Inżynieria ruchu

IMG 3360Na ul. Sierpeckiej w Płocku, w pobliżu szkoły podstawowej, pojawiły się spowalniające progi wyspowe tzw. „poduszki berlińskie” i piktogramy 3D, a także pasy z napisami ostrzegawczymi. To pierwsze tego typu urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

sygnalizator przejscie dla pieszychZa 3,2 mln złotych wszystkie sygnalizacje na 10 skrzyżowaniach z aleją KEN zostaną skoordynowane i dostosowane do aktualnego natężenia ruchu.

IMG 7525Rondo Kaponiera w Poznaniu, po trwającej wiele lat przebudowie, zostało udostępnione dla wszystkich relacji ruchu kołowego i tramwajowego. Nieczynne do tej pory przystanki na powierzchni już działają. Ułatwieniem dla poruszających się między poziomami ronda są ruchome schody i windy.

strefa 30Prace przy nowym przejściu dla pieszych przez ul. Św. Marcin, na wysokości ulic Garncarskiej i Kantaka, są na ukończeniu. Drogowcy wymalowali już oznakowanie poziome i zaczęli układać chodnik.

BPP Radom 6Jak podaje w ostatnim lipcowym raporcie Najwyższa Izba Kontroli, w Polsce co trzecia zabita osoba na drodze to pieszy. Jedną z przyczyn tego stanu, zdaniem NIK, jest niezadowalający stan infrastruktury drogowej. Z ustaleń kontroli wynika, że infrastruktura pieszo-rowerowa znajduje się w złym stanie technicznym i jest niewłaściwie oznakowana. Policyjny raport o wypadkach z ubiegłego roku również nie pozostawia złudzeń - w 2015 roku tylko na przejściach dla pieszych doszło do ponad 3,7 tys. wypadków, w których zginęło aż 240 osób, a ponad 3,7 tys. zostało rannych. Nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego to trzecia z najpoważniejszych przyczyn wypadków drogowych. „Najechania na pieszego” zanotowano prawie 8,5 tys., co daje drugi wynik pośród najczęstszych rodzajów wypadków. Najwięcej tego typu zdarzeń odnotowuje się w listopadzie, grudniu i styczniu, co wskazuje na to, że widoczność pieszego jest sprawą bardzo istotną.

Załączniki:
Pobierz (APP Zebra.pdf)APP Zebra.pdf[ ]1577 kB

pasyProducenci rozpuszczalników alarmują, że proponowane objęcie opłatami koncesyjnymi benzyn lakowych doprowadzi ten drobny w skali całej branży paliwowej segment do ogromnych strat. Przewidują one spadek sprzedaży o 30–60 proc., co może prowadzić do upadku mniejszych firm. To z kolei otworzy drogę do monopolu i wzrostu cen, również w zakresie farb służących malowaniu dróg.