Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 53 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

Strona 1 z 2

1. Kraków skarży decyzję w sprawie kładki Kazimierz-Ludwinów
(Drogi i mosty)
... pieszo-rowerowej Kazimierz-Ludwinów. Pomimo ostateczności tej decyzji, urząd konserwatora zwrócił się do Narodowego Instytutu Dziedzictwa o dodatkową analizę zlokalizowania przeprawy w sąsiedztwie obszaru ...
Utworzone: 25 luty 2020
2. Zabezpieczenia osuwisk na Biskupiej Górce
(Drogi i mosty)
... prowadzącym do nowopowstałych studni. Część skarp została wzmocniona i obudowana. - Obszar zagrożony ruchami masowymi wymagał podjęcia niezwłocznych działań zwiększających stateczność uskoku – wyjaśnia ...
Utworzone: 16 grudzień 2019
3. Oferty na obwodnicę Zatora
(Drogi i mosty)
... o środowiskowych uwarunkowaniach (materiały do DŚU) wraz z uzyskaniem jej ostateczności, opracowań geotechnicznych, geofizycznych i geologicznych, - wielobranżowego projektu budowlanego wraz z opracowaniami ...
Utworzone: 09 wrzesień 2019
4. Obwodnica Zatora - projekt pilotażowy z BIM
(Drogi i mosty)
...  materiałów do wniosku o uzyskanie lub zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (materiały do DŚU) wraz z uzyskaniem jej ostateczności, - opracowań geotechnicznych, geofizycznych i geologicznych ...
Utworzone: 06 sierpień 2019
5. Analiza porównawcza konstrukcji z balsy
(Drogi i mosty)
... nośności wieży nastąpiło wskutek lokalnej utraty stateczności w górnym przekroju słupka (rys. 4bc).                       ...
Utworzone: 05 lipiec 2019
6. Warszawa sprawdza zdrowie drzew
(Ochrona środowiska)
Trwa inwentaryzacja drzew w stolicy. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, drzewa zainfekowane grzybami chorobotwórczymi bądź suche muszą być usunięte. Jednak wycinka jest ostatecznością. Tak było w przypadku ...
Utworzone: 02 lipiec 2019
7. Dwie oferty na projekt i budowę obwodnicy Chełmca
(Drogi i mosty)
... i zabezpieczenie skarp oraz budowli drogowych w celu zapewnienia ich stateczności, w tym m.in. uwzględnienie wymagań wynikających z lokalizacji inwestycji na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. ...
Utworzone: 19 luty 2019
8. Lasy Miejskie podsumowały 2018 rok
(Ochrona środowiska)
... miejscu, by mogło naturalnie zasilić ziemię w cenne minerały. Prace dotyczyły 3517 drzew. – Na bieżąco oceniamy stan roślin. Wycinki są ostatecznością, gdy zagrożone jest życie bądź mienie warszawiaków. ...
Utworzone: 03 styczeń 2019
9. Obwodnica Chełmca w przetargu
(Drogi i mosty)
... i hydrologicznych, studni głębinowych i kopanych, - wzmocnienie i zabezpieczenie skarp oraz budowli drogowych w celu zapewnienia ich stateczności, w tym m.in. - uwzględnienie wymagań wynikających z lokalizacji ...
Utworzone: 13 listopad 2018
10. „Wiem o wycince” w warszawskim urzędzie
(Ochrona środowiska)
... pielęgnacyjne. Drzewo usuwane jest w ostateczności, gdy nie można zastosować alternatywnych rozwiązań. Warszawa sadzi i dba o drzewa Rosnąca liczba drzew w Warszawie sprawia, że miasto staje się bardziej ...
Utworzone: 02 październik 2018
11. Jak Kraków dba o mosty i wiadukty?
(Drogi i mosty)
... ZIKiT się stosuje. Zleca wykonywanie przeglądów zewnętrznym ekspertów posiadających odpowiednią wiedzę i uprawnienia. Ocenie podlega cały szereg elementów, z których część ma wpływ na stateczność konstrukcji ...
Utworzone: 13 wrzesień 2018
12. Wzrost liczby niewypłacalnych firm
(Prawo)
... wprost – egzystują na rynku. Wielu przedsiębiorców korzysta w takiej sytuacji (świadomie z wyprzedzeniem bądź w ostateczności) z dużo obecnie prostszego i szybszego w realizacji prawa naprawczego. Nie ...
Utworzone: 19 czerwiec 2018
13. Wpływ uspokojenia ruchu na środowisko
(Inżynieria ruchu)
... progów podrzutowych – stwierdził Sebastian Biernacki, dyrektor ds. infrastruktury w EKKOM Sp. z o.o. – To oczywiście błąd. Takie progi powinny być stosowane w ostateczności, przy ograniczeniu prędkości ...
Utworzone: 20 luty 2018
14. Wykluczanie wykonawców w nowym Pzp
(Prawo)
... cywilno-prawnych. To ostrzejsze podejście do badania konfliktu interesów po stronie zamawiającego. Wykluczenie wykonawcy powinno być traktowane jako ostateczność, gdy nie da się zapewnić bezstronności ...
Utworzone: 04 sierpień 2016
15. Umowy na kolejne odcinki S7 podpisane
(Drogi i mosty)
... podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich ...
Utworzone: 30 czerwiec 2016
16. Jest wykonawca odcinka tunelowego S7
(Drogi i mosty)
... obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego. ...
Utworzone: 02 marzec 2016
17. Oferty na budowę S7 Naprawa - Skomielna Biała
(Drogi i mosty)
... są m.in.: wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia ...
Utworzone: 18 styczeń 2016
18. Przetargi na małopolski odcinek S7
(Drogi i mosty)
... do wykonania są m.in. wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, ...
Utworzone: 13 styczeń 2016
19. Ochrona przed hałasem na kujawsko-pomorskich drogach
(Ochrona środowiska)
... lub ograniczenia prędkości, a w ostateczności ekrany akustyczne – wyjaśnił Maciej Hałucha. Program ochrony środowiska przed hałasem wraz z prognozą wykonuje się zgodnie z zapisami ustawy Prawo ...
Utworzone: 13 listopad 2015
20. Trwa budowa łącznika z A4 w Brzesku
(Drogi i mosty)
... drogę klasy GP długości około 2,1 km, wzmocnić podłoże oraz zapewnić stateczność nasypów i skarp. W ramach inwestycji powstanie m.in. ponad 200-metrowa estakada, przejście dla zwierząt średnich, ...
Utworzone: 29 kwiecień 2015
21. Przetargi na budowę obwodnicy Sanoka i kolejne odcinki S5
(Archiwum1)
... posadowienia oraz zapewnienia stateczności skarp, - budowę odcinków dróg dojazdowych (wewnętrznych) zapewniających obsługę przyległego terenu, - budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji ...
Utworzone: 02 październik 2014
22. Inwestycje na małopolskiej sieci dróg krajowych
(Archiwum1)
... obiektów inżynierskich oraz zapewnienia stateczności nasypów i skarp. W ramach zadania zostanie wybudowana estakada w ciągu drogi łącznikowej długości ok. 200 m i maksymalnej długości przęsła 46 m. Powstaną ...
Utworzone: 16 grudzień 2013
23. Organizacje budowlane popierają stanowisko ambasadorów
(Archiwum1)
... systemu zamawiania i realizowania inwestycji publicznych, dotyczą nie tylko międzynarodowych korporacji, ale również rodzimych przedsiębiorców. Co więcej firmy zagraniczne w ostateczności mogą zrezygnować ...
Utworzone: 12 lipiec 2013
24. Nowe możliwości i mechanizmy dla przedsięwzięć PPP w Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 cz. II
(Drogi i mosty)
... kontraktu. Powierzanie partnerowi prywatnemu zadań (i uprawnień) w zakresie operacyjnym (świadczenia usług publicznych) powinno być ostatecznością - co do zasady usługi publiczne nie powinny być świadczone ...
Utworzone: 18 styczeń 2013
25. Ziemny ekran akustyczny EMTE GREEN cz. II
(Ochrona środowiska)
... i użytkowania dla najbardziej niebezpiecznych kombinacji obciążeń oraz dokonano analizy stateczności ekranu. Po optymalizacji elementów konstrukcyjnych sporządzono dokumentację rysunkową ekranu. Konstrukcja ...
Utworzone: 18 październik 2012
26. Zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych
(Prawo)
... po uzyskaniu przez decyzję waloru ostateczności. Dopuszczalne jest zatem, aby dzień, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna, był jednocześnie dniem rozpoczęcia robót budowlanych. ...
Utworzone: 21 grudzień 2011
27. Aspekty środowiskowe w praktyce budowy dróg (II) Realizacja inwestycji
(Ochrona środowiska)
... i krzewy przewidziane do wycięcia. W tej sytuacji jakakolwiek dodatkowa wycinka (np. w związku z utratą stateczności drzewa) wymaga zmiany decyzji, a tym samym przeprowadzenia pełnej procedury oceny oddziaływania ...
Utworzone: 12 październik 2011
28. Przygotowanie inwestycji drogowej w aspekcie prawa wodnego i ochrony środowiska cz. I
(Ochrona środowiska)
... i odprowadzenia ich do cieku, ponieważ stagnując zagrażają stateczności skarpy. Kolejnym zjawiskiem jest przecinanie systemów wodnych naturalnych (rzek i potoków) i sztucznych, np. rowów melioracyjnych. ...
Utworzone: 26 kwiecień 2011
29. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. II
(Drogi i mosty)
... w każdym rodzaju konstrukcji, tj. betonowej, stalowej i zespolonej. - Stateczność mostu czasami sprawdzana była w projekcie warsztatowym, w projekcie montażu konstrukcji. W tej chwili projektant ma obowiązek ...
Utworzone: 10 marzec 2011
30. Infrastruktura rowerowa „niewidzialna”
(Inżynieria ruchu)
... jest jako ostateczność, tymczasem w Polsce jest ona traktowana jak „panaceum”. W krajach o dużym udziale ruchu rowerowego segregacja stanowi tylko nieznaczną część infrastruktury rowerowej. Znacznie większy ...
Utworzone: 23 luty 2011
31. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (I)
(Drogi i mosty)
... wzroku. Poszukiwaliśmy najczęściej rozwiązań kompromisowych, a w ostateczności opowiadaliśmy się za rozwiązaniami służącymi możliwie najszerszemu gronu ostatecznych użytkowników. Mamy świadomość, jak niedoskonałe ...
Utworzone: 23 grudzień 2010
32. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Fundamentowanie obiektu (II)
(Drogi i mosty)
... budowli przy zachowaniu jej stateczności. Ważne jest również, aby fundament zabezpieczał budowlę przed zawilgoceniem, posadowiony był na warstwie gruntu o odpowiedniej nośności i poniżej głębokości przemarzania. ...
Utworzone: 22 wrzesień 2010
33. Drogi w pomylonych pojęciach
(Drogi i mosty)
... jest jeszcze problem stateczności wewnętrznej tej konstrukcji. Pospinanie ze sobą koszy drutem nie zapewnia potrzebnej wytrzymałości do przeniesienia poziomych naprężeń od działających na poziomie kontaktu  ...
Utworzone: 17 wrzesień 2010
34. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
(Prawo)
... to paradoksalnie niepewność jest mniejsza: powierzchnię poślizgu zwykle można ustalić, a opory gruntu są nieco mniejsze od sił destabilizujących tj. współczynnik stateczności F ≈ 1. Doświadczenia wykazały ...
Utworzone: 06 wrzesień 2010
35. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. II
(Prawo)
... budowli ziemnej. W §144 ust. 1 podano wymaganie sprawdzania ogólnej stateczności skarp, zboczy i ścian oporowych, zgodnie z Polskimi Normami, przepisami odrębnymi oraz Załącznikiem nr 4. W §144 ust. 2 ...
Utworzone: 03 wrzesień 2010
36. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
(Prawo)
... zachowania współczynnika stateczności nie mniejszego niż 1,5, przyjmując jednocześnie wartości obliczeniowe sił i parametrów geotechnicznych. Podane wymagania zdecydowanie odbiegają od postanowień norm ...
Utworzone: 02 wrzesień 2010
37. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
(Drogi i mosty)
... 2) Konstrukcje grawitacyjne strefowe. 3) Konstrukcje kompozytowe. Należy pamiętać, że globalna stateczność gruntowych konstrukcji oporowych zależy od lokalnych warunków geotechnicznych, natomiast jest ...
Utworzone: 26 sierpień 2010
38. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
(Drogi i mosty)
... terytorialną. Osuwisko, czyli ruch mas gruntowych na zboczu czy skarpie jest jednym z procesów geologicznych. Utrata stateczności gruntu budującego skarpę czy zbocze wynika z przekroczenia wytrzymałości ...
Utworzone: 25 sierpień 2010
39. Krajówki po powodzi
(Drogi i mosty)
... rowy i przepusty. Nawodnione korpusy drogowe w konsekwencji straciły stateczność, co w wyniku drugiej fali powodziowej spowodowało uszkodzenie warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Działania podejmowane ...
Utworzone: 30 lipiec 2010
40. Sposoby doraźnej ochrony obwałowań podczas akcji przeciwpowodziowej
(Drogi i mosty)
... następnie obudować workami z piaskiem (rys. 10). Sposób ten powoduje zmniejszenie ilości wypływającej wody oraz zapobiega wynoszeniu drobnych cząstek gruntu, a zarazem nie zagraża stateczności wału. Przy ...
Utworzone: 24 maj 2010
41. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. II
(Drogi i mosty)
... oraz przebiega w bardzo trudnym geomorfologicznie terenie. Od strony projektowej podkreślić należy pełną wymiarowalność konstrukcji. Weryfikacji obliczeniowej podlega zarówno stateczność wgłębna (globalna), ...
Utworzone: 26 marzec 2010
42. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
(Drogi i mosty)
... konstrukcją gwoździowaną z oblicowaniem elastycznym. Stateczność wgłębną zapewnił układ gwoździ gruntowych TITAN 30/11 o długościach 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 m, o łącznym metrażu ~ 9 000 mb. Jako oblicowanie ...
Utworzone: 25 marzec 2010
43. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. II
(Ochrona środowiska)
... betonowania skarp, w ostateczności można stosować ażurowe płyty betonowe o dużych oczkach, tak aby umożliwić tym samym (w ograniczonym stopniu) spontaniczny rozwój roślinności; umacnianie koryt wszelkich ...
Utworzone: 23 marzec 2010
44. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
(Prawo)
... Wartości rR, rF i rE oznaczają ramię działania danej siły. Powyższe ogólnie zapisane warunki równowagi oznaczają między innymi: sprawdzenie stateczności wewnętrznej (poślizg po zbrojeniu lub poślizg tnący ...
Utworzone: 17 grudzień 2009
45. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. I
(Prawo)
... z dowodem wystarczającej stateczności i z dowodem dotrzymania warunków użytkowalności. Poza ścianami oporowymi i przyczółkami wykonuje się również nasypy na słabym podłożu, ze zbrojeniem geosyntetycznym ...
Utworzone: 16 grudzień 2009
46. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
(Drogi i mosty)
... projektowej i wykonawczej stateczności osuwisk. Zaprezentowane rozwiązania mogą być podstawą do rzeczowej dyskusji i uwag krytycznych. Przykładem do stosowania różnych rozwiązań projektowych jest przedstawiona ...
Utworzone: 07 grudzień 2009
47. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. III
(Drogi i mosty)
... Dróg i Mostów. Nośność obliczeniowa kotew gruntowych winna być sprawdzona w terenie przez wykonanie próbnego obciążenia. Jest to warunek konieczny zagwarantowania stateczności skarpy drogowej. Budowa ...
Utworzone: 04 grudzień 2009
48. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
(Drogi i mosty)
... skrzydłami żelbetowymi w celu uzyskania przekrojów trapezowych potoku. Kotwy gruntowe W celu zapewnienia stateczności konstrukcji oporowej na obrót i zabezpieczenie jej przed przesuwem w płaszczyźnie ...
Utworzone: 03 grudzień 2009
49. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
(Drogi i mosty)
... a ich stateczności zagraża jedynie ciągłe obniżenie się dna rzeki Dunajec. Osuwisko w Harbutowicach na drodze wojewódzkiej  nr 956 Biertowice – Zembrzyce W 1996 r. po powodzi wystąpiło oberwanie ...
Utworzone: 02 grudzień 2009
50. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
(Ochrona środowiska)
... przed utratą stateczności. Rozwiązania te są w literaturze (np. [6, 13, 14]) zaliczane do innowacyjnych. Charakteryzują się racjonalnym ukształtowaniem i są perfekcyjnie wkomponowane w otoczenie. Oporowe ...
Utworzone: 30 listopad 2009
  • 1
  • 2

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Projekt IM-SAFE (Horyzont 2020) - efektywne zarządzanie infrastrukturą drogową
  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023