Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 25 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. ETZT we Wrocławiu
(Mobilność)
... traktowania ulic i placów miejskich jako miejsc rozwoju aktywności społecznej, kulturalnej, gospodarczej, a nie wyłącznie jako szlaków transportowych – wyjaśnia Tomasz Stefanicki. Źródło: UM Wrocław ...
Utworzone: 09 sierpień 2019
2. Efekt domina na drodze
(Mobilność)
... drogi. Z kolei 87% ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że życzliwa jazda innych osób może ich skłonić do równie uprzejmego traktowania kolejnych napotkanych uczestników ruchu ...
Utworzone: 04 grudzień 2015
3. BIM: w każdym kraju, na całym świecie
(Drogi i mosty)
... wkrótce wdrożony w każdym kraju na całym świecie, a Wielka Brytania ma aspiracje i możliwości, aby stać się liderem w tej dziedzinie. Budownictwo traktuje się tam jako strategiczną branżę, kluczową ...
Utworzone: 30 kwiecień 2015
4. Śladem drogowej myśli inżynierskiej
(Drogi i mosty)
... Mezopotamii i Egipcie ludzie przemieszczali się udeptanymi traktami, które pod wpływem deszczy niestety rozmiękały i często zamieniały się w błotne strumienie uniemożliwiając dalszą wędrówkę. Pewien postęp ...
Utworzone: 02 luty 2015
5. Nie tylko antyki – klasyczna motoryzacja w Polsce
(Mobilność)
...  mają prawo robić co tylko zapragną. Łącznie z nie używaniem ich kiedy pogoda nie dopisuje, czy doprowadzaniem do stanu lepszego niż fabryczny. W praktyce często traktuje się posiadanie klasyka, zwłaszcz ...
Utworzone: 12 styczeń 2015
6. Parametry wpływające na zanieczyszczenia powietrza emitowane przez ruch drogowy
(Ochrona środowiska)
... terenowych etc. Metodyka tych obliczeń jest jednak zgodna z przyjętymi normami, przez co analizy mogą być traktowane jako podstawa do stwierdzenia wpływu inwestycji drogowej na stan powietrza atmosferycznego, ...
Utworzone: 04 grudzień 2014
7. Koniec modernizacji ul. POW w Piotrkowie Trybunalskim
(Archiwum1)
... PEUK S.A. i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych. Koszt modernizacji to ponad 6,5 mln zł. Inwestycja wykonywana jest w ramach projektu „Trakt Wielu Kultur – etap II”, na realizację którego magistrat ...
Utworzone: 03 grudzień 2013
8. Piotrków Trybunalski: modernizacja ul. Rycerskiej
(Archiwum1)
Ulica Farna to pierwsza uliczka piotrkowskiego Starego Miasta, która przeszła modernizację w ramach drugiego etapu projektu Trakt Wielu Kultur. Już niedługo dołączy do niej kolejna, ponieważ bardzo zaawansowane ...
Utworzone: 03 październik 2013
9. W Piotrkowie rozpoczyna się remont POW
(Archiwum1)
... się we wrześniu 2014 roku. Koszt przebudowy ulicy to ponad 6,5 mln 555 zł. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Trakt Wielu Kultur – etap II”, na realizację którego magistrat pozyskał 18,7 ...
Utworzone: 02 lipiec 2013
10. Trwa modernizacja piotrkowskich ulic
(Archiwum1)
... zasadzona będzie zieleń. Zakończenie obu inwestycji planowane jest jesienią. Modernizacja ulic Rwańskiej i Rycerskiej realizowana jest w ramach projektu „Trakt Wielu Kultur – etap II”, na realizację ...
Utworzone: 25 czerwiec 2013
11. Piotrków: oszczędności po przetargach
(Archiwum1)
... wybrane najlepsze propozycje. Obie inwestycje realizowane będą w ramach projektu „Trakt Wielu Kultur – etap II”, na realizację którego miasto pozyskało 18,7 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. ...
Utworzone: 28 marzec 2013
12. Przetargi w Piotrkowie Trybunalskim
(Archiwum1)
... w ramach projektu „Trakt Wielu Kultur – etap II”, na realizację którego magistrat pozyskał 18,7 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Koszt całego projektu to 23 mln zł.   Źródło: UM Piotrków ...
Utworzone: 21 marzec 2013
13. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. I
(Drogi i mosty)
... człowieka kierunków rozwoju. A prawem zajmiemy się na końcu. Kto lub co odpowiada za to, że musimy płacić za parkowanie pojazdów? Odpowiedzialnością za to, co niektórzy traktują, jako niepotrzebną ...
Utworzone: 18 grudzień 2012
14. Projektowanie dla wszystkich (I) Początki procesu zmian
(Drogi i mosty)
... co ważne: w konferencji wzięła udział również Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania. W ten sposób wskazano, że projektowanie uniwersalne nie jest związane wyłącznie z osobami niepełnosprawnymi, ale ...
Utworzone: 10 lipiec 2012
15. Komunikacja publiczna w kontekście rozwoju przestrzennego miasta cz. I
(Drogi i mosty)
... Układ ulic bazuje na układzie szachownicowym. Najistotniejszą innowacją jest umożliwienie pieszym poruszania się po mieście w sposób dowolny, bez przestrzegania sieci ulic. Cały bowiem obszar miasta traktowany ...
Utworzone: 04 kwiecień 2012
16. Walory widokowe dróg (III) Nauka i praktyka w planowaniu dróg
(Drogi i mosty)
... zaproponowała metodę traktującą przestrzeń otaczającą drogę jako swoisty utwór czasoprzestrzenny. Najważniejszymi aspektami tego utworu, wymagającymi zbadania, są: głębia percypowanej przestrzeni, jej ...
Utworzone: 19 październik 2011
17. Walory widokowe dróg (I) Problem estetyki przestrzeni
(Drogi i mosty)
... walory widokowe nie powinny być traktowane jako element zaspokajania potrzeb wyższych wąskiej grupy koneserów piękna. Wartości estetyczne obszarów turystycznych i rekreacyjnych Wszelkie wyjazdy podejmowane ...
Utworzone: 17 październik 2011
18. PPP w sieci miejskich dróg cz. II
(Drogi i mosty)
... kontraktu PPP musi poprzedzić rzetelna analiza ryzyka. Przeprowadza ją przede wszystkim partner prywatny, by przewidzieć wszystkie scenariusze, w tym negatywne, dające szanse przeciwdziałania sytuacjom ...
Utworzone: 04 styczeń 2011
19. Dojrzewanie do ustępstw
(Drogi i mosty)
... komunikacyjne muszą więc siłą rzeczy być dopasowane do istniejących realiów. Cóż, nawet w wyobraźni nie da się przyjąć, że wyburzamy jedną pierzeję kamienic i tworzymy trakt na wzór wiedeńskiego Ringu. ...
Utworzone: 05 maj 2009
20. Płatne parkowanie z aprobatą
(Drogi i mosty)
... dróg oraz tworzą warunki do budowy parkingów komercyjnych. Samorządy traktują przestrzeń jak towar, a więc wprowadzają rozwiązania finansowe reglamentujące dostęp do miejsc parkingowych w tych obszarach, ...
Utworzone: 21 kwiecień 2009
21. Specustawa wprowadziła nowatorskie rozwiązania
(Prawo)
... właściwego zarządcę drogi o wyrażenie opinii, to na zasadzie tzw. pozytywnego domniemania (milczącej zgody), jej nie wydanie traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku. Istotny zapis, to ten stwierdzający, ...
Utworzone: 18 listopad 2008
22. Profilaktyka zamiast leczenia
(Drogi i mosty)
... procesu przygotowania i realizacji inwestycji, na przykład w zakresie zamówień publicznych i kontraktów na roboty oraz szacowania efektów ekonomicznych przedsięwzięć. Raportowanie z ewaluacji Ewaluacja ...
Utworzone: 04 listopad 2008
23. Ochrona przyrody a rozwój infrastruktury drogowej - cz. II
(Drogi i mosty)
... porównawczej różnych wariantów lokalizacji, gdyż drogi te posiadały wcześniej wydane decyzje lokalizacyjne (wg starego prawa), a wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach traktowane było jedynie ...
Utworzone: 21 luty 2008
24. Holenderska praktyka projektowa
(Inżynieria ruchu)
... sześć tematów to: przestrzeń publiczna, mobilność i transport, infrastruktura, wymagania dla opisów projektów, formy kontraktu, zarządzanie procesem budowlanym. Oprócz publikacji CROW istnieją również ...
Utworzone: 16 luty 2006
25. Rowerzysto, załóż kask!
(Komentarze)
...  skorelowane z komunikacja naziemna.Poza tym Oslo jest duzo wieksze.Wiec ludzie czesto wybieraja kom. publiczna bo jest szybciej a rowery sa traktuja wtedy rekreacyjnie.Ale jakbys przyjrzal sie tutejszy ...
Utworzone: 31 marzec 2015

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?
  • Gbox–kompletne rozwiązanie dla firm transportowych

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023