Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 50 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Praktyczna wiedza dla drogowców
(Drogi i mosty)
Praktyczną i niezwykle przydatną publikację dla branży drogowej przygotowała spółka ORLEN Asfalt Sp. z o. o. Książkę „Mieszanki i nawierzchnie z ORBITON HiMA” można bezpłatnie zamówić lub pobrać na stronie ...
Utworzone: 15 maj 2020
2. Obwodnica Częstochowy już z nawierzchnią
(Drogi i mosty)
... 276 255 m2 nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Daje to w sumie 567 329 m2 nawierzchni – co odpowiada powierzchni 80 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Na chwilę obecną wykonano 50 procent ...
Utworzone: 25 listopad 2019
3. Drogi samorządowe: czas na jednowarstwową rewolucję
(Drogi i mosty)
... 5 do 10 cm z mieszanki mineralno-asfaltowej, która zastępuje dwie tradycyjne warstwy - podbudowę oraz warstwę ścieralną - łącząc w sobie ich funkcje. Elastyczność i ekologia Wśród licznych zalet mieszanki, ...
Utworzone: 30 listopad 2017
4. Remixing Plus na polskich drogach - Technika wykonawcza (IV)
(Drogi i mosty)
... temperatury istniejącej mieszanki. Zastosowanie Remixing Plus wykluczają opady deszczu czy śniegu. Zasady doboru nowej mieszanki mineralno-asfaltowej, przeznaczonej do wymieszania ze starą oraz na tak ...
Utworzone: 10 styczeń 2017
5. Remixing Plus na polskich drogach - Sprzęt (II)
(Drogi i mosty)
... to oczywiście walców, które poruszają się w obydwu kierunkach i ich praca jest zakończona dopiero po osiągnięciu wymaganego zagęszczenia warstw mieszanki mineralno-asfaltowej. fot. 2.3. ...
Utworzone: 05 styczeń 2017
6. Remixing Plus na polskich drogach - Geneza (I)
(Drogi i mosty)
... technologią naprawy dróg wykonywaną na miejscu, opierającą się o recykling na gorąco istniejącej warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej. Proces technologiczny polega na ogrzaniu, spulchnieniu ...
Utworzone: 04 styczeń 2017
7. Weekendowe naprawy dróg w Elblągu
(Drogi i mosty)
... Warszawskiej, który opracował diagnozę stanu technicznego wybranych odcinków dróg i zaproponował konkretne mieszanki mineralno-asfaltowe dla poszczególnych warstw konstrukcji ...
Utworzone: 26 sierpień 2016
8. Inwestycje na zachodniopomorskich drogach
(Drogi i mosty)
... warstwy SAMI, czyli elastycznej membrany, która oddziela warstwy podłoża od warstw wierzchnich. Membrana tworzy wytrzymałe na ścinanie połączenie pomiędzy warstwą podbudowy i nakładką z mieszanki ...
Utworzone: 30 czerwiec 2016
9. Pozimowe naprawy nawierzchni
(Drogi i mosty)
... a także naprawę połamanych krawędzi jezdni. Na bieżąco można je „łatać” wykorzystując mieszanki mineralno-asfaltowe wytwarzane i wbudowywane „na zimno”, które są jednak raczej nietrwałe. Gdy temperatura ...
Utworzone: 19 marzec 2015
10. Drogi jasne i jaśniejsze
(Drogi i mosty)
... nie ma definicji nawierzchni jasnych i rozjaśnianych. Istnieją one natomiast w drogownictwie francuskim. We Francji więc przyjęto, że nawierzchnie jasne to mieszanki mineralno-asfaltowe wykonane na bazie ...
Utworzone: 23 luty 2015
11. Zarządzenia GDDKiA nr 46 i 47
(Archiwum1)
... dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonywania i odbioru robót budowlanych wprowadza do stosowania na drogach krajowych Wymagania Techniczne WT-2:2014 część I Mieszanki mineralno-asfaltowe. ...
Utworzone: 10 październik 2014
12. Francja: prośrodowiskowa eksploatacja autostrad cz. III
(Ochrona środowiska)
... jest poszukiwanie innowacyjnych proekologicznych rozwiązań. Już w latach 80. spółka SANEF stosowała nawierzchnie drenujące. Natomiast w latach 2005-2007 zaczęła na dużą skalę stosować mieszanki mineralno-asfaltowe ...
Utworzone: 05 czerwiec 2014
13. Wytyczne Techniczne ZDW w Katowicach przykładem samorządowego wdrożenia Norm Europejskich
(Prawo)
... nawierzchni, wyjątkiem są nietypowe przypadki. 4. WT ZDW są gotowymi SST do zastosowania, nie wymagają korekt do konkretnych przypadków. 5. Struktura WT ZDW wydziela wymagania wobec materiałów i mieszanki ...
Utworzone: 11 czerwiec 2013
14. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
(Drogi i mosty)
... albo asfaltu modyfikowanego polimerami, wyprodukowanemu na bazie asfaltu miękkiego, można uzyskać mieszanki odporne na deformacje trwałe oraz zachowujące sprężystość w niskich temperaturach. Tomasz Latawiec ...
Utworzone: 23 kwiecień 2012
15. Problem spękań niskotemperaturowych cz. I
(Drogi i mosty)
... i zwiększona odporność na zmęczenie. Taka idea w żaden sposób nie wymusza stosowania twardych asfaltów. Cel powinien być realizowany poprzez odpowiednie uziarnienie mieszanki mineralno-asfaltowej („szkielet ...
Utworzone: 20 kwiecień 2012
16. Guma – drogowe perpetuum mobile
(Drogi i mosty)
... na rozrywanie proste, na zginanie, na rozłupywanie, oraz modułu sprężystości, nasiąkliwości i mrozoodporności, koleinowania. – Te mieszanki uzyskiwały znacznie gorsze parametry – wspomina prof. Antoni ...
Utworzone: 30 marzec 2012
17. Drogowe mieszanki z destruktem i trinidackim asfaltem
(Drogi i mosty)
... procent urządzeń wyposażonych jest w dodatkowe równoległe bębny do ogrzewania dodawanego granulatu asfaltowego. Dzięki ich zastosowaniu udział tego surowca w masie mieszanki może sięgać ponad 90 procent. ...
Utworzone: 13 luty 2012
18. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. II
(Drogi i mosty)
... tym zakresie. W tych pracach symulowano niszczące zjawiska nawierzchni wywoływane przez wodę. Wywoływano je w laboratoriach w sposób przyspieszony, by móc określać lub optymalizować skład mieszanki mineralno-asfaltowej, ...
Utworzone: 08 luty 2012
19. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. I
(Drogi i mosty)
... mrozów rozsadza ją, ponieważ zamarzając zwiększa swoją objętość o 4-6 procent. Następuje rozluźnienie (spadek kohezji) mieszanki mineralno-asfaltowej, a koła przejeżdżających pojazdów wyrywają poszczególne ...
Utworzone: 07 luty 2012
20. Amerykańskie mma z czynnikiem precyzyjnego zaufania
(Drogi i mosty)
... mieszanki, mieszczące się między punktami granicznymi. Kolejno istotne są: proporcja pyłów do efektywnej zawartości asfaltu, zawartości wolnych przestrzeni w mma zagęszczonej w prasie żyratorowej po Ndesign ...
Utworzone: 26 styczeń 2012
21. Destrukt asfaltowy: bogactwo niedostatecznie wykorzystane
(Drogi i mosty)
... techniczne. Igor Ruttmar zauważa, że obniżenie dopuszczalnej jego zawartości w mm-a wynika ze strachu przed utratą jakości produkowanej mieszanki, co z kolei może spowodować zupełne zaprzestanie jego wykorzystania, ...
Utworzone: 16 styczeń 2012
22. Dlaczego „znika” asfalt? Cz. II
(Drogi i mosty)
... (powyżej KR4). Stosowano do niej kruszywo bazaltowe. Do badanej mieszanki zastosowano wypełniacz wapienny (mączka) oraz piasek łamany wapienny, a więc surowiec zawierający duże ilości węglanu wapnia. Z ...
Utworzone: 25 listopad 2011
23. Dlaczego „znika” asfalt? Cz. I
(Drogi i mosty)
... Co takiego dzieje się w procesie technologicznym, że „znika” asfalt?  Czynnikami technologicznymi, które wpływają na nawierzchnię asfaltową w trakcie produkcji mieszanki i na jej późniejsze funkcjonowanie, ...
Utworzone: 24 listopad 2011
24. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
(Drogi i mosty)
W 1997 roku w IBDiM rozpoczęto prace nad zastosowaniem betonu asfaltowego o wysokim module sztywności BAWMS (obecnie ACWMS). Wzorowano się w nich na rozwiązaniach francuskich, przy tym jednak wzięto pod ...
Utworzone: 22 listopad 2011
25. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
(Drogi i mosty)
... niemodyfikowanych. W 1992 roku zaczęliśmy wprowadzać nowy typ mieszanki SMA – początkowo z plastomerem Vestoplast. Kontynuowaliśmy też badania nad mieszankami modyfikowanymi SBS. Nie było jednak po stronie ...
Utworzone: 21 listopad 2011
26. Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie
(Drogi i mosty)
... się bowiem z ryzykiem zwiększonej emisji oparów i dymu. W trakcie badań stwierdzono, że podczas produkcji zauważalna jest emisja nieprzyjemnego zapachu. Jednak ten zapach zanika po wbudowaniu mieszanki ...
Utworzone: 07 listopad 2011
27. Drogi - drugie życie opon
(Drogi i mosty)
... Warszawskiej. Modyfikując asfalt polimerem kształtuje się jego właściwości w zakresie temperatur eksploatacyjnych i technologicznych. Mieszanki z lepiszczami modyfikowanymi są odporniejsze na deformacje ...
Utworzone: 04 listopad 2011
28. Technologie budowy dróg o zmniejszonej emisji gazów cz. II
(Drogi i mosty)
... cieplarnianych w produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej. Jak wykazują wyniki pomiarów w wielu krajach i firmach, obniżenie temperatury produkcji zmniejsza emisję gazów do atmosfery: NO2 -18%, SO2 - 18%, ...
Utworzone: 05 październik 2011
29. Technologie budowy dróg o zmniejszonej emisji gazów cz. I
(Drogi i mosty)
... chemiczne obniżające lepkość asfaltu. W dotychczas stosowanej powszechnie technologii temperatura mieszanki wynosi od 150 do 230°C. W ostatnich latach obserwuje się znaczny rozwój technologii produkcji ...
Utworzone: 04 październik 2011
30. Drogownictwo dla ekologii
(Ochrona środowiska)
... Natomiast mieszanki na ciepło lub mieszanki na półciepło (te o znacznie niższej temperaturze), posiadają te same właściwości mechaniczne co tradycyjne, produkowane w wyższych temperaturach. Drogownictwo ...
Utworzone: 03 październik 2011
31. Badania MMA z dodatkami obniżającymi temperaturę
(Drogi i mosty)
... (stabilność, odporność na działanie wody i mrozu, starzenie, koleinowanie). Zgodnie z założeniami programu badawczego testom poddano jeden typ mieszanki –  beton asfaltowy do warstwy ścieralnej – produkowany ...
Utworzone: 11 maj 2011
32. WMA – ekologia i rozsądek
(Drogi i mosty)
... Rozwiązań tego problemu poszukuje nauka, na przykład w prowadzonym obecnie projekcie badawczym MMAC. „Przyjazne dla środowiska mieszanki mineralno-asfaltowe na ciepło jako nowoczesne rozwiązanie technologiczne ...
Utworzone: 28 kwiecień 2011
33. Technologie mieszanek wytwarzanych na ciepło (WMA) cz. I
(Drogi i mosty)
... zalety mieszanek na ciepło. Mieszanki na ciepło rozkłada się w temperaturach od 100 do 140 stopni C. Do ich wytworzenia stosuje się różne techniki. Między innymi polegają one na dodawaniu domieszek organicznych, ...
Utworzone: 19 kwiecień 2011
34. Ile asfaltu w asfalcie?
(Drogi i mosty)
... techniczne, tj. WT-2 „Mieszanki mineralno-asfaltowe” 2008 i 2010. W przypadku wytycznych technicznych obecnie panuje swego rodzaju „dwuwładza”. Edycja WT-2 z 2008 roku została przez Ministra Infrastruktury ...
Utworzone: 06 kwiecień 2011
35. MMA w świetle wymagań normowych cz. II
(Drogi i mosty)
... że normy PN-EN serii 13108 nie przewidują badania odporności mieszanki mineralno-asfaltowej na niskie temperatury. W specyfikacji betonu asfaltowego o wysokim module sztywności nacisk położony jest na ...
Utworzone: 31 marzec 2011
36. MMA w świetle wymagań normowych cz. I
(Drogi i mosty)
Od 2006 roku w zbiorze Polskich Norm funkcjonuje seria norm PN-EN 13108-x (1-8, 20, 21). Mieszanki mineralno-asfaltowe na gorąco. Wymagania. Normy o numerach od 1 do 7 (oraz wkrótce 9) dotyczą specyfikacji ...
Utworzone: 30 marzec 2011
37. Niedoskonałości procesu tworzenia dokumentów aplikacyjnych do PN-EN
(Prawo)
... ogóle gospodarka krajowa  – podkreśla Krzysztof Błażejowski. Należy uczyć się na potknięciach i wyciągnąć wnioski z WT-2 „Mieszanki mineralno-asfaltowe” w wersji z 2008 roku. Krzysztof Błażejowski podkreśla, ...
Utworzone: 08 grudzień 2010
38. Nowe wymagania techniczne cz. II
(Prawo)
...  - WT-4 Wymagania Techniczne „Mieszanki niezwiązane do dróg krajowych” i WT-5 Wymagania Techniczne „Mieszanki związane spoiwem hydraulicznym do dróg krajowych” to dokumenty, na które środowisko drogowe ...
Utworzone: 07 grudzień 2010
39. Nowe wymagania techniczne cz. I
(Prawo)
...  - Dokument ten powinien bowiem dotyczyć samych wymagań na mieszanki mineralno-asfaltowe. Natomiast opracowujący WT-2 włączył do niego dokumenty, które nie są wymaganiami dotyczącymi mieszanek, na przykład ...
Utworzone: 06 grudzień 2010
40. Drogi w rygorach przepisów
(Drogi i mosty)
... mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach krajowych”, WT-2 2010 Mieszanki mineralno-asfaltowe (Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych), WT-4 2010 Wymagania Techniczne „Mieszanki ...
Utworzone: 03 grudzień 2010
41. TOFIC wzmacnia nawierzchnie
(Drogi i mosty)
... Do mieszanek o nieciągłym uziarnieniu stosuje się przede wszystkim dodatek włókien celulozowych. Ma on zapobiegać spływaniu lepiszcza. Jak wiadomo w porównaniu z betonami asfaltowymi mieszanki te zawierają ...
Utworzone: 05 listopad 2010
42. Technologia asfaltu spienionego
(Drogi i mosty)
Do produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej stosuje się asfalt przetworzony z formy stałej w płynną konsystencję. Uzyskanie tej postaci asfaltu wymaga podgrzania go do temperatury 160-180 stopni C, co ...
Utworzone: 26 październik 2010
43. Drogi ciche, bo porowate
(Drogi i mosty)
... Sybilski. - Do takich nowych rozwiązań należą: nawierzchnie porowate, dwuwarstwowe nawierzchnie porowate, mieszanki szczelne (drobnoziarniste SMA), mieszanki modyfikowane gumą. Nawierzchnie porowate wynaleziono ...
Utworzone: 04 październik 2010
44. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
(Drogi i mosty)
... z zastosowaniem mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej MCE Mieszanka mineralno-cementowo-emulsyjna jest to mieszanka o ciągłym uziarnieniu, składająca się z samego destruktu lub z destruktu i kruszywa ...
Utworzone: 10 marzec 2010
45. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. II
(Drogi i mosty)
... z nawierzchnią, ale sam mechanizm niwelowania hałasu zależy od różnych parametrów. W przypadku mieszanki typu SMA LA wpływ na redukowanie hałasu ma zawartość wolnych przestrzeni, która to zgodnie z wymaganiami ...
Utworzone: 26 luty 2010
46. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. I
(Drogi i mosty)
... modyfikatora gumowego poprawia właściwości mieszanek mineralno-asfaltowych (Kalabińska, Piłat, Radziszewski 2006). Po analizie wyników badań oraz danych literaturowych można stwierdzić, iż mieszanki mineralno-asfaltowe ...
Utworzone: 25 luty 2010
47. WT-1 Kruszywa – do projektantów i inwestorów
(Prawo)
... związków żelaza w żużlu wielkopiecowym chłodzonym powietrzem”, „wolne przestrzenie” zamiast „puste przestrzenie”, „liczba asfaltowa” zamiast „ liczba bitumiczna”, „przyrost temperatury mięknienia mieszanki ...
Utworzone: 10 luty 2010
48. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
(Drogi i mosty)
... sąsiednich płyt do 25 mm, złuszczenia powierzchni płyt i ubytki, złuszczenia i ubytki nakładek z mieszanki mineralno-asfaltowej, lokalne zapadnięcia płyt, powodowane niedrożnym odwodnieniem.  ...
Utworzone: 14 grudzień 2009
49. Ekologia w produkcji mas bitumicznych – Zeolit (II)
(Drogi i mosty)
... zeolity mogą zawierać różne ilości wody, a następnie uwalniać ją w różnych warunkach. W celu obniżenia temperatury mieszania asfaltu opracowano specjalny rodzaj zeolitu. Dodaje się go do mieszanki asfaltowej ...
Utworzone: 18 listopad 2009
50. Ekologia w produkcji mas bitumicznych – Sasobit (I)
(Drogi i mosty)
... proces termicznej obróbki: raz w petrochemii w czasie jego produkcji, drugi - w wytwórni mas bitumicznych przy przygotowywaniu mieszanki mineralno-bitumicznej. W obu przypadkach wydatkowana jest ogromna ...
Utworzone: 17 listopad 2009

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023