- 1. Coraz więcej tuneli na drogach krajowych
- (Drogi i mosty)
- ... zbrojony beton natryskowy i kotwy. Jazda w tunelu? To warto wiedzieć! Maksymalna, dopuszczalna prędkość w tym tunelu wynosi 80 km/h, która jednak w określonych sytuacjach może zostać zmieniona (kierowcy ...
- Utworzone: 13 maj 2019
- 2. Rekordowy budżet na inwestycje rowerowe w Gdańsku
- (Mobilność)
- ... dróg rowerowych w Gdańsku liczy 123,5 km, ciągów pieszo-rowerowych 18 km, pasów rowerowych 10 km. Do tego dochodzi 517,5 km ulic z uspokojonym ruchem, o dopuszczalnej prędkości maksymalnej nie większej ...
- Utworzone: 21 grudzień 2018
- 3. Rowery przodem
- (Mobilność)
- ... redukcja prędkości. Dzięki temu zarówno kierowca, jak i rowerzysta mają szansę wzajemnie się zauważyć i odpowiednio zareagować. Co dalej? Bezpośrednio przed skrętem dokładnie skontrolujmy prawe lusterko ...
- Utworzone: 17 lipiec 2018
- 4. Wakacyjne ABC
- (Mobilność)
- ... chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów, • dzieci do lat ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2018
- 5. Jednośladem bezpiecznie do celu
- (Mobilność)
- ... w wieku do lat 10 kierującą rowerem; - szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów ...
- Utworzone: 02 maj 2018
- 6. Katowice inwestują w infrastrukturę rowerową
- (Mobilność)
- ... prędkości na osiedlu Tysiąclecia (strefa tempo 40) oraz w Ochojcu – w rejonie os. Odrodzenia i ul. Bolesława Prusa (strefa tempo 30). Dzięki temu poruszanie się rowerem jest jeszcze łatwiejsze oraz bezpieczniejsze ...
- Utworzone: 16 marzec 2018
- 7. e-bike: pomiędzy rowerem a samochodem
- (Mobilność)
- ... nie mają wjazdu pojazdy, nawet elektryczne. Jego maksymalna prędkość to ok. 25 km/h, a zasięg bez ładowania – 70-100 km (w zależności od zainstalowanego panelu fotowoltaicznego i baterii). Do napędzania ...
- Utworzone: 16 marzec 2018
- 8. Nowa ścieżka rowerowa w Katowicach
- (Mobilność)
- ... poruszanie się rowerem, z drugiej dbają o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. W związku z ETZT, w Katowicach wprowadzono strefy ograniczonej prędkości w kolejnych lokalizacjach, tj. Osiedle ...
- Utworzone: 19 wrzesień 2017
- 9. Rozbudowa Strefy Tempo 30 w Katowicach
- (Inżynieria ruchu)
- ... Miejski Policji w Katowicach. W środę, 26 lipca, o ograniczeniu prędkości kierowcom przypominano podczas wspólnej akcji profilaktyczno-edukacyjnej „W tempie 30, bardziej bezpieczni”. ...
- Utworzone: 27 lipiec 2017
- 10. Rolki jak rowery, w nocy jak w dzień
- (Prawo)
- ... ale kilka dotyczy również urządzeń transportu osobistego i ograniczenia prędkości na terenie zabudowanym w porze nocnej. Hulajnogi, deskorolki i rolki na drogach publicznych Zmiana brzmienia ...
- Utworzone: 07 październik 2016
- 11. Strefa Tempo 30 w Katowicach
- (Inżynieria ruchu)
- ... od 1 września 2015 r. do 31 maja 2016 r.) z analogicznym okresem przed wprowadzeniem strefy (tj. od 1 września 2014 r. do 31 maja 2015 r.). Dane pokazują, że ograniczenie prędkości w Śródmieściu ...
- Utworzone: 01 sierpień 2016
- 12. WBR 2015: jak podróżują Warszawiacy?
- (Inżynieria ruchu)
- ... Składało się z wywiadów w gospodarstwach domowych, ale również pomiarów natężenia ruchu, potoków pasażerskich, prędkości pojazdów, struktury rodzajowej, zawierało także ...
- Utworzone: 05 lipiec 2016
- 13. ITS: piesi, rowerzyści i kierowcy na drodze
- (Mobilność)
- ... prędkość na sąsiedniej drodze jest wyższa niż 50 km/h lub warunki atmosferyczne zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni). Dzieci do lat 10 wraz z opiekunem mogą jeździć po chodniku, - kierujący rowerem, ...
- Utworzone: 24 czerwiec 2016
- 14. Kraków: zmiany na rondzie Czyżyńskim
- (Inżynieria ruchu)
- ... świetlnej, otwarcie wszystkich pasów ruchu, utrzymanie tymczasowych przejść dla pieszych oraz wprowadzenie ograniczenia prędkości do 50 km/h motywowane niesygnalizowanymi przejściami dla pieszych. ...
- Utworzone: 10 wrzesień 2015
- 15. Obchody ETZT w Polsce
- (Mobilność)
- ... rondo rowerowe) oraz drogi publiczne bez infrastruktury rowerowej o różnej prędkości, natężeniu ruchu i oznakowaniu (skrzyżowania równorzędne, strefy uspokojonego ruchu). Na 18 września w Inkubatorze Medialno-Artystycznym ...
- Utworzone: 12 wrzesień 2014
- 16. Najczęstsze błędy rowerzystów
- (Inżynieria ruchu)
- ... prędkość jest większa niż 50 km/h, nie ma wyznaczonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, a szerokość chodnika wynosi co najmniej 2 metry oraz gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty ...
- Utworzone: 25 sierpień 2014
- 17. Ulice z limitem prędkości i rowerowym priorytetem
- (Inżynieria ruchu)
- ... stref ruchu uspokojonego. Opublikowane w kwietniu tego roku wyniki badania wykazały, że 78% respondentów uważa, iż limit prędkości 30 km/h (20 mil na godzinę - mph) powinien być normą na ulicach w sąsiedztwie ...
- Utworzone: 11 lipiec 2014
- 18. Projekt zmiany rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych
- (Prawo)
- ... więc zostało wprowadzone ograniczenie dopuszczalnej prędkości pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 5.00-23.00 do 50 km/h (wcześniej przepisy ustawy dopuszczały 60 km/h przez ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2014
- 19. Raport 2013: Wypadki drogowe i ich skutki cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... pierwszeństwa pieszemu, nieprawidłowego przejeżdżania przejść dla pieszych, niedostosowania prędkości do warunków ruchu. Bezpieczeństwo rowerzystów W 2013 roku rowerzyści uczestniczyli w 4 ...
- Utworzone: 08 maj 2014
- 20. Graz: „łagodna mobilność” koncepcją systemu zarządzania ruchem
- (Mobilność)
- ... prędkości do 30 km/h. Obowiązuje ono na wszystkich miejskich ulicach, z wyjątkiem głównych dróg. Graz było pierwszym europejskim miastem, które wprowadziło taką strefę ograniczenia. Dzięki temu liczba ...
- Utworzone: 06 marzec 2014
- 21. Model miejskiej zrównoważonej mobilności
- (Mobilność)
- ... które wprowadziło Tempo 30 jako standard. Tam tylko wyjątkowo dopuszcza się ciągi z ograniczeniem prędkości do 50 km/h. Niemniej w Graz w ogóle podróży przejazdy samochodem mają udział na poziomie 45%. ...
- Utworzone: 04 marzec 2014
- 22. Jak Wam się jeździ po Krakowie z początkiem września?
- (Archiwum1)
- ... radio i ruszasz do pracy. Zgodnie z prawem fizyki, jadąc z dozwoloną prędkością, droga powinna Ci zająć, góra, dziesięć minut. Dziś zajmuje dwa razy tyle. Powód? Uciążliwy korek drogowy. Przypominasz ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2013
- 23. Projektowanie infrastruktury rowerowej (II) Odmienność rowerzysty i jego pojazdu
- (Drogi i mosty)
- ... zaznacza Marcin Hyła. Istotną kwestię w projektowaniu infrastruktury rowerowej stanowi przyśpieszenie i maksymalna prędkość jakie uzyskuje rower, a które są całkowicie odmienne w stosunku do możliwości ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2013
- 24. Projektowanie infrastruktury rowerowej (I) Zachodni wzorzec
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu, czyli ograniczanie możliwości zaistnienia wypadków oraz kolizji z ruchem samochodowym i pieszym (zapewnienie widoczności, segregacja fizyczna ruchu rowerowego lub obniżenie prędkości samochodów ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2013
- 25. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (III) Znaki zakazu i nakazu
- (Inżynieria ruchu)
- ... stosuje się w celu wyeliminowania ruchu tych pojazdów z dróg o dużym natężeniu ruchu lub dużej dopuszczalnej prędkości stanowiącej niebezpieczeństwo dla jadących rowerem. (…) Ponadto znak B-9 stosuje się ...
- Utworzone: 03 lipiec 2013
- 26. ETSC: Zbyt wielu pieszych ginie na drogach
- (Mobilność)
- ... pieszych i rowerzystów od samochodów) oraz rozszerzenie stref ograniczających prędkość do 30 km/h w obszarach, gdzie poruszają się niechronieni użytkownicy dróg. Do zmniejszenia liczby zgonów wśród pieszych ...
- Utworzone: 17 maj 2013
- 27. Kampanie na rzecz zrównoważonego transportu (II) Cele i przesłania
- (Inżynieria ruchu)
- ... triaccy eksperci - można się skoncentrować na efekcie w podnoszeniu bezpieczeństwa ruchu. Zwiększenie bowiem udziału rowerzystów w ruchu drogowym oznacza zmniejszenie prędkości samochodów. - Badania re ...
- Utworzone: 15 luty 2013
- 28. Bezpieczniej na polskich drogach w 2012 roku
- (Inżynieria ruchu)
- ... przekraczanie dozwolonej prędkości przez kierujących i niestosowanie pasów bezpieczeństwa lub fotelików ochronnych. Najczęstszym przewinieniem pieszych było przechodzenie przez jezdnię w miejscu niedozwolonym. ...
- Utworzone: 10 styczeń 2013
- 29. Dofinansowanie z UE na zrównoważoną mobilność
- (Drogi i mosty)
- ... rowerową w mieście, a także m.in. ograniczenia prędkości w okolicach szkół. Chorwacja W kwietniu każdego roku w mieście Slavonski Brod obchodzony jest dzień chorwackiego pisarza Ivana Brlić Mažuranić. ...
- Utworzone: 13 grudzień 2012
- 30. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... Administratorzy osiedli występują odrębnie o wyznaczenie ograniczenia prędkości. Piesi nie mają jednak pierwszeństwa. W tych strefach z reguły ogranicza się wjazd dla transportu zbiorowego. W „strefach ...
- Utworzone: 14 listopad 2012
- 31. Wybrane aspekty badań miejskiego ruchu rekreacyjnego (I) Zachodnie doświadczenia
- (Inżynieria ruchu)
- ... 0%, w niedzielę – 29%, a w sobotę tylko 18%. Wynikają one z istotnej poprawy warunków ruchu w sieci ulicznej skutkującej znaczącym wzrostem prędkości. W dniu roboczym dla ruchu związanego ze spędzaniem ...
- Utworzone: 05 listopad 2012
- 32. Bezkonkurencyjny rower
- (Drogi i mosty)
- ... roweru nie tylko w stosunku do transportu zbiorowego, ale nawet do samochodu. W aglomeracjach świata przeciążenie dróg wywołało chaos komunikacyjny i przyczyniło się do spadku przeciętnej prędkości w ruchu ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2012
- 33. Odchudzanie dróg
- (Archiwum1)
- ... dla pieszych, cyklistów, oraz na rozwój infrastruktury ulicy, przyczynia się to do zmniejszenia prędkości pojazdów oraz zwiększenia przewidywalności wyboru przez kierujących trasy. Dodatkowy pas ruchu ...
- Utworzone: 22 maj 2012
- 34. Wypadki drogowe w Polsce w 2010 roku cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... przez motocyklistów to: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 558 wypadków, nieprawidłowe wyprzedzanie – 151 wypadków, niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 73 wypadki. ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2011
- 35. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006–2008 (studium) cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu Nadmierna prędkość stosunkowo rzadko wskazywana jest jako przyczyna zdarzeń z udziałem rowerzystów. O ile w ogóle wypadków na polskich drogach ...
- Utworzone: 29 wrzesień 2010
- 36. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006–2008 (studium) cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... kończy się ofiarami śmiertelnymi, w innych obszarach zabudowanych jest to już 3%, a poza obszarem zabudowanym – aż 13%. Jest to dość oczywisty objaw korelacji ciężkości obrażeń z prędkościami ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2010
- 37. „Mądry transport – lepsze życie”
- (Inżynieria ruchu)
- ... nia bez Samochodu główna ulica w mieście była zamknięta dla prywatnych pojazdów silnikowych, a przejazd komunikacją publiczną był bezpłatny. Miasto zobowiązało się również do ograniczenia prędkości do ...
- Utworzone: 15 wrzesień 2010
- 38. Ruch rowerowy w Polsce
- (Drogi i mosty)
- ... do 20% udziału roweru w podróżach (stworzono sieć tras rowerowych o długości 135 km, zainwestowano 13 mln euro, wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h w dużej części miasta). W Strasburgu, który ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2010
- 39. Rola roweru w polityce transportowej UE i Polski
- (Inżynieria ruchu)
- ... wymuszana nowymi przepisami ruchu drogowego, ograniczenia prędkości. Zwiększenie wykorzystania roweru jako sposobu poprawy zdrowia społeczeństwa zapisane jest w „Karcie Transportu Środowiska i Zdrowia” ...
- Utworzone: 08 wrzesień 2010
- 40. Gdański system rowerowy
- (Inżynieria ruchu)
- ... rowerzystów ulic jednokierunkowych, maksymalna prędkość pojazdów na obszarze Starego i Głównego Miasta zostanie ograniczona do 30 km/h. Takie ograniczenie znacząco podnosi bezpieczeństwo ruchu, ponieważ ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2010
- 41. Rozwiązania w strefach i na ciągach ruchu uspokojonego – ruch towarowy i służb ratowniczych (IV)
- (Inżynieria ruchu)
- ... prędkości do 20 – 50 km/h jest potencjalnie wyraźnie wyższy niż w wypadku klasycznych rozwiązań infrastruktury drogowo–ulicznej. Doświadczenia miast wykorzystujących uspokojenie ruchu w obsłudze transportowej ...
- Utworzone: 13 październik 2009
- 42. Ruch rowerowy - warunki techniczne a praktyka
- (Inżynieria ruchu)
- ... trzy kategorie rowerzystów: Kategoria A narażeni na niebezpieczeństwo – dzieci do lat 16, osoby straszne i głuche; charakterystyczne dla tych rowerzystów są krótkie dystanse, prędkość do 15 km/h i narażenie ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2009
- 43. Brd w relacjach rowerzysta - pieszy - cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... jest duża prędkość. Z punktu widzenia rowerzystów pojawiający się nagle na drodze rowerowej lub wręcz anektujący ją dla siebie piesi stanowią jedną z najważniejszych przeszkód w bezpiecznym i komfortowym ...
- Utworzone: 24 marzec 2009
- 44. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... jakiś błąd). Zastanawiający jest bardzo duży udział nadmiernej prędkości i nie udzielenia pierwszeństwa. Przypomnijmy raz jeszcze definicję uczestnika ruchu drogowego, sformułowaną w ustawie - Prawo o ...
- Utworzone: 12 marzec 2009
- 45. Rowerem bezpieczniej
- (Komentarze)
- ... wąskiej jedzie długi a nawet ciągły łańcuch samochodów ! Polskie wymyślone uregulowania ciągle narażają jadącego rowerem z minimalną wręcz prędkością na interwencje funkcjonariusza tylko dla tego,że jest ...
- Utworzone: 08 czerwiec 2011
- 46. Rowerzysto, załóż kask!
- (Komentarze)
- ... Podobnie z innego rodzaju szykanowaniem rowerzystów, jak obowiązkowe OC, rejestracje, uprawnienia, prędkościomierze itd. Analogiczne przepisy w przypadku samochodów nie są szkodliwe, bo najwyżej zniechęcą ...
- Utworzone: 25 marzec 2015