- 1. Jak technologie pomagają w walce ze smogiem?
- (Ochrona środowiska)
- ... wzorców. Aby ograniczyć smog, inwestują w infrastrukturę rowerową czy ekologiczny transport publiczny. Ponadto, starają się eliminować ruch tranzytowy prowadzący przez centralne części miasta, dofinansowują ...
- Utworzone: 26 luty 2020
- 2. Transport w Londynie a zdrowie publiczne
- (Mobilność)
- ... używane z umiarem. Miasta XXI wieku muszą zacząć szukać właśnie tego złotego środka. Niektóre już zaczęły. Władze Londynu już w 2014 roku przedstawiły plan działania w zakresie transportu powiązany ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2017
- 3. W Londynie piesi krócej czekają na zielone światło
- (Inżynieria ruchu)
- Londyn jest w czołówce miast, które wykorzystują inteligentne technologie i zarządzanie ruchem, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim mieszkańcom. Władze miasta i operator transportu publicznego ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2017
- 4. ITF: bezpieczne miejskie ulice
- (Mobilność)
- Współczesne, rozwijające się miasta, przyjazne mieszkańcom i zapewniające odpowiednią jakość życia, muszą zapewniać sprawny, ale przede wszystkim bezpieczny transport. Szacuje się, że na świecie ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2016
- 5. UK: siedem nowych poradników do walki z kongestią
- (Drogi i mosty)
- W połowie listopada brytyjski resort transportu opublikował wytyczne, które mają pomóc zmniejszać zatłoczenie na drogach oraz przyspieszać i usprawniać prowadzenie robót drogowych. Siedem poradników, przeznaczonych ...
- Utworzone: 24 listopad 2014
- 6. Systemy parkingowe typu P&R w Wielkiej Brytanii
- (Drogi i mosty)
- ... przekonania ludzi, że jedyną doskonałą formą transportu jest własny samochód. Kiedy wprowadziliśmy P&R to podejście się zmieniło. Ale na przestrzeni kolejnych lat pojawiła się następna problemowa kwestia. ...
- Utworzone: 19 marzec 2014
- 7. Londyn: karty Oyster po 10 latach
- (Archiwum1)
- W latach 90. minionego stulecia w Londynie ogromnie wzrosła popularność metra. Operator transportu publicznego, Transport for London (TfL), musiał znaleźć więc sposób na zwiększenie przepustowości bramek. ...
- Utworzone: 12 luty 2014
- 8. Nowe możliwości i mechanizmy dla przedsięwzięć PPP w Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... w tzw. modelu DBFO. W tym dominującą pozycję mają projekty transportowe: 11 projektów transportowych o łącznej wartości 3738 mln euro stanowi 89,6% wartości wszystkich 49 zidentyfikowanych projektów (4171 ...
- Utworzone: 18 styczeń 2013
- 9. Dostępność transportu publicznego (III) Mobilność dla wszystkich
- (Inżynieria ruchu)
- W szwedzkim Goteborgu, zamieszkałym przez ponad pół miliona ludzi, transport zbiorowy realizowany jest za pomocą autobusów, tramwajów, pociągów i promów. W mieście wdrożono system świadczenia specjalnych ...
- Utworzone: 12 grudzień 2012
- 10. Dostępność transportu publicznego (II) Wiedeńskie i londyńskie przemiany
- (Inżynieria ruchu)
- ... testów posługiwali się tymi samymi wyznacznikami dostępności, które sprawdzali pod kątem swoich ułomności. Dostępność wiedeńskiego transportu Audytowi przeprowadzonemu w Wiedniu podlegały: rozkłady ...
- Utworzone: 11 grudzień 2012
- 11. Dostępność transportu publicznego (I) Projektowanie dla wszystkich
- (Inżynieria ruchu)
- Po 40 latach stosowania polityki dostępnego transportu rezultaty i wyniki miast europejskich są imponujące i dalece wyprzedzające naszą rodzimą rzeczywistość. My jesteśmy dopiero na początku tej drogi. ...
- Utworzone: 10 grudzień 2012
- 12. Nie bądź korek…, czyli gdyński projekt SEGMENT
- (Inżynieria ruchu)
- ... marketing for energy efficient transport), który realizowany jest w Gdyni od kwietnia 2010 r. i potrwa do marca 2013 r. Uczestniczy w nim także sześć innych europejskich miast: London Borough of Hounslow ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2012
- 13. Środowiskowa ocena cyklu życia (LCA) jako kryterium wyboru w mostownictwie cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... Projektowanie, technologie budowy, badania, utrzymanie”. Wrocław, Politechnika Wrocławska, 2008, s. 441-452. [10] Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie ...
- Utworzone: 28 marzec 2012
- 14. Środowiskowa ocena cyklu życia (LCA) jako kryterium wyboru w mostownictwie cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... pewnymi różnicami w zakresie transportu). Warianty mają jednak całkowicie odmienny proces wytwarzania, co prowadzi do powstania wyrobów o odmiennych parametrach eksploatacyjnych. Przyjęte w analizie zakresy ...
- Utworzone: 27 marzec 2012
- 15. Środowiskowa ocena cyklu życia (LCA) jako kryterium wyboru w mostownictwie cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... recykling, utylizacja odpadów. We wszystkich fazach występuje także dostawa i zużycie energii, natomiast w niektórych fazach i pomiędzy nimi występuje transport. W każdej fazie poszczególne, charakterystyczne ...
- Utworzone: 26 marzec 2012
- 16. Infrastruktura drogowa w miastach a kształtowanie zrównoważonej struktury urbanistycznej cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... się w omówiony we wstępie trend kreowania zwartej, zrównoważonej struktury miejskiej, która redukować może potrzeby transportowe mieszkańców, a dostęp do usług i miejsc pracy lokalnie bezpośrednio przekłada ...
- Utworzone: 21 marzec 2012
- 17. Wpływ ciśnienia w ogumieniu na hałas generowany przez opony samochodowe
- (Ochrona środowiska)
- ... do oceny i obserwacji dynamiki zmian różnych sygnałów generowanych przez zespoły środków transportu. Interesujące zastosowanie w monitorowaniu prądów indukowanych w systemach trakcyjnych zaprezentowano ...
- Utworzone: 01 luty 2012
- 18. Badania hałaśliwości opon samochodowych (II) Stanowisko badania hałaśliwości opon
- (Ochrona środowiska)
- ... zachowaniu powierzchni styku opona-droga zbliżonej do warunków rzeczywistych. dr inż. Rafał Burdzik Katedra Budowy Pojazdów Samochodowych Wydział Transportu Politechnika Śląska Literatura: 1. Burdzik ...
- Utworzone: 25 styczeń 2012
- 19. Zarządzanie mobilnością w Londynie
- (Drogi i mosty)
- ... Londynu, polegające na przyjęciu strategii transportowej, którą odpowiednio przenosi się na funkcjonowanie przedsiębiorstw, różnych organizacji i 33 gmin wchodzących w skład londyńskiej aglomeracji (32 ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2011
- 20. Myto śródmiejskie XXI wieku cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... wjazd, opłat dokonuje się na rogatkach, a cały system raczej nie jest obliczony na ograniczenie liczby pojazdów w centrum. Można więc uznać, że to Londyn otworzył nowy rozdział w polityce transportowej ...
- Utworzone: 05 maj 2011
- 21. Inspekcja bezpieczeństwa ruchu drogowego cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... DG Energy and Transport High Level Group Road Safety Road Infrastructure Safety Management Report of the Working Group on Infrastructure Safety Status: Public Version of 19 December 2003 [7] International ...
- Utworzone: 16 sierpień 2010
- 22. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (IV)
- (Inżynieria ruchu)
- ... transportu drogowego w ujęciu holistycznym, tak aby nie dopuścić do oddziaływania sił opóźnienia lub przyśpieszenia, które mogą być na tyle mocne, że spowodują obrażenia śmiertelne lub ciężkie u użytkowników ...
- Utworzone: 01 czerwiec 2010
- 23. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... . Allsop Centre for Transport Studiem University College London * Propozycja w planie to 20%, jednak ETSC podniosła tę liczbę do 40% w świetle dowodów zebranych w programie PIN [23], a mianowicie, że ...
- Utworzone: 31 maj 2010
- 24. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... możliwych do wykonania działań, które razem pozwoliłyby na osiągnięcie proponowanego celu. Debatę nad drugim programem działań podjęła Komisja ds. Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego. ...
- Utworzone: 28 maj 2010
- 25. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (I)
- (Inżynieria ruchu)
- ... Unii tych zadań oraz rolę niezależnej organizacji pozarządowej pod nazwą Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (European Transport Safety Council ETSC), co razem pokazuje kontekst, w jakim powstawał ...
- Utworzone: 27 maj 2010
- 26. Transport w miastach usprawnią… telefony
- (Drogi i mosty)
- ... umowy. System ma sprawić, że dla osób mieszkających lub odwiedzających Londyn bieg do autobusu będzie już tylko wspomnieniem. - Czekamy z niecierpliwością na to, aby współpraca z Transport for London* ...
- Utworzone: 19 kwiecień 2010
- 27. ITS w bezpieczeństwie transportu – cz. II
- (Mobilność)
- ... się zniżkę podatkową. Także środki ulicznego transportu publicznego będą w pierwszej kolejności wyposażane w ISA. Jednym z głównych zarzutów stawianych ISA jest koszt budowy i eksploatacji systemu. Tymczasem ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2009
- 28. Bezpieczeństwo i estetyka dróg
- (Inżynieria ruchu)
- ... elementy bezpieczeństwa i estetyki otoczenia transportu, a wypracowane propozycje rozwiązań mogących poprawić warunki mobilności w większości dotyczą bezpiecznej i przyjaznej dla użytkowników infrastruktury ...
- Utworzone: 20 grudzień 2007