- 1. Miejsce parkingowe - potrzeba współczesnego człowieka
- (Mobilność)
- ... celu znalezienia miejsca parkingowego, co powoduje dodatkowe koszty, stratę czasu i zanieczyszczenie powietrza. Polityka parkingowa nie zna prostych rozwiązań. Musi godzić sprzeczne interesy i preferencje ...
- Utworzone: 20 listopad 2018
- 2. Toruń: Szosa Chełmińska po przebudowie
- (Drogi i mosty)
- ... nr 6), w okolicy ul. Bartkiewiczówny oraz na wysokości Harcerskiej / św. Józefa zostały zamontowane sygnalizacje. – Po ich włączeniu wspólnie z policją obserwujemy jak się rozkłada ruch, jakie są preferencje ...
- Utworzone: 09 październik 2018
- 3. Tańsze bilety dzięki Karcie Krakowskiej
- (Mobilność)
- ... dzieci w wieku do 18. roku życia. Dzieciom w wieku do 6. roku życia Karta nie będzie wydawana, a zniżki, ulgi, preferencje i uprawnienia w ramach Karty Krakowskiej przysługiwać im będą na podstawie ważnej ...
- Utworzone: 26 styczeń 2018
- 4. Jak dobrze wybrać metodę ochrony przed hałasem?
- (Ochrona środowiska)
- ... czyli społeczne (preferencje mieszkańców, przestrzeń publiczne, warunki dla niepełnosprawnych), środowiskowe (zanieczyszczenie powietrza, wód, gleby, wibracje i drgania, wpływ na rośliny i zwierzęta, krajobraz ...
- Utworzone: 23 styczeń 2018
- 5. Unijne wsparcie na małopolskie drogi
- (Drogi i mosty)
- ... w ramach PROW decydowała liczba uzyskanych punktów na podstawie kryteriów dotyczących m.in.: dochodu podatkowego gminy, w której jest planowana realizacja zadania (preferencje dla ...
- Utworzone: 22 listopad 2016
- 6. Pzp: jakich dokumentów może żądać zamawiający?
- (Prawo)
- ... ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane, z załączeniem dowodów, że zostały one wykonane należycie (referencje lub inne). Zamawiający ...
- Utworzone: 17 listopad 2016
- 7. Rzeszów chce rozwoju komunikacji miejskiej
- (Mobilność)
- ... minimum 5600 wywiadów), w celu zebrania informacji m.in. o preferencje co do wyboru środka podróży, a także danych dotyczących sposobu ich codziennej realizacji. Podobna ankieta zostanie ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2016
- 8. Potrzebne rozsądne granice rozwoju miast
- (Mobilność)
- ... preferencje – podkreślił prof. Radomski - Przez architekturę i urbanistykę można sterować zachowaniami ludzi – dodała Olga Skoczylas. – Między innymi wpływać na to, jak będą się przemieszczać. ...
- Utworzone: 19 maj 2016
- 9. O planowaniu mobilności w Polsce i Europie
- (Mobilność)
- ... preferencje mieszkańców i ich ocenę systemu transportowego oraz zyskaliśmy informacje na temat sposobów poruszania się po mieście. Dużym zaskoczeniem było to, że po zrealizowaniu tak wielu ...
- Utworzone: 03 lipiec 2015
- 10. Asfalt vs. Beton – 1:1
- (Drogi i mosty)
- ... dróg betonowych może ograniczyć konkurencję i równe traktowanie wykonawców, ponieważ tak niewiele podmiotów w Polsce posiada referencje i doświadczenie, żeby w tych przetargach ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2015
- 11. Transportowy eurobarometr
- (Mobilność)
- Europejczycy ocenili jakość kontynentalnego transportu. Z sondażu wykonanego dla Komisji Europejskiej wynika, że 38 procent korzystających z samochodów dostrzegło na przestrzeni minionych pięciu lat znaczącą ...
- Utworzone: 20 luty 2015
- 12. Plan Transportowy dla województwa zachodniopomorskiego
- (Archiwum1)
- ... przewozów o charakterze użyteczności publicznej, - ocenę i prognozy potrzeb przewozowych, - przewidywane finansowanie usług przewozowych, - preferencje dotyczące wyboru rodzaju środków transportu, - zasady ...
- Utworzone: 26 czerwiec 2014
- 13. Gdyńskie badania sposobów podróżowania po mieście
- (Mobilność)
- ... metodologię badań do przyjętych jego założeń teoretycznych. Badania marketingowe „Preferencje i zachowania transportowe mieszkańców Gdyni” mają charakter reprezentatywny. Próba obejmuje każdorazowo 1% ...
- Utworzone: 12 maj 2014
- 14. NIK o biopaliwach i biokomponentach
- (Archiwum1)
- ... samochodów przystosowane do zasilania tym paliwem. Ulgi podatkowe i zwolnienia z opłaty paliwowej w latach 2008-2012 kosztowały polskiego podatnika ponad 4 mld zł. Te preferencje podatkowe nie przyniosły ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2014
- 15. Świętokrzyskie: transport zbiorowy do konsultacji
- (Archiwum1)
- ... - sieć komunikacyjną, na której jest planowane wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej, - ocenę i prognozy potrzeb przewozowych, - przewidywane finansowanie usług przewozowych, - preferencje ...
- Utworzone: 06 luty 2014
- 16. Plan transportowy dla województwa zachodniopomorskiego
- (Archiwum1)
- ... publicznej, - ocena i prognozy potrzeb przewozowych, - przewidywane finansowanie usług przewozowych, - preferencje dotyczące wyboru rodzaju środków transportu, - zasady organizacji rynku przewozów, - pożądany ...
- Utworzone: 14 sierpień 2013
- 17. Nagroda dla Gdyni za komunikację miejską
- (Archiwum1)
- ... zbadano potrzeby przewozowe mieszkańców, ich zachowania transportowe i preferencje w wyborze środków transportu. Opracowano metodę kompleksowych badań marketingowych, które pozwoliły zidentyfikować podstawowe ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2013
- 18. Ankieta o inwestycjach drogowych w Katowicach
- (Archiwum1)
- ... Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) z Mysłowicami i Sosnowcem. Władze miasta mają również na uwadze potrzebę rozbudowy dróg lokalnych w dzielnicach, dlatego mieszkańcy Katowic zostaną zapytani także o preferencje ...
- Utworzone: 29 kwiecień 2013
- 19. Miasta wprowadzają darmowe parkowanie dla aut elektrycznych i hybrydowych
- (Drogi i mosty)
- ... oraz są zameldowane w danym mieście. Preferencje dla właścicieli ekologicznych aut wprowadziły również Kraków i Tarnów (1 380 zł zniżki na roczne parkowanie). Władze Katowic podkreślają, że możliwość ...
- Utworzone: 24 kwiecień 2013
- 20. Wciąż pożyteczne „ślepe ulice”
- (Inżynieria ruchu)
- ... jak i dodane piktogramy na oryginalnym znaku. Testowane były preferencje użytkowników oraz czytelność poszczególnych wariantów. Respondenci opowiedzieli się za dodatkowymi piktogramami. 84 proc. z nich ...
- Utworzone: 15 marzec 2013
- 21. Wybrane aspekty badań miejskiego ruchu rekreacyjnego (I) Zachodnie doświadczenia
- (Inżynieria ruchu)
- ... Według tych samych badań dla miast szwajcarskich [5] przeanalizowano szczegółowo preferencje w wyborze środka transportu. Na ich podstawie można stwierdzić, że czynnikami decydującymi o wyborze środka ...
- Utworzone: 05 listopad 2012
- 22. Przyszłość transportu w Krakowie
- (Archiwum1)
- ... projektu Kraków Mobilny. Wiesław Starowicz, Doradca Prezydenta Krakowa ds. gospodarki miejskiej zaznaczył, że Kraków rozważa różne metody wsparcia dla elektrycznej mobilności, choćby preferencje przy ...
- Utworzone: 19 wrzesień 2012
- 23. Badania efektywności przejść dla zwierząt
- (Ochrona środowiska)
- ... bierze się pod uwagę nie tylko preferencje zwierząt. Również analizuje się loty ptaków. Spośród nich część bowiem będzie przelatywała ponad obiektem, co może oznaczać zaistnienie potencjalnych kolizji ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2012
- 24. Jedziemy na mecz
- (Mobilność)
- ... tras dojazdu i stworzenia tej mapy były wieloletnie doświadczenia UEFA, uwzględniające preferencje komunikacyjne kibiców z krajów – finalistów i harmonogram rozgrywek oraz wnioski płynące z okresowych ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2012
- 25. Serwis drogowy na Euro 2012 - trasy rekomendowane i alternatywne
- (Mobilność)
- ... optymalnych tras dojazdu i stworzenia mapy na Euro były wieloletnie doświadczenia UEFA, uwzględniające preferencje komunikacyjne kibiców z krajów – finalistów i harmonogram rozgrywek oraz wnioski płynące ...
- Utworzone: 28 maj 2012
- 26. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... automatycznie aktualizowany model ruchu. Więźba ruchu jest pełnym modelem popytu, określającym zmienny w czasie popytu na podróże i preferencje wyboru ścieżki. W ten sposób uzyskuje się dobrze zdiagnozowane ...
- Utworzone: 08 wrzesień 2011
- 27. Wrocławskie badania ruchu
- (Drogi i mosty)
- ... Coraz więcej wrocławian decyduje się na podróż rowerem, a dla cyklistów najważniejsze jest budowa nowych tras rowerowych. Badania ruchu pokazują zachowania i preferencje komunikacyjne mieszkańców Wrocławia ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2011
- 28. Podział zadań przewozowych (II) Zastosowanie wnioskowania rozmytego
- (Inżynieria ruchu)
- ... oraz środkiem komunikacji zbiorowej, wskaże na preferencje w wyborze środka transportu. Model podziału zadań przewozowych z wykorzystaniem wnioskowania rozmytego Dla określenia udziału komunikacji indywidualnej ...
- Utworzone: 11 sierpień 2011
- 29. Drogi i transport w miastach (III) Publiczny transport zbiorowy
- (Drogi i mosty)
- ... finansowanie usług przewozowych, preferencje wyboru środków transportu, zasady organizacji rynku przewozów, pożądany standard usług transportu publicznego. W opracowywaniu planów transportowych oraz w ...
- Utworzone: 03 sierpień 2011
- 30. Drogi i transport w miastach (II) Miejskie brd
- (Drogi i mosty)
- ... na drogach, w tym priorytety zasadnicze: poprawa infrastruktury transportu drogowego, skuteczne egzekwowanie przepisów prawa ruchu drogowego. Preferencje te są w sposób szczególny zgodne z warunkami ...
- Utworzone: 02 sierpień 2011
- 31. Oznakowanie poziome – stosować, czy nie i w jakim zakresie?
- (Inżynieria ruchu)
- ... które niejednokrotnie trzeba odnawiać dwa razy do roku. Odnośnie doboru technologii aplikacji, trudno zatem tutaj o „złoty środek” i jakiekolwiek preferencje. Ważna jest jednak świadomość lokalnych potrzeb ...
- Utworzone: 28 lipiec 2011
- 32. Jak chronić drogi przed żywiołami natury?
- (Prawo)
- ... procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych uzgodnień, pozwoleń i opinii w przypadku likwidacji skutków klęsk żywiołowych, mając na względzie priorytety społeczne i preferencje wynikające z ochrony ...
- Utworzone: 06 kwiecień 2011
- 33. Zintegrowany system transportu Lublina
- (Inżynieria ruchu)
- ... W konsekwencji Lublin należy do aglomeracji cierpiących na zatłoczenie komunikacyjne. Rozwiązaniem tego problemu ma być realizacja projektu usprawniającego komunikację i dającego preferencje transportowi ...
- Utworzone: 15 luty 2011
- 34. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (I)
- (Drogi i mosty)
- ... Polskiego Związku Niewidomych, zrzesza on bowiem osoby, których wymagania, np. względem oświetlenia mogą być ze sobą w sprzeczności z uwagi na osobiste preferencje oraz obraz kliniczny dysfunkcji narządu ...
- Utworzone: 23 grudzień 2010
- 35. Reprezentacyjna arteria – problemy Częstochowy (II)
- (Drogi i mosty)
- ... pamiętać, że prawdziwe preferencje w zagospodarowaniu przestrzeni publicznej dla określonych grup użytkowników to nie rozmaite zakazy i nakazy, ale odpowiednie proporcje w przeznaczonych dla nich powierzchniach. ...
- Utworzone: 09 listopad 2010
- 36. Trwa handel referencjami
- (Drogi i mosty)
- ... czy finansowego. Co gorsza, można także powoływać się na cudze doświadczenie i wiedzę. Na rynku już pojawiły się firmy gotowe odpłatnie udostępnić swoje referencje innym. Rodzi się nielegalny handel referencjami. ...
- Utworzone: 19 październik 2010
- 37. Trwałość z układu: ludzie, pieniądze, przepisy
- (Drogi i mosty)
- ... lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków.” Czyli po prostu: oferent może od kogoś pożyczyć lub kupić referencje. Zamawiający może więc ...
- Utworzone: 01 październik 2010
- 38. Ronda, niby ronda i nieronda? (II) Podział według zasad organizacji ruchu
- (Prawo)
- ... z ruchem okrężnym i zachowuje preferencje dla określonego kierunku drogi (pomiędzy dwoma wybranymi wlotami). Ze względu na stosowaną segregację kierunkową na wlotach, nie powinno mieć więcej niż cztery ...
- Utworzone: 14 lipiec 2010
- 39. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... w zasięgu negatywnego oddziaływania drogi. Poszczególne gatunki i grupy ekologiczne fauny posiadają odmienne wymagania i preferencje odnośnie minimalnych wymiarów i rozwiązań konstrukcyjnych przejść (tabl. ...
- Utworzone: 22 marzec 2010
- 40. Wpływ planów mobilności na zmianę zachowań komunikacyjnych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... chęć uczestniczenia w systemie carpooling, na których można było wpisywać swoje dane i preferencje; organizowaniem spotkań promujących system carpooling. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom o 2,7% wzrosło ...
- Utworzone: 20 styczeń 2010
- 41. Bezpieczeństwo i estetyka dróg
- (Inżynieria ruchu)
- ... i wychowania, oddziaływanie tego samego systemu środków masowej informacji, kształtującego preferencje estetyczne, wspólne doświadczenia regionalne, stanowiące syntezę doświadczeń wynikających z osobistego ...
- Utworzone: 20 grudzień 2007