- 1. Kraków skarży decyzję w sprawie kładki Kazimierz-Ludwinów
- (Drogi i mosty)
- ... pieszo-rowerowej Kazimierz-Ludwinów. Pomimo ostateczności tej decyzji, urząd konserwatora zwrócił się do Narodowego Instytutu Dziedzictwa o dodatkową analizę zlokalizowania przeprawy w sąsiedztwie obszaru ...
- Utworzone: 25 luty 2020
- 2. Zabezpieczenia osuwisk na Biskupiej Górce
- (Drogi i mosty)
- ... prowadzącym do nowopowstałych studni. Część skarp została wzmocniona i obudowana. - Obszar zagrożony ruchami masowymi wymagał podjęcia niezwłocznych działań zwiększających stateczność uskoku – wyjaśnia ...
- Utworzone: 16 grudzień 2019
- 3. Oferty na obwodnicę Zatora
- (Drogi i mosty)
- ... o środowiskowych uwarunkowaniach (materiały do DŚU) wraz z uzyskaniem jej ostateczności, opracowań geotechnicznych, geofizycznych i geologicznych, - wielobranżowego projektu budowlanego wraz z opracowaniami ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2019
- 4. Obwodnica Zatora - projekt pilotażowy z BIM
- (Drogi i mosty)
- ... materiałów do wniosku o uzyskanie lub zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (materiały do DŚU) wraz z uzyskaniem jej ostateczności, - opracowań geotechnicznych, geofizycznych i geologicznych ...
- Utworzone: 06 sierpień 2019
- 5. Analiza porównawcza konstrukcji z balsy
- (Drogi i mosty)
- ... nośności wieży nastąpiło wskutek lokalnej utraty stateczności w górnym przekroju słupka (rys. 4bc). ...
- Utworzone: 05 lipiec 2019
- 6. Warszawa sprawdza zdrowie drzew
- (Ochrona środowiska)
- Trwa inwentaryzacja drzew w stolicy. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, drzewa zainfekowane grzybami chorobotwórczymi bądź suche muszą być usunięte. Jednak wycinka jest ostatecznością. Tak było w przypadku ...
- Utworzone: 02 lipiec 2019
- 7. Dwie oferty na projekt i budowę obwodnicy Chełmca
- (Drogi i mosty)
- ... i zabezpieczenie skarp oraz budowli drogowych w celu zapewnienia ich stateczności, w tym m.in. uwzględnienie wymagań wynikających z lokalizacji inwestycji na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. ...
- Utworzone: 19 luty 2019
- 8. Lasy Miejskie podsumowały 2018 rok
- (Ochrona środowiska)
- ... miejscu, by mogło naturalnie zasilić ziemię w cenne minerały. Prace dotyczyły 3517 drzew. – Na bieżąco oceniamy stan roślin. Wycinki są ostatecznością, gdy zagrożone jest życie bądź mienie warszawiaków. ...
- Utworzone: 03 styczeń 2019
- 9. Obwodnica Chełmca w przetargu
- (Drogi i mosty)
- ... i hydrologicznych, studni głębinowych i kopanych, - wzmocnienie i zabezpieczenie skarp oraz budowli drogowych w celu zapewnienia ich stateczności, w tym m.in. - uwzględnienie wymagań wynikających z lokalizacji ...
- Utworzone: 13 listopad 2018
- 10. „Wiem o wycince” w warszawskim urzędzie
- (Ochrona środowiska)
- ... pielęgnacyjne. Drzewo usuwane jest w ostateczności, gdy nie można zastosować alternatywnych rozwiązań. Warszawa sadzi i dba o drzewa Rosnąca liczba drzew w Warszawie sprawia, że miasto staje się bardziej ...
- Utworzone: 02 październik 2018
- 11. Jak Kraków dba o mosty i wiadukty?
- (Drogi i mosty)
- ... ZIKiT się stosuje. Zleca wykonywanie przeglądów zewnętrznym ekspertów posiadających odpowiednią wiedzę i uprawnienia. Ocenie podlega cały szereg elementów, z których część ma wpływ na stateczność konstrukcji ...
- Utworzone: 13 wrzesień 2018
- 12. Wzrost liczby niewypłacalnych firm
- (Prawo)
- ... wprost – egzystują na rynku. Wielu przedsiębiorców korzysta w takiej sytuacji (świadomie z wyprzedzeniem bądź w ostateczności) z dużo obecnie prostszego i szybszego w realizacji prawa naprawczego. Nie ...
- Utworzone: 19 czerwiec 2018
- 13. Wpływ uspokojenia ruchu na środowisko
- (Inżynieria ruchu)
- ... progów podrzutowych – stwierdził Sebastian Biernacki, dyrektor ds. infrastruktury w EKKOM Sp. z o.o. – To oczywiście błąd. Takie progi powinny być stosowane w ostateczności, przy ograniczeniu prędkości ...
- Utworzone: 20 luty 2018
- 14. Wykluczanie wykonawców w nowym Pzp
- (Prawo)
- ... cywilno-prawnych. To ostrzejsze podejście do badania konfliktu interesów po stronie zamawiającego. Wykluczenie wykonawcy powinno być traktowane jako ostateczność, gdy nie da się zapewnić bezstronności ...
- Utworzone: 04 sierpień 2016
- 15. Umowy na kolejne odcinki S7 podpisane
- (Drogi i mosty)
- ... podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2016
- 16. Jest wykonawca odcinka tunelowego S7
- (Drogi i mosty)
- ... obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego. ...
- Utworzone: 02 marzec 2016
- 17. Oferty na budowę S7 Naprawa - Skomielna Biała
- (Drogi i mosty)
- ... są m.in.: wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia ...
- Utworzone: 18 styczeń 2016
- 18. Przetargi na małopolski odcinek S7
- (Drogi i mosty)
- ... do wykonania są m.in. wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, ...
- Utworzone: 13 styczeń 2016
- 19. Ochrona przed hałasem na kujawsko-pomorskich drogach
- (Ochrona środowiska)
- ... lub ograniczenia prędkości, a w ostateczności ekrany akustyczne – wyjaśnił Maciej Hałucha. Program ochrony środowiska przed hałasem wraz z prognozą wykonuje się zgodnie z zapisami ustawy Prawo ...
- Utworzone: 13 listopad 2015
- 20. Trwa budowa łącznika z A4 w Brzesku
- (Drogi i mosty)
- ... drogę klasy GP długości około 2,1 km, wzmocnić podłoże oraz zapewnić stateczność nasypów i skarp. W ramach inwestycji powstanie m.in. ponad 200-metrowa estakada, przejście dla zwierząt średnich, ...
- Utworzone: 29 kwiecień 2015
- 21. Przetargi na budowę obwodnicy Sanoka i kolejne odcinki S5
- (Archiwum1)
- ... posadowienia oraz zapewnienia stateczności skarp, - budowę odcinków dróg dojazdowych (wewnętrznych) zapewniających obsługę przyległego terenu, - budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji ...
- Utworzone: 02 październik 2014
- 22. Inwestycje na małopolskiej sieci dróg krajowych
- (Archiwum1)
- ... obiektów inżynierskich oraz zapewnienia stateczności nasypów i skarp. W ramach zadania zostanie wybudowana estakada w ciągu drogi łącznikowej długości ok. 200 m i maksymalnej długości przęsła 46 m. Powstaną ...
- Utworzone: 16 grudzień 2013
- 23. Organizacje budowlane popierają stanowisko ambasadorów
- (Archiwum1)
- ... systemu zamawiania i realizowania inwestycji publicznych, dotyczą nie tylko międzynarodowych korporacji, ale również rodzimych przedsiębiorców. Co więcej firmy zagraniczne w ostateczności mogą zrezygnować ...
- Utworzone: 12 lipiec 2013
- 24. Nowe możliwości i mechanizmy dla przedsięwzięć PPP w Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... kontraktu. Powierzanie partnerowi prywatnemu zadań (i uprawnień) w zakresie operacyjnym (świadczenia usług publicznych) powinno być ostatecznością - co do zasady usługi publiczne nie powinny być świadczone ...
- Utworzone: 18 styczeń 2013
- 25. Ziemny ekran akustyczny EMTE GREEN cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... i użytkowania dla najbardziej niebezpiecznych kombinacji obciążeń oraz dokonano analizy stateczności ekranu. Po optymalizacji elementów konstrukcyjnych sporządzono dokumentację rysunkową ekranu. Konstrukcja ...
- Utworzone: 18 październik 2012
- 26. Zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych
- (Prawo)
- ... po uzyskaniu przez decyzję waloru ostateczności. Dopuszczalne jest zatem, aby dzień, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna, był jednocześnie dniem rozpoczęcia robót budowlanych. ...
- Utworzone: 21 grudzień 2011
- 27. Aspekty środowiskowe w praktyce budowy dróg (II) Realizacja inwestycji
- (Ochrona środowiska)
- ... i krzewy przewidziane do wycięcia. W tej sytuacji jakakolwiek dodatkowa wycinka (np. w związku z utratą stateczności drzewa) wymaga zmiany decyzji, a tym samym przeprowadzenia pełnej procedury oceny oddziaływania ...
- Utworzone: 12 październik 2011
- 28. Przygotowanie inwestycji drogowej w aspekcie prawa wodnego i ochrony środowiska cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... i odprowadzenia ich do cieku, ponieważ stagnując zagrażają stateczności skarpy. Kolejnym zjawiskiem jest przecinanie systemów wodnych naturalnych (rzek i potoków) i sztucznych, np. rowów melioracyjnych. ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2011
- 29. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... w każdym rodzaju konstrukcji, tj. betonowej, stalowej i zespolonej. - Stateczność mostu czasami sprawdzana była w projekcie warsztatowym, w projekcie montażu konstrukcji. W tej chwili projektant ma obowiązek ...
- Utworzone: 10 marzec 2011
- 30. Infrastruktura rowerowa „niewidzialna”
- (Inżynieria ruchu)
- ... jest jako ostateczność, tymczasem w Polsce jest ona traktowana jak „panaceum”. W krajach o dużym udziale ruchu rowerowego segregacja stanowi tylko nieznaczną część infrastruktury rowerowej. Znacznie większy ...
- Utworzone: 23 luty 2011
- 31. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (I)
- (Drogi i mosty)
- ... wzroku. Poszukiwaliśmy najczęściej rozwiązań kompromisowych, a w ostateczności opowiadaliśmy się za rozwiązaniami służącymi możliwie najszerszemu gronu ostatecznych użytkowników. Mamy świadomość, jak niedoskonałe ...
- Utworzone: 23 grudzień 2010
- 32. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Fundamentowanie obiektu (II)
- (Drogi i mosty)
- ... budowli przy zachowaniu jej stateczności. Ważne jest również, aby fundament zabezpieczał budowlę przed zawilgoceniem, posadowiony był na warstwie gruntu o odpowiedniej nośności i poniżej głębokości przemarzania. ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2010
- 33. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- ... jest jeszcze problem stateczności wewnętrznej tej konstrukcji. Pospinanie ze sobą koszy drutem nie zapewnia potrzebnej wytrzymałości do przeniesienia poziomych naprężeń od działających na poziomie kontaktu ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 34. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
- (Prawo)
- ... to paradoksalnie niepewność jest mniejsza: powierzchnię poślizgu zwykle można ustalić, a opory gruntu są nieco mniejsze od sił destabilizujących tj. współczynnik stateczności F ≈ 1. Doświadczenia wykazały ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 35. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. II
- (Prawo)
- ... budowli ziemnej. W §144 ust. 1 podano wymaganie sprawdzania ogólnej stateczności skarp, zboczy i ścian oporowych, zgodnie z Polskimi Normami, przepisami odrębnymi oraz Załącznikiem nr 4. W §144 ust. 2 ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2010
- 36. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
- (Prawo)
- ... zachowania współczynnika stateczności nie mniejszego niż 1,5, przyjmując jednocześnie wartości obliczeniowe sił i parametrów geotechnicznych. Podane wymagania zdecydowanie odbiegają od postanowień norm ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2010
- 37. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... 2) Konstrukcje grawitacyjne strefowe. 3) Konstrukcje kompozytowe. Należy pamiętać, że globalna stateczność gruntowych konstrukcji oporowych zależy od lokalnych warunków geotechnicznych, natomiast jest ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 38. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... terytorialną. Osuwisko, czyli ruch mas gruntowych na zboczu czy skarpie jest jednym z procesów geologicznych. Utrata stateczności gruntu budującego skarpę czy zbocze wynika z przekroczenia wytrzymałości ...
- Utworzone: 25 sierpień 2010
- 39. Krajówki po powodzi
- (Drogi i mosty)
- ... rowy i przepusty. Nawodnione korpusy drogowe w konsekwencji straciły stateczność, co w wyniku drugiej fali powodziowej spowodowało uszkodzenie warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Działania podejmowane ...
- Utworzone: 30 lipiec 2010
- 40. Sposoby doraźnej ochrony obwałowań podczas akcji przeciwpowodziowej
- (Drogi i mosty)
- ... następnie obudować workami z piaskiem (rys. 10). Sposób ten powoduje zmniejszenie ilości wypływającej wody oraz zapobiega wynoszeniu drobnych cząstek gruntu, a zarazem nie zagraża stateczności wału. Przy ...
- Utworzone: 24 maj 2010
- 41. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... oraz przebiega w bardzo trudnym geomorfologicznie terenie. Od strony projektowej podkreślić należy pełną wymiarowalność konstrukcji. Weryfikacji obliczeniowej podlega zarówno stateczność wgłębna (globalna), ...
- Utworzone: 26 marzec 2010
- 42. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... konstrukcją gwoździowaną z oblicowaniem elastycznym. Stateczność wgłębną zapewnił układ gwoździ gruntowych TITAN 30/11 o długościach 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 m, o łącznym metrażu ~ 9 000 mb. Jako oblicowanie ...
- Utworzone: 25 marzec 2010
- 43. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... betonowania skarp, w ostateczności można stosować ażurowe płyty betonowe o dużych oczkach, tak aby umożliwić tym samym (w ograniczonym stopniu) spontaniczny rozwój roślinności; umacnianie koryt wszelkich ...
- Utworzone: 23 marzec 2010
- 44. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
- (Prawo)
- ... Wartości rR, rF i rE oznaczają ramię działania danej siły. Powyższe ogólnie zapisane warunki równowagi oznaczają między innymi: sprawdzenie stateczności wewnętrznej (poślizg po zbrojeniu lub poślizg tnący ...
- Utworzone: 17 grudzień 2009
- 45. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. I
- (Prawo)
- ... z dowodem wystarczającej stateczności i z dowodem dotrzymania warunków użytkowalności. Poza ścianami oporowymi i przyczółkami wykonuje się również nasypy na słabym podłożu, ze zbrojeniem geosyntetycznym ...
- Utworzone: 16 grudzień 2009
- 46. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
- (Drogi i mosty)
- ... projektowej i wykonawczej stateczności osuwisk. Zaprezentowane rozwiązania mogą być podstawą do rzeczowej dyskusji i uwag krytycznych. Przykładem do stosowania różnych rozwiązań projektowych jest przedstawiona ...
- Utworzone: 07 grudzień 2009
- 47. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... Dróg i Mostów. Nośność obliczeniowa kotew gruntowych winna być sprawdzona w terenie przez wykonanie próbnego obciążenia. Jest to warunek konieczny zagwarantowania stateczności skarpy drogowej. Budowa ...
- Utworzone: 04 grudzień 2009
- 48. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... skrzydłami żelbetowymi w celu uzyskania przekrojów trapezowych potoku. Kotwy gruntowe W celu zapewnienia stateczności konstrukcji oporowej na obrót i zabezpieczenie jej przed przesuwem w płaszczyźnie ...
- Utworzone: 03 grudzień 2009
- 49. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... a ich stateczności zagraża jedynie ciągłe obniżenie się dna rzeki Dunajec. Osuwisko w Harbutowicach na drodze wojewódzkiej nr 956 Biertowice – Zembrzyce W 1996 r. po powodzi wystąpiło oberwanie ...
- Utworzone: 02 grudzień 2009
- 50. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
- (Ochrona środowiska)
- ... przed utratą stateczności. Rozwiązania te są w literaturze (np. [6, 13, 14]) zaliczane do innowacyjnych. Charakteryzują się racjonalnym ukształtowaniem i są perfekcyjnie wkomponowane w otoczenie. Oporowe ...
- Utworzone: 30 listopad 2009