- 1. Kraków: nowe zasady ruchu na Kazimierzu
- (Inżynieria ruchu)
- ... podzielenie obecnej strefy ograniczonego ruchu na dwie podstrefy. Na wydzielonych obszarach będą obowiązywać następujące ograniczenia: na obszarze ograniczonym ulicami (strefa czerwona): Wawrzyńca, Gazowa, ...
- Utworzone: 27 styczeń 2020
- 2. Nowe zasady parkowania w Szczecinie
- (Mobilność)
- Wyznaczone miejsca dla mieszkańców placu i okolic, parking rotacyjny dla wszystkich i strefa ograniczonego ruchu na ulicy Mariackiej. Od 1 lutego zmieni się funkcjonowanie parkowania przy placu Orła Białego ...
- Utworzone: 27 grudzień 2019
- 3. Centrum Bydgoszczy bez samochodów
- (Inżynieria ruchu)
- ... i część przyległych ulic nie wjadą już samochody. Zamontowano specjalne wygrodzenia w postaci słupków, wymieniane jest również oznakowanie pionowe. Strefa bez samochodów Najwięcej zmian zajdzie ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2019
- 4. Jakie przywileje dla pojazdów elektrycznych?
- (Mobilność)
- ... się po wyznaczonych pasach ruchu dla autobusów, zgodnie z art. 148 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym - bezpłatnego parkowania w strefach płatnego parkowania oraz śródmiejskiej ...
- Utworzone: 22 lipiec 2019
- 5. Priorytet dla tramwajów w centrum Krakowa
- (Inżynieria ruchu)
- Separatory, oddzielające miejsca parkingowe od torów tramwajowych na całej ul. Długiej, Strefa Ograniczonego Ruchu na ul. Franciszkańskiej (od skrzyżowania przy Filharmonii) oraz brak możliwości przejazdu ...
- Utworzone: 16 lipiec 2019
- 6. Kraków może wprowadzać strefy ograniczonego ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na decyzje wojewody, likwidujące strefę ograniczonego ruchu na Kazimierzu. W grudniu 2017 r. decyzją administracyjną na obszarze kwartału Kazimierz została utworzona strefa ograniczonego ruchu ...
- Utworzone: 02 styczeń 2019
- 7. 30 lat krakowskiej strefy ograniczonego parkowania
- (Inżynieria ruchu)
- ... pojazdy zlokalizowanych tam instytucji. Natomiast strefa C funkcjonowała jako strefa płatnego postoju od 10.00 do 18.00. - Bardzo dobrze były analizowane efekty tych działań, nie tylko komunikacyjne, ...
- Utworzone: 09 październik 2018
- 8. Kraków: Strefa Ograniczonego Ruchu czy Czystego Transportu?
- (Inżynieria ruchu)
- ... obecnie Strefa Ograniczonego Ruchu. Druga to korekta oznakowania na niektórych chodnikach, które dopuszczały ruch rowerowy. Zmienią się również dotychczasowe zasady regulujące wjazd do Strefy Ograniczonego ...
- Utworzone: 17 lipiec 2018
- 9. „Bezpieczeństwo pieszych” w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... w przypadku ostatniego skrzyżowania na Plantach, ją wyłącza. Aby podnieść bezpieczeństwo pieszych na Kazimierzu została wprowadzona strefa ograniczonego ruchu. A podczas korekty Strefy Płatnego Parkowania ...
- Utworzone: 25 maj 2018
- 10. Wojewoda o organizacji ruchu drogowego w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... 2018 r. wojewoda skierował do ZIKiT-u pismo wskazujące normy, które w ocenie Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego nie zostały w pełni uwzględnione. Czego dotyczą zastrzeżenia? 1. Strefa płatnego parkowania ...
- Utworzone: 05 marzec 2018
- 11. Za dużo samochodów w miastach
- (Mobilność)
- ... o znowelizowanie ustawy o drogach publicznych, która dałaby im możliwość swobodnego kształtowania opłat parkingowych. Dzięki temu mogłyby zapewnić rotację w strefach płatnego parkowania oraz wspierać rozwój ...
- Utworzone: 13 listopad 2017
- 12. Gdańsk dba o bezpieczeństwo pieszych
- (Inżynieria ruchu)
- ... Obecnie Straż Miejska kończy działania w Strefach Ograniczonego Postoju. Celem działań jest przypomnienie zasad parkowania pojazdów w SOP. W Gdańsku jest sześć Stref Ograniczonego Postoju (SOP). ...
- Utworzone: 02 październik 2017
- 13. Korekta oznakowania krakowskiej SPP
- (Inżynieria ruchu)
- Krakowska Strefa Płatnego Parkowania zostanie poddana korekcie i dostosowana do wymogów ustawowych. Zmiany mają zostać wprowadzone do końca października br. Pozostanie średnio 88 proc. miejsc parkingowych ...
- Utworzone: 17 sierpień 2017
- 14. Polskie miasta dla poprawy jakości powietrza
- (Ochrona środowiska)
- ... oraz umożliwienie ograniczania ruchu pojazdów spalinowych w dniach o szczególnie wysokich stężeniach zanieczyszczeń powietrza; ustalania zwiększonej opłaty taryfowej za parkowanie w strefach ...
- Utworzone: 12 lipiec 2016
- 15. Rozwój SPP w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... informacje o zajętości monitorowanych miejsc postojowych. Znacząco pomogłoby to w efektywny zarządzaniu strefą płatnego parkowania, np. przy różnicowaniu stawek za postój, a użytkownicy mieliby ...
- Utworzone: 10 grudzień 2015
- 16. Przestrzeń odzyskana w miastach
- (Inżynieria ruchu)
- ... ciężkich wypadków ma miejsce na ulicach z podwyższoną prędkością, powyżej 50 km/h. Dwa podstawowe sposoby organizacji ruchu uspokojonego to objęcie obszaru strefą zamieszkania o dopuszczalnej ...
- Utworzone: 15 lipiec 2015
- 17. Sterowanie ruchem sposobem na korki
- (Inżynieria ruchu)
- ... tablice wyświetlające informacje o dostępie wolnych miejsc w strefach płatnego parkowania. W całości system zacznie działać na początku kwietnia br. Również w tym roku ma zakończyć się budowa systemu ...
- Utworzone: 16 luty 2015
- 18. Kraków: wokół Plant w jednym kierunku
- (Inżynieria ruchu)
- ... trzy strefy o różnej dostępności: strefa A ruchu pieszego, strefa B ruchu ograniczonego oraz strefa C ograniczonego postoju, - rozszerzono strefy płatnego parkowania do Alei Trzech Wieszczów, - przebudowano ...
- Utworzone: 16 luty 2015
- 19. Argumenty za aktywną mobilnością w miastach
- (Mobilność)
- ... ruchliwą ulicą ta przestrzeń ludzka jest ograniczana wyłącznie do ścian własnego mieszkania. W przypadku domów położonych w strefach ograniczonego i uspokojonego ruchu mieszkańcy utożsamiają się też ...
- Utworzone: 03 marzec 2014
- 20. Monitoring strefy ograniczonego ruchu i wydzielonych pasów dla autobusów w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... ulice sąsiadujące z tą strefą stały się miejscami dla pojazdów, których właściciele unikali miejsc obłożonych opłatą parkingową. Dlatego dzielnice dotknięte tym problemem wniosły postulat dalszego rozszerzenia ...
- Utworzone: 21 sierpień 2013
- 21. Warunki skuteczności płatnego parkowania (III) Organizacja ruchu oraz kontrola
- (Drogi i mosty)
- ... płatnego parkowania. W ten sposób została stworzona dziwna enklawa „szczęścia”, która dla niewtajemniczonych nadjeżdżających od strony znaku D-44 („strefa parkowania”), jest w strefie opłat, a dla nadjeżdżających ...
- Utworzone: 04 styczeń 2013
- 22. Warunki skuteczności płatnego parkowania (II) Polityka lokalna samorządu
- (Drogi i mosty)
- ... powiatu. Ustawa o drogach publicznych nie określa jakimi znakami i w jaki sposób ma być wyznaczona strefa płatnego parkowania, ponieważ nie należy to właściwości tej ustawy. W związku z tym, w zależności ...
- Utworzone: 03 styczeń 2013
- 23. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. IV
- (Drogi i mosty)
- ... B-39 („strefa ograniczonego postoju”) oraz B-40 („koniec strefy ograniczonego postoju”). Do obszaru regulacji prawnych ustawy Prawo o ruchu drogowym zasada ta została po raz pierwszy przeniesiona z poprzedniego ...
- Utworzone: 21 grudzień 2012
- 24. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... wprowadziło. Prawne ograniczanie czasu postoju polega na wprowadzeniu znaku drogowego „strefa ograniczonego postoju”. W takiej strefie wymaga się umieszczenia w widocznym miejscu zegara parkingowego, ...
- Utworzone: 20 grudzień 2012
- 25. Istota problemu D-44
- (Inżynieria ruchu)
- ... o drogach publicznych oraz Kodeks wykroczeń. STANOWISKO STOWARZYSZENIA KLUB INŻYNIERII RUCHU W SPRAWIE PROPOZYCJI ZMIANY ROZPORZĄDZEŃ W ZAKRESIE ZNACZENIA ZNAKU D-44 „strefa parkowania” W dniu 19 ...
- Utworzone: 06 kwiecień 2012
- 26. Mniej nie znaczy gorzej (IV) „Muszę zwalniać przed każdym skrzyżowaniem!”
- (Inżynieria ruchu)
- Oczywiście wprowadzające te zmiany zdawano sobie sprawę, że spowoduje to oddźwięk społeczny. O dziwo był on dużo mniejszy niż przewidywano. Najwięcej dyskusji społecznych wzbudziło wprowadzenie zmian na ...
- Utworzone: 04 luty 2011
- 27. Mniej nie znaczy gorzej (III) Nie ma konia, znak jest
- (Inżynieria ruchu)
- Podtytuł tej części referatu jest trochę przewrotny, ale jest to pewien symbol zmian wprowadzanych na terenie Gdańska, stanowiąc jakby ten przysłowiowy kamyczek, który spowodował lawinę. Na każdym wlocie ...
- Utworzone: 03 luty 2011
- 28. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
- (Inżynieria ruchu)
- ... drogowych na terenie Głównego Miasta jest poprawa jego estetyki. Łącznie na terenie Głównego i Starego miasta zlikwidowano ponad 100 znaków drogowych. Strefa znaczy wszystko Idąc za przykładem Głównego ...
- Utworzone: 02 luty 2011
- 29. Mniej nie znaczy gorzej (I) Dlaczego w Gdańsku likwiduje się znaki drogowe?
- (Inżynieria ruchu)
- „Rząd zamierza zlikwidować ponad 20 rodzajów znaków drogowych. Od nowego roku z ulic i dróg mają zniknąć znaki, które odwracają uwagę kierowców od drogi, a jednocześnie nie dają im żadnych konkretnych ...
- Utworzone: 01 luty 2011
- 30. Plany komunikacyjne dla centrum Szczecina
- (Inżynieria ruchu)
- ... pieszym i rowerzystom, a przede wszystkim wpłynie to na aktywizację centrum miasta. W śródmieściu funkcjonuje już od 1994 r. strefa ograniczonego postoju. Pierwszy poważny projekt, w który zaangażowane ...
- Utworzone: 22 kwiecień 2010
- 31. Mniej samochodów w centrach miast
- (Inżynieria ruchu)
- ... Metodą ograniczenia ruchu jest strefowanie jego dostępności (strefa zakazu ruchu, strefa ograniczonego ruchu, strefa ograniczonego parkowania często łączona również z płatnym parkowaniem). Powszechnie ...
- Utworzone: 06 kwiecień 2010
- 32. Mobilna "Karmelicka"
- (Inżynieria ruchu)
- Na głównych ulicach łączących promieniście pierwszą i drugą obwodnicę Krakowa, na których wybudowano torowiska tramwajowe, wraz z ogólnym wzrostem motoryzacji stale pogarszają się warunki ruchu. Jednym ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 33. Pomiary i analizy parkowania
- (Drogi i mosty)
- ... miasta Kielce – strefa ruchu uspokojonego”. To wielodyscyplinarne opracowanie rozwiązań dotyczących obszaru śródmiejskiego Kielc stanowi próbę stworzenia warunków do rozwoju nowoczesnego i przyjazneg ...
- Utworzone: 26 czerwiec 2007
- 34. Analiza porealizacyjna
- (Ochrona środowiska)
- ... w przypadkach, gdy wymaga tego wrażliwość środowiska: w strefach ochronnych ujęć wód, słabo izolowanych Głównych Zbiornikach Wód Podziemnych, na mostach, w obszarach cennych przyrodniczo (Natura 2000 ...
- Utworzone: 27 październik 2006