie zauważą żadnego spowodowanego ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2012
- 9. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... warstw drogowych jest niewielkie, sięgające 5 procent, za to jego wpływ na właściwości mieszanek jest ogromny. To bowiem lepiszcze decyduje o odporności na deformacje trwałe (koleiny), na spękania zmęczeniowe ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 10. Drogowe mieszanki z destruktem i trinidackim asfaltem
- (Drogi i mosty)
- ... j odporność na deformacje. Niemieckie wytyczne techniczne, jako dokumenty krajowe wdrażające europejską normę EN 13108, między innymi określają metody frezowania nawierzchni i regulują tryb badań destruktu a ...
- Utworzone: 13 luty 2012
- 11. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... warstwy wiążącej, natomiast do warstwy ścieralnej – SMA z polimereoasfaltem. We Francji właśnie dolne warstwy kładzie się z asfaltu o większej twardości, czyli o większej odporności na deformacje, z kolei ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 12. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... w Polsce egzemplarz). Dzięki temu mogliśmy wiarygodnie ocenić zwiększenie odporności na deformacje mieszanek mineralno-asfaltowych z elastomerem SBS w stosunku do powszechnie wówczas stosowanych asfaltów ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 13. Drogi dobre i trwałe
- (Drogi i mosty)
- ... odpowiednio dobrany asfalt w warstwie wiążącej zapewnia odporność na koleinowanie. Odporność na deformacje i zmęczenie zwiększa zastosowanie do warstw podbudowy i wiążącej ACWMS. O badaniach jakie prowadzone ...
- Utworzone: 10 listopad 2011
- 14. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... Warszawskiej. Modyfikując asfalt polimerem kształtuje się jego właściwości w zakresie temperatur eksploatacyjnych i technologicznych. Mieszanki z lepiszczami modyfikowanymi są odporniejsze na deformacje ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 15. Technologie budowy dróg o zmniejszonej emisji gazów cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... noc – od 20.00 do 5.00, gdy nawierzchnię oddano do ruchu. Zastosowanie Sasobitu pozwoliło na skuteczne przyśpieszenie robót przy zapewnieniu odporności nawierzchni na deformacje trwałe. Zalety i korzyści ...
- Utworzone: 05 październik 2011
- 16. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Podłoże i posadowienie (I)
- (Drogi i mosty)
- ... wykazuje duży stopień złożoności warunków gruntowych szczególnie w miejscu podpory P40. Natrafiamy tutaj na glacitektoniczne deformacje iłów plioceńskich. Podłoże podpory P50 stanowią wyłącznie iły plioceńskie ...
- Utworzone: 21 wrzesień 2010
- 17. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- ... i przez to nie zostanie wykonane odpowiednie zabezpieczenie. Jeśli do tego dojdzie ruch od pojazdów, czyli obciążenia i drgania, to deformacje się potęgują. Powierzchnia fundamentu, którą stanowi cała ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 18. „Czwórka” po remoncie będzie wygodna i bezpieczna
- (Drogi i mosty)
- ... „czwórki” na długich jej ciągach była skoleinowana, wykruszona i spękana. Również na poboczach pojawiły się spękania i deformacje. Ponadto pobocza gruntowe w przeważającej części były zaniżone w stosunku ...
- Utworzone: 14 wrzesień 2010
- 19. Remixing przyszłością remontów dróg
- (Drogi i mosty)
- ... zwiększając stabilność nawierzchni. Naprawa zdeformowanych warstw ścieralnych: Jeżeli deformacje ograniczone są do warstwy ścieralnej to naprawę można wykonać poprzez wymieszanie istniejącej warstwy z ...
- Utworzone: 21 maj 2010
- 20. Carska Droga – dylematy projektu (II. Problemy inżynierskie)
- (Ochrona środowiska)
- ... dynamicznych obciążeń drgania, które mogą strefowo rozluźniać nasyp lub/i uplastyczniać podłoże, co będzie powodować deformacje korpusu, a w konsekwencji doprowadzi do permanentnych napraw nawierzchni. ...
- Utworzone: 12 styczeń 2010
- 21. Carska Droga – dylematy projektu (I. Procedury ekologiczne)
- (Ochrona środowiska)
- ... z uwagi na duże deformacje podłużne i poprzeczne nawierzchni. Istniejące w jej ciągu obiekty to mosty i przepusty żelbetowe oraz murowane z wykorzystaniem miejscowego kamienia. Większość z nich wybudowano ...
- Utworzone: 11 styczeń 2010
- 22. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
- (Ochrona środowiska)
- ... materiałami. Zalety konstrukcji z kaszyc siatkowych, takie jak: elastyczność (podatność na deformacje bez zniszczenia), trwałość, wytrzymałość, wodoprzepuszczalność, ekologiczność, łatwość kształtowania ...
- Utworzone: 30 listopad 2009
- 23. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... lewa wykazuje ciągłe deformacje z widocznym zarysem krawędzi odłamu. Osuwisko było dwukrotnie zabezpieczane - w 1972 i w 1999 roku, ale bez powodzenia. Doraźne prace zabezpieczające polegające na wykonywaniu ...
- Utworzone: 20 sierpień 2009
- 24. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... się natężeniem ruchu pojazdów, a przede wszystkim z aktywnością procesów geodynamicznych. Deformacje korpusu na tym odcinku drogi nr 7 wywołane procesami osuwiskowymi sięgają juz prawie 100 lat. Drobne ...
- Utworzone: 19 sierpień 2009
- 25. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... oraz deformacje nawierzchni obserwuje się corocznie. Zagrożony jest 800-metrowy odcinek drogi nr 75. Stok zbocza, na którym występuje osuwisko opada w kierunku południowo-wschodnim w kierunku Zbiornika ...
- Utworzone: 11 sierpień 2009
- 26. Utrzymanie systemów odwodnienia - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... przekroju oraz linii ułożenia kanału Deformacje przekroju kanału i linii ułożenia mogą być wynikiem błędów montażu, utraty nośności lub zmiany warunków gruntowych w czasie użytkowania. Wykrycie i pomierzenie ...
- Utworzone: 09 kwiecień 2009
- 27. Ulice trwałe i estetyczne
- (Drogi i mosty)
- ... ruchem KR 6. Żadna z wyremontowanych ulic w tej technologii nie była reklamowana. Po kilku latach użytkowania tak wykonanych nawierzchni dotąd nie ujawniły się deformacje czy ubytki. - Technologia polega ...
- Utworzone: 07 kwiecień 2009
- 28. Media w tunelach wieloprzewodowych
- (Drogi i mosty)
- ... gruntu, deformacje rozciągające i ściskające oraz nachylenia terenu. Na wszystkie te wpływy obudowa tunelu jest w dużym stopniu odporna. Tunele mają mały przekrój poprzeczny i w związku z tym oddziaływanie ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2009
- 29. Równania równowagi cieków żwirodennych
- (Drogi i mosty)
- ... Analizując koryta wcześniej uregulowane łatwo określić za pomocą równań Hey’a–Thorne’a deformacje pozostałe po ingerencji inżynierskiej, takie jak: przekroczenie maksymalnej głębokości bystrza, brak dostaw ...
- Utworzone: 20 listopad 2008
- 30. Wpływ nawierzchni na hałas drogowy
- (Drogi i mosty)
- ... porowatego, poza redukcją hałasu, jest zmniejszenie zjawiska akwaplanacji poprzez sprawniejsze odprowadzenie wody z nawierzchni, zwiększenie szorstkości, duża odporność na deformację oraz zmniejszenie ...
- Utworzone: 07 styczeń 2008
- 31. Badania technologii mieszanek asfaltowych z wykorzystaniem obniżonych temperatur
- (Komentarze)
- ... i odkształcenie, moduł sztywności, odporność na deformacje trwałe. a ...
- Utworzone: 17 styczeń 2010
- 32. Drogi samorządowe: czas na jednowarstwową rewolucję
- (Komentarze)
- ... mieszanki i tak naprawdę przeniesienie nierówności. Drugim aspektem jest długi czas stygnięcia świeżo rozłożonej warstwy co będzie powodowało opóźnienia w puszczeniu ruchu, bądź też nawet deformację prz ...
- Utworzone: 30 listopad 2017